تروریست‌ها خط لوله انتقال نفت بانیاس سوریه را هدف گرفتند

دولت سوریه اعلام کرد، تاسیسات نفتی دریایی وابسته به پالایشگاه بانیاس به واسطه بمب‌های کار گذاشته شده در معرض عمیات خرابکارانه قرار گرفته و به دلیل خسارت‌های وارد شده در فعالیت این پالایشگاه وقفه ایجاد شده است.

تروریست‌ها خط لوله انتقال نفت بانیاس سوریه را هدف گرفتند

وزارت نفت و منابع طبیعی سوریه اعلام کرد که تروریست‌ها و محور حامی آن مجددا حوزه نفت سوریه را با منفجر کردن لوله‌های انتقال فرآورده‌های نفتی دریایی در شهر ساحلی بانیاس از طریق کار گذاشتن بسته‌های انفجاری توسط "غواصان" هدف قرار داده‌اند.

وزارت نفت سوریه افزود: کادر متخصص بلافاصله عملیات برآرود خسارات ناشی از این اقدام خرابکارانه را به منظور آغاز پروسه تعمیر واصلاح آن شروع کردند، همچنین طرح جایگزین به منظور تامین تداوم فعالیت لوله انتقال نفت خام و تمام فرآوردهای نفتی در نظر گرفته شد.

علی غانم، وزیر نفت سوریه به تلویزیون رسمی این کشور گفت: تاسیسات نفتی دریایی در سه کلیومتری ساحل و در عمق ۲۳ متری قرار دارند و برای انتقال مشتقات نفتی از پالایشگاه بانیاس به نفتکش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

قبلا نیز لوله‌های انتقال نفت در ۲۳ ژوئن ۲۰۱۹ در معرض عملیات خرابکارانه قرار گرفته و موجب از کار افتادن این خط لوله ونشت نفت شده بود.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها