ظریف و مخالفان؛ وزیر امور خارجه به سمت مذاکره یا استعفا/ سرانجام مرد اول دیپلماسی حسن روحانی چه می‌شود؟

المانیتور در گزارشی که اخیرا نوشته بر این امر تاکید دارد که در آستانه انتخابات مجلس، ایران بیش از پیش بین دو گروه مخالفان و موافقان مذاکره تقسیم شده است.

ظریف و مخالفان؛ وزیر امور خارجه به سمت مذاکره یا استعفا/ سرانجام مرد اول دیپلماسی حسن روحانی چه می‌شود؟

به گزارش خبر فوری ، پس لرزه‌های مصاحبه محمد جواد ظریف با اشپیگل و توییت ترامپ در مورد آن هنوز هم ادامه دارد. بعد از تجمع برخی افراد در مقابل وزارت امور خارجه و درخواستشان برای استعفای ظریف و به خصوص انتقاد برخی مخالفان مذاکره با آمریکا من جمله حسین شریعتمداری و به خصوص واکنش تند صدا و سیما به این مصاحبه اختلافها میان تیم سیاست خارجی دولت و مخالفان زیاد شده است.

منتقدان با حملات مستقیم و غیر مستقیم خود اظهارات ظریف مبنی بر امکان مذاکره با آمریکا را پایمال شدن خون شهید سلیمانی و همراهانش دانستند. در مقابل، توییتهای محمد جواد ظریف که تاییدی بر اظهارات او در مصاحبه با اشپیگل بود، آتش مخالفان عمدتا اصولگرا را تندتر کرد تا جایی که حسین شریعتمداری در واکنش به ظریف گفت: " آقای ظریف از مذاکره با قاتل سردار سلیمانی شهید چه هدفی را دنبال می‌کنند؟!". شریعتمداری در ادامه گفت: " آمریکا با همه توان در پی آن است که از ایران اسلامی صدایی متفاوت و مغایر با صدای انقلاب بشنود و متاسفانه آقای ظریف بی‌آنکه بدانند، با اظهارات خویش در مصاحبه با اشپیگل این فرصت را در اختیار دشمن قرار ‌داده‌اند!"

اظهارات شریعتمداری و برخی مخالفان، پایان کار این کشمکش نبود. اختلاف نظر ظریف و مخالفان به جایی رسید که برخی نمایندگان مجلس نیز وارد قضیه شده و از وزیر امور خارجه شکایت کردند. محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس از شکایت ۲۳ نماینده مجلس از وزیر امورخارجه به قوه قضائیه در راستای استیضاح محمدجواد ظریف خبر داد. او علت این شکایت را " اظهارات بر خلاف امنیت ملی" توسط ظریف اعلام کرد.

راه ظریف و مخالفان؛ دورتر از همیشه

حالا به خوبی مشخص شده است که اختلاف بین دولت و مخالفانش بیش از گذشته شده است. پیش از این نیز نشانه‌های این اختلاف مشخص بود و در گزارشهایی به آن اشاره کرده بودیم (گزارش خبر فوری دراین باره را اینجا بخوانید). با شهادت سردار سلیمانی عملا سیاست دیپلماسی حسن روحانی که از ابتدای سال 92 آن را دنبال کرده و بر ارتباط با آمریکا و اروپا استوار ساخته بود از بین رفت. حالا روحانی و رهبر تیم دیپلماسی‌اش یعنی محمد جواد ظریف، با باید سیاست خود را تغییر می‌دادند و یا عملا در مقابل بخش عظیمی از حاکمیت و طرفدارانشان قرار می‌گرفتند. اظهارات روحانی و ظریف در این چند روز اخیر به خوبی نشان داد که آنها راه دوم را انتخاب کرده اند.

اما آنچه مشخص است این است که ظریف و روحانی عملا توانی در تداوم سیاست چند ساله شان ندارند. به جز ریزش طرفداران جریان اعتدال، بد شدن وضعیت اقتصادی و به خصوص شهادت سردار سلیمانی باعث شد عملا امکان مذاکره مستقیم بین ایران و آمریکا از بین برود. با برداشته شدن گام پنجم کاهش تعهدات هسته ای و راه اندازی مکانیسم ماشه، راههای ارتباطی ایران و اروپا هم در آستانه تخریب کامل قرار گرفت. در این شرایط، اصرار بر ادامه دیپلماسی دولت ممکن به نظر نمی‌رسد یا حداقل می‌توان گفت به شدت سخت و دشوار است.

واکنش رسانه‌های خارجی

نکته جالب نیز این است که برخی رسانه‌های خارجی نیز به تقابل ظریف و مخالفانش در روزهای اخیر واکنش نشان داده اند. المانیتور در گزارشی که اخیرا نوشته بر این امر تاکید دارد که در آستانه انتخابات مجلس، ایران بیش از پیش بین دو گروه مخالفان و موافقان مذاکره تقسیم شده است. این بحثی است که خود ظریف هم در توییتر به آن اشاره کرده است. المانیتور ضمن اشاره به ماجرای مصاحبه اشپیگل، تجمع برخی مخالفان در مقابل وزارت امور خارجه و به خصوص اظهارات حسین شریعتمداری، تاکید دارد که ظریف در یکی از سخت ترین دوران خود قرار گرفته است.

برخی صاحب نظران تاکید دارند که اختلاف نظر ظریف با بخشی از مخالفان داخلی به حدی شده است که ممکن است در آینده با مشکلات بیشتری مواجه شود. اکنون باید صبر کرد و دید که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 46
  • حسن عاملی
    0

    بیچاره ظریف بعضی ها خبر ندارن که تعداد زیادی از بیماران به علت تحریم دارو چه زجری میکشن اگر اونام بچه هاشون جلو روشون مثل یخ دارن آب میشن حوصله اینکارا رو نداشتن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      عادت موس موس کردن دل لک زده ی شما برای نزدیکی با آمریکای جنایت کار خون آشام بجز ابزار قرار دادن هم وطنان مریض بهانه ی دیگری نیافت؟؟؟!!!

  • غلامحسن
    0

    خبر فوری تو طرفدار ظریف و روحانی خائنی که در شهادت سردار و سقوط هواپیما و مذاکرات خفت بار نقش داشتند حالم ازت به هم میخوره....

  • رزمنده دفاع مقدس
    0

    حسین شریعتمداری رامیتوان گفت تنها کسی است که بااین ادبیات گستاخانه اش تیشه برریشه ملت میزند .مگراین تحریمها نیستن که مملکت را نابود ومردم رابیچاره کرده است چرا باید بزارید تا جان انسانها چه ایرانی وچه غیر ایرانی ریخته شود چرا باید فقط یک نفر تواین مملکت برای همه تصمیم بگیرد بخدا ظریف ارزشمند ترین مرد دیپلماتیک است چرا بجای اینکه صلح وآشتی باشد باید دم ازجنگ وخونریزی زد مثل مرد مذاکره کنید ازدور فحش دادن ومرگ بر آمریکا گفتن جز این بدبختی وبیچارگی چی عایدمان شده جوانانمان نحصیلکرده سنشان ب40سال رسیده وبیکار وتشکیل خانواده نشدند آقایانی که دم از جنگ وعدم سازش میزنند ثروتهای میلیونی دارند واز فقرا وگرسنگان خبر ندارند من 45ماه جبهه بودم برای باز پس گیری زمینهای اشغالیمان توشط عراق برای هر مترش یه شهید جوان عزیز دادیم وگفتن میریم تا کل عراق رابگیریم وشعار جنگ جنگ تا پیروزس میدادند یک شب میامدند سردمداران لا مذهب تو جبهه فقط پیش ما میخوابیدن تا ببینیم بازم اسن شعار را میدهند وقتیعراق شروع به شیمایی زدن کرد وهزاران نفر را بیمار وفلج کرد جام زهررا نوشیدند .نزارید جام زهر رابنوشید بیایید مصالحه کنی بلاخره اونا هم انسان هستن اینقدر منم منم نکنید خدا شاهده خارجیها بیشتر برای جان انسانها ارزش قایل هستن تا ما ایرانیها تا گندشو درنیارید ولکن نیستید چرا چون شما فقط حکومت طلب هستید بفکر مردم بیچاره نیستید بابستن مالیاتهای سنگین به مردم پدرشون را دراوردید اینم دوسال ایکارو بکنید وقتی تاجر ورشکسته شد میخواد چکار بکنید

    نظرات شما -
    • ناشناس تیز بین
      0

      چه افراد و طرفهایی چشم ندید حسین شریعتمداری را دارند؟ --- حسین شریعتمداری مسئول روزنامه ی کیهان چون حقایق را که غالبا بسیار تلخ اند در باره جمعی از مسئولان و سرشناسان اصول گریز مخالف نظام اسلامی صاف و پوست کنده می گوید ؛ این اصول گریزان که با ارزشهای الهی و راهبردهای اصولی نظام اسلامی سازگاری ندارند و این حقایق جاده را برای هموار کردن منافع شخصی و گروهی آنان صاف نمی کند از او دل خوشی ندارند. این جمع ناسازگار اصول گریز که حسین شریعتمداری در مقابل آن قد علم کرده و اهداف خصمانه و دشمن پسند آن را که نابودی اصول و ارزشهای نظام و انقلاب به پای منافع شخصی و گروهی و منافع دشمنان است رسوا می کند هرگز نمی تواند دل خوشی از حسین شریعتمداری داشته باشد بلکه همیشه چشم ندید او را دارد. این آقا که یقینا با اکراه به همراه شدن با رزمندگان به جبهه رفته و خود را ریا کارانه رزمنده می نامد غافل است از این که ملت وفادار ایران اسلامی همان اکثریت ده ها میلیون انقلابی خدا پرست شهید داده ی ایرانی اند که هرگز وطن خود را با دشمنان بیگانه ی استعمار گر و صهیونیست برای چند روز عیش و نوش حرام سودا نمی کنند و نمی فروشند.

    • تینا
      0

      بنده خدا از صلح اشتی دم میزنی مگه وقتی داعش اومد تا پشت مرز کشورت نه همین سردار سلیمانی وامثال اونا بود که رفتن وراهشون سد کردن پس چرا شخص رییس جمهور امریکا میگع من زدم خوب هم کردم من نمیدونم امثال شماها که هی دم از صلح میزنید چرا جنگ جهانی اول که به قول شماها یک نفر برااین مملکت تصمیم نمیگرفت وخیلی دمکراسی بود مگه ایران اعلام بی طرفی نکرد چرا انگلیسیها ریختن ممیلیونها انسان بیگناه کشته شدن چرا تاریخ نمیخونید همین چند مدت پیش سریال مختار ندیدید مگه هزاران نفر نگفتن به مختار که ما باهات نمیام وتسلیم میشیم تازنده بمونیم یادتون رفت که مثل گوسفند سرشون بریدن خدا یا چرا متوجه نمیشید تاکی باید مسلمونا چوب سادگیشون بخورن الان شماها بگید همین سوریه که هی چپ وراست میگفتن ما ازادی میخوام دست دردست انگلیس وامریکا دادن الان براشون چه چیزی اوردن غیر از داعش غیر از کشتن مرداشون وتجاوز به زناشون یکم مطالعه کنید تا یاد بگیرید دیپلماسی یعنی چه

    • سعید
      0

      سلام علیکم،باور کنید کپک از بعضی بیشتر فهم داره مذاکره و ذلت آخر به چه قیمتی؟فکر می کنید ترامپ گل و بلبل میاد هر چی ایران بگه میگه چشم!!! چقدر شما کج فهم هستید 5 ساله همه جور تلاش کردند رهبری هم مانع شون نشد آخرش چی شد؟!!آمریکا تا ایران و لخت و مثل عراق و افغانستان و یمن و.... نکنه قبول نداره هیچ شرطی رو قبول کنه، ای جماعت کوفی از خواب بیدار بشید بس است دیگر این همه حقارت.

  • فاطمه
    0

    شریعتمداری ازشکم سیری حرف میزنه ..این شریعتمداری عددی نیس ..

    نظرات شما -
    • م.ن
      0

      به نظرم بجای زیر سوال بردن شخصیت اشخاص نظراتشون رو نقد کنیم

  • علی فاتح
    0

    دنیا پرستان وثروت اندوزان نامشروع بدنبال حزب وحزب بازی وباند بازی نباشید درکشورتفرقه ایجاد نکنید.مقام معظم رهبری دکترظریف راتایید نمودند.وحاج قاسم عزیزنیز باایشان رابطه خوبی داشتند.تفرقه فقط خواست دشمنان جهت رسیدن به اهداف پلید می باشد.صحبتهای ترامپ جانی برای مذاکره یک دروغ بزرگ است وازاین وحشی انتظاری غیرازاین نیست.ملت ودولت به خوبی می دانند فصل الخطاب فرمایشات رهبری است .هموطنان عزیز هشیارترباشیم دشمن بسیارمرموزاست وبه وحدت بیشتر بین آحاد ملت نیاز است

    نظرات شما -
    • حمید
      0

      لطفاجای جلادوشهیدراعوض نکنید.کفش سردارسلیمانی ازتمام دارودسته نیویورکیها وجلادان آمریکایی واروپایی باارزشترهست.

  • علی
    0

    علامحسین روح سردارسلیمانی شاد خوشا به سعادتش به آرزوش رسید اصلا شما تو انقلاب وجنگ بودیدکه هزاران جوان عزیز مثل دسته گل امثال سردار سلیمانی شهید شدند وهزاران نفر مجروح وجانباز بالای 70 درصد داریم خودت از خودت حالت بهم بخوره که درک وفهم نداری باید باید بزاریم تا خدای نکرده امثال سردارهای دیگری را هم ترور کنند اون خونش لوث نشده وجاودانه خواهد ماند خداوند دوست ندارد بین بندگانش جنگ وخونریزی باشه وهمه را به صلح وسازش وآرامش دعوت میکن بفمهم

  • عابر پیاده
    0

    خبر فوری با میدان دادن به نا سزا گوییهای دشمنان هرزه گوی ضد انقلاب، که برای باز گشت خوشگذرانیهای حرام دوران شاه مخلوع با نا امیدی دست و پا می زنند و به خیال خام خود برای دلخوشی دشمنان صهیونیست و مستکبر نابود کردن اصول الهی انسان ساز نظام اسلامی را دنبال می کنند ، پای خود را فراتر از حدود قانون حرفه ی رسانه گردانی گذاشته و قانون ستیزی می کند و رسانه مجاز خود را میدان تاخت و تاز دشمنان قسم خورده ی نظام کرده است.

  • ش. معلم.
    0

    قبل از اینکه نه از تاک نشان ماند و نه از تاک نشان. زودتر جام زهر نوشیده شود. البته برای مردم عادی جام عسل خواهد بود. میتوان با همین تیم ظریف و روحانی به توافقی جامع تر با کدخدا رسید. پس زودتر با ترامپ معامله گر مخفیانه و در کشوری ثالث به توافق برسید.شک نکنید بحران های داخلی همگی اتش زیر خاکستر است و.ما روی بشکه باروت نشسته ایم.

    نظرات شما -
    • ارمین
      0

      درود بر شرفت . حرف منطقی و عاقلانه بر خلاف دلواپسان بیسواد

  • عباس
    0

    کمتر از سیف ریس بانک مرکزی ایشان نمی بینم اون با کشور چکار کرد ایشون همون کاره میکنه

  • حسین
    0

    درود بر ظریف یا استعفا یا مذاکره تا مردم از این زندگی خفت باری که روحانی وبقیه درست کردند نحات یابند

  • سامان
    0

    ظریف باید استعفا دهد یعنی ایشان اختیار ندارد مذاکره کند این یک استبداد است

  • شاهو
    0

    شریعتمداری که مرگ بر آمریکا میگه همیشه چرا از لپ تاپ آمریکایی ، اینترنت آمریکایی ووو هزاران محصول اعلی استفاده می‌کنه خب ایرانی شو بخره یا چینی (کشور دوست و برادر و سگ خور و کمونیست خداناباور).

  • باران
    0

    این دولت خائن جز خیانت و تحقیر ملت هیچچچچچ دستاوردی نداره بایستی گور به گور بشن

  • شاهد
    0

    شریعتمداری نماد کسانی است که از سفره انقلاب هزاران بهره بردند و خبر از دل مردم گشنه و بدهکار و بیمار و بیکار و مستاجر ندارن . فقط شعار الکی . بنظرم بهتره جلوی آمریکا تعظیم کنند و‌ مثلا فناوری موشکی(که مسافربری رو از کروز تشخیص نمیده) و هسته ای رو بذارن کنار و بفکر شکم گرسنه ملت باشند وگرنه بزودی توسط همین مردم سقوط میکنند .

    نظرات شما -
    • مجاهد
      0

      اگه فناوری موشکی رو بذاریم کنار که دیگه سری نمی مونه که گرسنه یا سیر بذاریمش زمین

  • صفیه
    0

    مذاکره با فردخاین وقاتل خفت بار هست

  • انسان
    0

    انسان متمدن امروز با گفتگو و مذاکره و صلح مشکلاتش رو حل میکنه نه با تهدید و عربده کشی اونم برای کدخدای جهان . زودتر تسلیم بشن به نفع همه ست . خسته شدیم از شعار الکی از این طرف بچه هاشون همه آمریکا و کانادا هستن

    نظرات شما -
    • مجاهد
      0

      ببخشید اگه تسلیم بشیم کدخدای جهان چی بهمون میده؟

  • حمید
    0

    مذاکره باآمریکا یعنی جنگ باخدا.طولی نمیکشه که همه دنیامتوجه خواهندشد که باقدرت خدانمیتوان درافتاد.هرجا آمریکاهست،جنگ هست وهرجاجنگ هست ماهستیم.

  • ناشناس
    0

    40 سال از عدم سازش حرف زدید و به آمریکا فحش دادید اونم خیلی راحت مارو تحریم کرد اقتصادمونو نابود کرد سرمایه دارا و مغزهای کشورو از ایران فراری داد شما دلواپسا هم که واسه بچه هاتون مدرسه میسازید حالا دیگه وقت جنگه اگه مردید لشکر کشی رو به خاورمیانه شروع کنید سیاست صب تا شب فحش بده تموم شد وقت جنگیدن بسیجی هاست اونم با آمریکا اروپا اسراییل و کشورهای عربی شروع کنید

  • qartal
    0

    با سلام نظرهای بزرگواران رو خوندم و نکاتی که فکر میکنم جای تاکید دارد. ۱ استقلال سیاسی کشور که پشتوانه آن سپاه و ارتش قوی است در طول دورانهای استعماری قبلی آرزوی یک ملت بوده که امروزه به برکت خون دلاور مردانی چون شهید سردار سلیمانیها محقق شده است پس خواهشمند است به لحاظ تفکر سیاسی یک بعدی و لجاجت سیاسی این دستاورد را از دست ندهیم ۲ کسانی که ایده اداره همه جانبه کشور بدون ارتباطات بین المللی را دارند آیا راهکاری فراگیر برای این ایده خود دارند یا فقط فرمایشات صرف می باشد ایده مبارکشان، مگر در دنیای ارتباطات امروزی میشود بدون ارتباطات سیاسی و بین المللی راه بجای برد مگر میشود کل کشور را دیوار بکشیم با همه قطع رابطه بکنیم ۳ فراموش نکنیم اصلاح ساختار بیرمق و فرسوده و فاسد ادره کشور یک لزوم است و این نکته باید قبل از ارتباطات بین المللی مورد توجه قرار گیرد و این بزگترین اشتباه دولت جناب روحانی در مدت این همه سال مسولیت ایشان بود که از بس همه انرژی خو را صرف برجا کرد که سیستم از کار افتاده دولتش را ندید ۴ اشکال همه ماها از افراد عادی جامعه گرفته تا قشر نخبه و مسولین به هیچ وجه مسایل را همه وجهی نگاه و بررسی نمیکنیم و از همین رو در قیاس قضاوت عملکرد افراد همه عملکرد یک فرد را در یک زاویه بررسی و قضاوت میکنیم که افراد را یا سیاه سیاه و یا سفید سفید میبینیم که خود ماهم میدانیم هر شخص هر عملکرد منفی داشته باشد یقینا یکسری عملکرد مثبت هم در قبال آن داشته است و بالعکس و نقد یعنی تمام وجوه عملکرد فرد در ترازوی قضاوت قرار گیرد کاش مردم نخبگان و رسولان ما روزی به این پختگی اجتماعی و سیاسی برسند

  • وطن پرست
    0

    ازاول دولت آقای روحانی گفتن مذاکر برجام هفت سال گذشت جز هرروز بدتر ازروز قبل شد هربار مذاکر حلقه تحریمها را تنگ وتنگ ترکردن و عزت وکرامت پاسپورت ایرانی راهم فداکردن در کجا به دانشجو ایرانی احترام قائل میشوند از بعداز مذاکر برجام حال جامعه ایران خوب نشده بدتر شدو حال نوبت از بین بردن عزت وکرامت خون شهداست بابا باید دستمریزاد گفت به این همه دیپلماسی عزتمند

    نظرات شما -
    • عباس
      0

      اقای وطن پرست یکی از مسائل انتخابات اقای روحانی سیاست ریس جمهوری نداشت از اولی امد روی کار انگشت اشاره به دولت محمود احمدی و کلید به یک دست داشت هر کار خوب احمدی به نفع روحانی تمام شد ولی اگر از دولت قبلی مشاوره وکمک می گرفت به این باطلاق دچار نمی شدیم.در انتخاب وزیرو معاون نگاه کنین یک از یک دست به طرف نقدکردن مثل ریس بانک مرکزی اقای سیف برادران محترمدو فرد اول دولت تدبیر ...تو امدی خدمت کنی یا واویلا..مردم الان یکساله نتوانستن یک کیلو گوشت برای خانوادهشون بخرند بخاطر صادرات ودلار تمامی معادن و محصولات خوراکی مردم صادر کردن رفت وایا دانشجو بودن در اقتصاد امروز چیست گرفتن گواهی ست دانشجو ما همهشون به فکر میز ریاست هستن به جز عده کمی که نخبه.که انها هم از ایران به خارج میروند نگاه همین دانشجو چه کارهای در تهران وشهرها انجام دادن برای سواستفاده دشمن .. این چوب دانشجو تو سر مردم ایران نزنید در هر خانواده ایرانی چند دانشجو بخور وجود دارد مدرک گرای هنر نیست کار دانی وعقل ملاک کار است ولو اینکه بیسواد باشیم با عرض پوزش

  • رئیسی
    0

    تا ی سری گانگول تواین مملکته وضعیت ما همینه اول باید ببینیم چرا وضعیتمان به این شکل درامده ایران دنیا را بهم ریخته باعث بی ثباتی در سوریه عراق افغانستان پاکستان و....شده آخه مگر مریض هستید کا بکار دنیا دارید اگر سرمان بکار خودمان بود وبفکر مردممان بودیم کسی کار بکار ما نداشت از پنجاه سال پیش فلسطین واسرائیل باهم مشکل داشتن به ماچه مگر اسرائیلیها تو کشور ما تجارت نمیکردن چرا الان باید روابط ما این شکلی بشه به ماچه که قدس مال کی باشه باید تاوانشو مردم ایران پس بدن چوب کردید تو لانه زنبور میخواهید زنبور نیشتون نزنه بابا دست بردارید حالا ی عده آخوند لامذهب مقدس معاب بخاطر حکومت کردن به مردم با آمریکا دشمنی میکنند تا بر این مردم حکومت کنند 40ساله چه غلطی کردن ایران را ویران ومردم نجیب ایران را بیچاره کردند .بابا چرا اینقدر بعضیها نمیفهمند فساد وفحشا بخاطر فقر بیداد میکنه بس کنید تورا خدا سگه چی گفت گربه چی گفت همه مون سرکاریم

    نظرات شما -
    • مجاهد
      0

      ببخشید آقای محترم میشه همین حرفا رو هم به آمریکایی ها بزنید که از ۱۱هزار کیلومتر اون طرف تر اومدن توی خاور میانه و بیش از ۲۰پایگاه نظامی در کشورهای ما زدن. احتمالا طبق منطق شما آمریکایی ها حق دارن به خاطر منافع ملی شون از یه قاره دیگه لشکرکشی کنن بیان نفت منطقه ما رو بدزدند ومنطقه ما رو به آتش بکشن واختلاف بین کشورهای خاورمیانه بیاندازند ولی ایران به عنوان قویترین و قدیمی ترین کشور منطقه اگه به کشورهای همسایه اش کمک نظامی یا مستشاری بده فضوله و کار بدی می کنه.

  • ناشناس
    0

    روحانی خائن زریف خائن ترازاو مائیداین هارا تریخ نمایان خوهدکرد

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      بهتر نیست اول بری اکابر تا خواندن و نوشتن یاد بگیری و بعد نظر بدی؟! در نیم خط 4غلط داری !

    • ناشناس
      0

      بخدا چند کلاس سواد داری تو سیاست نظر میدی تو که نوشتن بلد نیستی

  • اسماعیل نوغانچی صالح
    0

    سلام به آنهایی رای رنگی دادند برجام آوردنند انواع تحریمها ودلار وسکه قبل از گرانی بین خودشان تقسیم کردنند ۲تن را از شخصی گرفتن ۵۰ تن را تقسیم کردنند سردارها را دادنند حالا هم باتوجه به اینکه آقازاده ها در همانجاها هستند درخواست مذاکره دور از انتظار نیست

  • REZA
    0

    ریشه تمام مشکلات کشور فساد سیستماتیک وناکارامدی نظام است که تا حالا حاکمان به گردن امریکا انداخته اند اگر با امریکا مذاکره شود معلوم نیست به گردن کدوم ننه مرده ای میخوان بندازند،!!!!

  • مهلا
    0

    آقای ظریف ک خیلی خوب و با پرستیژه هیچوقتم کاری نکرده ک به ضرر ایران باشه

  • فرزند ایران بدون اسلام
    0

    جواب پیام دونفر ۱--ناشناس) آیافکرکرده ایدچندنفر پیام جمارانی خوانند بیان هرکس نشانه شخصیتش میباشد آیاهتاکی وفحاشی منطق شماست میدانی چندنفرپیان شمارا می خوانند هرنفرصدبرابر فحاشیهای شمارابه خودتان برمیگردانند ( ۲ ) تینا برادرمن نوشتی اگر داعش میامدچه هامیکرد؟ چکارمی کرد که شمانکردید جوانهاراقتل عام میکرد شما اینکارو کردید گشت ارشاد بجان مردم می انداخت که شما انداختید خفقان بوجود می آورد که شما آوردید به زنان تجاوز می کردکه شماقبلا درکهریزک وکهریزکها انجام دادید جوانهارا قتل عام می کرد شما به نیابت انجام دادید دین رابه زورتحمیل میکردقبلا تحمیل شده بگو چه کارمی کردکه شماها نه کردید ملت چهل ساله داغش زده است توحالاما رامی ترسانید؟ ( مردم ایران چهل سال است فراموش گشته اند) * ( مال شان برباد رفت وخود به زندان رفته اند *

  • ل
    0

    تو این شرایط و یا فضاحت برجام بود و نبود ظریف فرقی نداره

  • سجاد
    0

    هرکس حرف مذاکره میزنه انصافا وشرافتا اول بره یه کم تاریخ را بخونه تاریخ معاصر ونه مال هزاران سال پیش ببینه این آمریکایی که توی این پیامها با آب وتاب بهش کدخدا میگن وبه اصطلاح رهبر دنیاس با سرهنگ قذافی وکشور لیبی چه کرد اگه شرف دارید ودنبال صداقت هستید حتما برید وتحقیق کنید در باره لیبی وبخونید تا ماهیت خون آشام آمریکای خائن را در یابید وسلیقه ای وهرهری مذهب نظر ندید چه خوب گفت پروین اعتصامی خدا بیامرز انگار این روزها را میدید این گرگ سالهاست که با گله آشناست و هرکس که از خدا روگرداند البته باید حتی تو کلامهایش این جرثومه فساد خونخوار یانکی ملعون را کد خدا بنامد مرگ بر آمریکا تا زمان نابودیش

  • بی نام
    0

    آقای مجاهد وضع مافوقی نمی کنه ولی برای خیلی ها فرق دارو جیب آخوندها پرتر میشه وضع توله هاشون توی بلاد کفرعالی میشه درغربت بقل خانن های کفار بهشون بد نمی گذرد بی انصافی نکن

  • بی نام
    0

    عابر پیاده بپا ماشین زیرا نکنه واما گفتی اصول انسان ساز از کدام اصول انسان ساز حرف می زنید از وقتی مبلغین اصول امثال شماها شدید مابه جز فقروقلاکت ونیستی وکشتار وجنایت غارت و تجاوز چیزی ندیدیم راستی برای این پاچه خواریها چقدری بهتون میدن البته که به ماربطی نداره خواستم خودتو ارزان نفروشید چه کنیم با این همه نابرادری شماها باز دلمان نمی الحرام بشید عزت زیاد؟

  • قاسم
    0

    مذاکره اول ظریف تو برجام چه سودی برای کشور داشت که مذاکره جدید داشته باشه؟ ظریف به فکر منافع خودشه نه مردم

  • رئیسی
    0

    آقای مجاهد من ازآمریکاییها دفاع نمیکنم هم 45ماه جبهه بودم وهم خیلی تو انقلاب فعالیت داشتم یعنی خاک خورده ام بزور که نیامدند تو منطقه خاورمیانه بهشون اجازه دادن پایگاه بزنند مگر ما وکیا وصی کشوراهای همسایه هستیم همین عراق 8سال باما چه کرد کاش بودی نوی منطقه زمان جنگ میدیدی تا آخرین فشنگشون مقابل ما می ایستادن بعد که نمیتونستن مقاومت کنند یا دخیل مسلم خمینی میگفتند وتسلیم میشدند دوتا اتوبوس از پرستاران مارا بین جاده اهواز آبادان بردن که بردند عرب جماعت عراقی منظورمه صفت نداره یادمه تو عملیات طریق القدس که بستان را آزاد کردیم به دوتا دختر هشت ساله تجاوز کرده بودند که آبستن شده بودند چرا باید خودمان را فدای دیگران کنیم درصورتیکه زنان سرپرست خانوار بخاطر فقر تن فروشی کنند وما هرچی داریم به فلسطین ولبنان وسوریه وعراق بدیم وجوانان دسته گلمان وسرداران رشیدمان را فدای اونا کنیم .بحث آقای ظریف وروحانی واحمدی نژاد و دیگران نیست همه دوست دارند برای ملت ومملکتشون کار کنند منتهی یک سری لامذهب بی دین اشرافی گر ثروت اندوز که سرشون تو آخور رژیم هست نمیزارند ایران سامان بگیره حر امام جمعه ای شده صاحب نظر وفتوی میده مملکت ما چن پادشاهی شده ودرراس هرم یک نفر برای کل مملکت تصمصم گیری میکنه آخه چقدر جنگ وخونریزی پامونو ازحد خودمون فراتر گذاشتیم چرا باید جوانان تحصیلکرده ما به سن 40سال برسند ونه شغلی ونه ازدواجی داشته باشند وبا فقر وبدختی زندگی کنیم بااین همه منابع خدادادی من نمیگم زیر بار ظلم آمریکا برویم وآمریکا هم اینو نمیخواد باید سرمون تو مملکت خودمون باشه خداشاهده اونا هم نمیخان خون انشانها ریخته بشه وگرنه براشون کاری نداره ویران کردن ایران کمی واقع بین باشیم ببینید ماایرانیها ی چماق یا قمه بعضیها تو ماشینشون دارند تا بحثشون میشه فورا میپرند چماق یا قمه ازتو ماشینشون بر میدارند ومیگشند به بخت طرف اصلا نه منطق میدونند نه مصالحه البته نه همه ولی اکثریت این شکلی هستن حالا ببینید اگر مثل خارجیها مجوز حمل اسلحه به هرنفر ایرانی بدن درروز هزاران نفر کشته میشه بابا اینه فرهنگ ما ایراد ازخود ماست که به ما لج کردند حالا دوستی بهتره یا دشمنی

  • ر.ک
    0

    بارها وبارها مقام معظم رهبری متذکر شده اند که به مذاکره با آمریکا خوشبین نیست آمریکا عهد شکن و از پشت خنجرزن است. تجربه هم همین راثابت کرده اما متاسفانه آقای ظریف برخلاف رهنمودهای معظم له مکرر گفته اند به مذاکره امیدوار وخوشبین است.توئیت اخیر ظریف وپاسخ ترامپ(قاتل سردارسلیمانی و...)در شرایط حساس کنونی که خون مردم غیور ایران وسایر آزادگان جهان به جوش آمده حاکی از بی تدبیری وبی غیرتی وذلت و خواری جریان لیبرال وغربگراست.دیپلماسی التماسی باغرب نتیجه ای جز خواری وذلت نداشته وپیامدی جزیاده خواهی دشمنان به دنبال ندارد ولن ترضی عنک الیهود والنصاری حتی تتبع ملتهم:یهود ونصاری از تو راضی نخواهند شد مگرآنکه به آئینشان درآیی.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها