از شلمچه تا تهران

ايران خودرو، معراج شهيد گمنام

حال و هواي معنوي در جاي جاي ايران خودرو در روز تشييع و خاكسپاري اين پيكر مقدس، بار ديگر يادايام هشت سال دفاع مقدس را تداعي مي كرد.

ايران خودرو، معراج شهيد گمنام

هشتم بهمن ماه هم زمان با شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) كاركنان ايران خودرو زيباترين جلوه هاي عشق و ارادت را به نمايش گذاشتند،‌ از مديرعامل،‌اعضاي هيات مديره و كارگران خطوط توليد تا جمعي از مديران وزارت صمت، همه آمده بودند تا با تشییع با شکوه پیکر پاک شهید گمنام بار دیگر با شهداي دفاع مقدس تجدید پیمان کنند تا در سنگر توليد براي رسيدن به استقلال صنعتي كشور از هيچ كوششي دريغ نخواهند كرد.
حال و هواي معنوي در جاي جاي ايران خودرو در روز تشييع و خاكسپاري اين پيكر مقدس، بار ديگر يادايام هشت سال دفاع مقدس را تداعي مي كرد. آبي پوشان كيلومتر14 جاده مخصوص سنگ تمام گذاشتند تا قدوم مبارك ميهماني از شلمچه خود را گرامي بدارند.
‌ پرسنل از هر نقطه كارخانه خود را به مسجد شهداي ايران خودرو رساندند تا آخرین نجواها را با اين شهيد گمنام داشته باشند. یکی به دنبال خودکار است تا بر روی تابوت شهید یادگاری والتماس دعا بنویسد، دیگری چفیه ای بر دست دارد و خود را از ميان جمعيت مي رساند تا چفیه اش را متبرك سازد، آن سوی دیگر مادر و خواهران شهدا ي گروه صنعتي ايران خودرو قاب عکس هایی را از شهیدان شان در دست دارند و زیر لب نوحه مي خوانند؛ عجب حال و هوای عجیبی در ايران خودرو برپا است.
در این شکوه عشق و شور و سپاس، همه از هم پیشی می‌گیرند که پيكر مقدس شهيدشان را لحظه اي را بر شانه بگذارند. صدای نجوا و نوحه و مرثیه سرایی فضا را پر كرده و همه با شهيد گمنام 19 ساله حرف دل مي زنند.
خانواده های شهداي گروه صنعتي ايران خودرو حس و حال دیگری در این جا دارند و اشک هایشان از جنس دیگری است و جانبازانی که غبطه يار سفر كرده پر از حسرت شان كرده است.
امروز مادرانی آمده‌اند که پيكر فرزندان شهيدشان راسال هاست به خاک سپرده بودند، اما برای فرزنداني لالایی مي خوانند که مادرشان هنوز چشم به راه پیکر عزیز دردانه‌شان است.
شور آبي پوشان را توصیفی نیست، زبان و قلم باز می‌ماند از وصف عاشقانه‌هایی که در کنار شهيد گمنام آفریدند که آفرین بر غیرت و همت والایشان. شکوه حضور آناني که آمده بودند با شهدا ‌ تجدید میثاق کنند، مردان و زنانی که شاید روزهای دفاع مقدس را ندیده‌اند اما ارزش‌ها را می‌دانند و برای پاسداشت‌ آنها، همیشه در صحنه بودند قابل تقدير است.
آری امروز در آستانه شهادت فاطمه زهرا (س) همه ايران خودرويي ها آمدند،‌ تا شعور انقلابی‌شان را با شور ایرانی همراه سازند و پیش پای قهرمان شهیدشان را گل باران كرده و با آب دیده آب‌پاشی کنند، غبار دل بروبند و آیينه وجودشان را صيقل دهند. امروز پیکر پاک شهید گمنام بر روی دستان كارگران خطوط توليد، تشییع و در جنب مسجد شهداي ايران خودرو به خاک سپرده شد.

71

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها