نتانیاهو یکشنبه درباره الحاق بخشی از کرانه‌باختری به اراضی اشغالی رای‌گیری می‌کند

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی یکشنبه در جلسه دولت درباره الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی رای‌گیری خواهد کرد.

نتانیاهو یکشنبه درباره الحاق بخشی از کرانه‌باختری به اراضی اشغالی رای‌گیری می‌کند

به گزارش خبر فوری به نقل از خبرگزاری فرانسه، مسئولان اسرائیلی اعلام کردند بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل یکشنبه در جلسه دولت خواهان موافقت وزرایش با الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی خواهد شد.

طرح صلح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا معروف به معامله قرن شامل الحاق غور اردن و شهرک‌هایی در کرانه باختری است. مسئولان اسرائیلی مناطقی را که نتانیاهو خواهان الحاق آن به اراضی اشغالی خواهد شد مشخص نکردند.

بنابر نقشه‌ای که رهبران آمریکا و اسراییل از آن رونمایی کردند این مناطق شامل حدود یک سوم کرانه باختری و همه شهرک‌های یهودی‌نشینی می‌شود که در مناطق اشغالی فلسطینیان احداث شده است.

بنیامین نتانیاهو روز سه‌شنبه در کاخ‌سفید و در کنار دونالد ترامپ به رسانه‌های اسراییلی گفت: "این روزی تاریخی است و من را به یاد روز تاریخی دیگر، ۱۴ مه ۱۹۴۸، می‌اندازد که ترومن (رئیس‌جمهوری وقت آمریکا) اولین رهبر دنیا بود که «کشور اسرائیل» را به رسمیت شناخت. ما در طول دهه‌ها و قرن‌ها ۲۸ ژانویه ۲۰۲۰ را هم به یاد خواهیم آورد؛ زیرا شما حق ما را در مناطقی که برای ما حیاتی است به رسمیت شناختید و آینده‌ای درخشان برای فلسطینی‌ها و مردم منطقه ارایه کردید".

بنیامین نتانیاهو همچنین درباره "معامله قرن" گفت: "اسرائیل همواره و برای دهه‌ها در پی صلح بوده است! طرح‌های زیادی بوده که یکی پس از دیگری شکست خورده زیرا توازن بین دو طرف را رعایت نکردند. رهبرانی بودند که در طرح صلح خود، حق حاکمیت ما را بر دره اردن به رسمیت نشناختند".

روزنامه نیویورک‌تایمز سخنان آقای نتانیاهو را مقدمه‌ای برای آغاز تلاش او در الحاق مناطق اشغالی رود اردن و نوار غزه به خاک اسراییل ارزیابی کرده است.

منبع: ایسنا

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها