قالیباف: مشکل کشور ما پول نیست، عدم مدیریت است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مشکل کشور ما نه پول بلکه عدم مدیریت است، گفت: دست در دست هم بدهیم تا در گام دوم انقلاب این فرصت‌هایی را که از مردم گرفته شده به آنان برگردانیم.

قالیباف: مشکل کشور ما پول نیست، عدم مدیریت است

محمدباقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که عصر امروز در مراسم گرامیداشت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مسجد لولاگر تهران سخن می‌گفت، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، اظهار کرد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند شهید سلیمانی پرورده مکتب امام راحل است، منش ایشان یک مکتب و درس‌آموز است.

شهید سلیمانی از اینکه به او «سردار» گفته شود ناراحت می‌شد

وی با اشاره به سابقه آشنایی‌اش با شهید سلیمانی بیان کرد: ایشان نزدیک دوست من بود. یکی از ویژگی‌های ایشان احترام خاص و باورنکردنی‌اش به مردم بود فارغ از اینکه آن‌ها را بشناسد یا نه. مردم به ما هو مردم؛ جوان، پیر، فقیر، تحصیل‌کرده یا بی‌سواد و... برایش موضوعیت نداشت و هر جا احساس می‌کرد می‌تواند کاری برای مردم انجام دهد حتماً اقدام می‌کرد. در این میان به یک قشر هم به‌طور ویژه ارادت داشت و آن خانواده شهدا بود. وقتی فرزندان شهدا می‌آمدند پیش او او را سردار سلیمانی خطاب می‌کردند، به آن‌ها می‌گفت من ناراحت می‌شوم اگر به من بگویید «سردار». به من بگویید عمو همه بچه‌های شهدا به او عمو می‌گفتند.

فرمانده لشگر پنج نصر در دوران دفاع مقدس با بیان اینکه بعد امنیتی کار ایشان بالا بود و مشغله کاری بسیار هم داشت، گفت: با این اوصاف تلفن بچه‌های شهدا را همیشه پاسخ می‌داد و در خانه‌اش به روی آن‌ها باز بود حتی فرزند شهدایی که آن شهدا را هم نمی‌شناخت.

نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه شهید سلیمانی 20 سال فرمانده نیروی قدس بود، تصریح کرد: اما کسی ایشان را نمی‌شناخت و ایشان با اخلاص کار می‌کرد. وقتی دشمن و اسراییلی‌ها و آمریکایی‌ها کار با اخلاص-از جهت فرد خودش کاری که از جهت مبنایی و نگرشی مبتنی بر سنت‌های الهی بود - او توانمندی‌هایش را دیدند آن‌قدر از او گفتند تا مردم خود ما تازه ایشان را شناختند.

آمریکا و اسرائیل نتوانستند در مقابل نیروی قدس بایستند

وی با تشریح ویژگی‌های سنت‌های الهی گفت: این سنت‌ها همیشه ثابت‌اند نه تبدیل می‌شوند و نه تحلینه تغییر می‌کنند. تبدیل نمی‌شوند یعنی هیچ‌وقت نمی‌شود تا خلقت هست و جهان پابرجاست این سنت الهی برداشته شود و یکی دیگر جایش بیاید. تغییر هم نمی‌کنند. سنت‌های الهی نه تبدیل می‌شوند به معنای اینکه حذف شوند و نه تغییر پیدا کنند. همیشه ثابت‌اند. البته خیلی از این سنت‌های الهی با قوانین امروز دنیای ما نه تنها همخوانی ندارد که در تضاد هم هست. به عنوان مثال در قاعده نظامی داریم که اگر می‌خواهید به دشمن حمله کنید باید 3 برابر او عده و عده داشته باشید اما سنت الهی غیر آن است و می‌گوید من یک نیروی حداقلی را بر یک نیروی حداکثری پیروز می‌کنم. شهید سلیمانی به این فرهنگ قرانی ایمان داشت نه اینکه تنها به زبان بگوید. ایشان به «و کان الحق علینا نصر المومنین» ایمان داشت؛ یعنی ایمان داشت خدا از بزرگی خودش این حق را به مومنین داده که این حق تو مؤمن است که من تو را پیروز کنم. ایشان با حداقل امکانات و نیرو توانست مجموعه‌ای را آماده کند که امریکا و اسراییل با همه قدرتشان نتوانستند در مقابلش بایستند.

قالیباف ادامه داد: ایشان با مردم بالأخص مردم مستضعف و با دست‌خالی -البته مردم را با سنت‌های الهی که خودش آن‌ها را باور داشت آشنا می‌کرد- توانست دشمن را به زانو درآورد. دشمنی مانند اسراییل که اعراب در دهه شصت طی چند روز از او شکست خوردند. نتیجه این شد که آمریکایی‌ها که 2 دهه است که می‌خواهند در منطقه خاورمیانه قد علم کنند نتوانستند. نمونه آن را در جنگ 33 روزه نیز مقابل اسراییل دید.

فرمانده لشگر پنج نصر در دوران دفاع مقدس با تأکید بر اینکه آن‌ها با حداقل‌ها اما حداقل‌هایی که برایش خوب فکر کرده و برنامه‌ریزی کردند و همان اسلحه بزرگ و ساده‌شان را به‌درستی استفاده کردند و با تدبیر ایستادند و از مرگ نترسیدند، موفق شدند. این ایستادگی هم محدود به شیعیان یا مسلمانان نمی‌شود همان‌طور که در نوار غزه که مردم مسیحی هستند هم اتفاق افتاد و این نتیجه اعتقاد به سنت‌های الهی است.

نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سوره احزاب گفت: خدا سخت می‌گیرد تا افراد تحت‌فشار قرار بگیرند و صف مومنین و کفار از هم جدا شود. صف ریاکاران و منافقان جدا شود تا این صف جدا نشود خدا پیروزی نمی‌دهد.

وی با پرداختن به موضوع از بین رفتن داعش اظهار کرد: داعش تا جلولا یعنی 20 کیلومتری مرز ما آمد این در حالی بود که برخی شعار نه غزه نه لبنان می‌دادند در حالی که در واقع برای امنیت ملی خود ما فرزندان ما می‌جنگیدند. ایشان و رزمنده‌هایشان ایستادند و جنگیدند و گفتند ما با افرادی که بویی از انسانیت نبرده‌اند می‌جنگیم.

قالیباف با اشاره به شرایط بحرانی در سوریه گفت: به لحاظ نظامی همه‌ چیز تمام شده بود اما ایشان و نیروهایش ایستادند و از همان روز سرنوشت داعش عوض شد؛ زیرا شهید سلیمانی و نیروهایش مقاومت کردند به معنی اینکه ایستادند و صف مومنین از کفار جدا شد وعده خدا محقق شد و داعش با آن همه امکانات و حمایت آمریکایی‌ها دیدید به چه سرنوشتی دچار شد.

نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به هماهنگی‌ها برای آوردن پیکر شهید سلیمانی به کشور اظهار کرد: هیچ برنامه‌ای برای تشییع ایشان نبود، بلکه این روح خودش بود که حاکم بود تا آن تشییع باشکوه بدون برنامه‌ریزی هیچ‌کسی برای اینکه مردم بیایند، انجام شود. حیات و مرگ و عزت و ذلت دست خداست. مابعد از تشییع امام راحل تشییع به با شکوهی تشییع ایشان نداشتیم.

مشکلات ما به دلیل عدم اعتقاد به سنت‌های الهی است

وی با بیان اینکه خدای حوزه امنیت و نظامی خدای حوزه اقتصاد و فرهنگ و تربیت و پرورش هم است، تصریح کرد: اگر امروز مشکل در این حوزه‌ها داریم به دلیل عدم اعتقاد به سنت‌های الهی در این حوزه‌هاست. وقتی امام راحل می‌فرمودند «ما می‌توانیم»؛ در مکتب شهید سلیمانی و امام این «ما می‌توانیم» یعنی وقتی معتقد به سنت‌های الهی هستیم ما می‌توانیم. پس در اقتصاد اگر ربا باشد درحالی که در سنت الهی ربا یعنی جنگ با خدا پس انتظار کمک از خدا نباید داشت. اگر ما به کَم مِّن فِئَةٍ قَلِیلَةٍ در حوزه نظامی معتقدیم، باور کنیم که اگر در حوزه اقتصاد هم آنچه خود می‌خواهیم و دوست داریم را توانستیم به نیازمند دیگری انفاق کنیم، خدا آن را چند برابر می‌کند. ما در مکتب قرانی حرفمان این است که اگر قرار است به کسی تکیه کنیم باید به خدا تکیه کنیم.

قالیباف با بیان اینکه پیامبران الهی با 3 عنصر وحی، معجزه و مردم می‌آمدند، گفت: ما هم باید به مردم تکیه کنیم. الآن چرا اقتصاد ما به گل نشسته چون 80 درصد آن دولتی است. چرا کار فرهنگی ما جواب نمی‌دهد چون جنبه پیمانکاری پیدا کرده، کار فرهنگی کار دل است نه کاری که از روی آن سود کنیم.

فرمانده لشگر پنج نصر در دوران دفاع مقدس با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد مردمی بیان کرد: در دفاع مقدس مردم جنگ را جمع کردند نه ارتش و نه سپاه. همه سرداران بزرگ دوران دفاع مقدس مانند شهید همت و شهید باکری و شهید سلیمانی و ... همه مردم بودند و با پیش‌قراولی جوانان.

نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: تشییع پیکر شهید سلیمانی نشان داد مردم پای انقلاب هستند. گاهی مردم ما را قبول ندارند و ما چون خودمان را انقلاب محسوب می‌کنیم می‌گوییم انقلاب را قبول ندارند. نه ما مسئولان را قبول ندارند کشور و انقلابشان را دوست دارند و قبول دارند.

مشکل کشور ما پول نیست، عدم مدیریت است

وی افزود: با اطمینان عرض کنم در مکتبی که امام راحل فرمودند «ما می‌توانیم» به‌شرط اینکه منطبق بر این سنت‌های الهی حرکت کنیم. البته در این حرکت عقل، تدبیر و شجاعت و اخلاص و برنامه‌ریزی و کار سیستمی انجام دادن نیز لازمه کار است. این‌ها آموزش و تلاش و مجاهدت و استفاده از علم می‌خواهد. این‌ها را رعایت کنیم من عرض می‌کنم با همین شرایط حاکم در کشور با یک برنامه 5 ساله می‌توان ثبات اقتصادی را در کشور ایجاد کرد به‌شرط اینکه به مردم و در رأس آن جوانان فرصت دهیم. مشکل ما در کشور پول نیست عدم مدیریت است. ما روزی که پول داشتیم اقتصادمان رشد نکرده و روزی هم که پول نداشتیم باز هم اقتصادمان رشد نکرده، تازه در دورانی که پول نداشتیم رشد اقتصادی‌مان بیشتر از زمانی بوده که پول داشتیم.

قالیباف ادامه داد: انشالله دست در دست هم بدهیم تا در گام دوم انقلاب این فرصت‌هایی که از مردم گرفته شده را به مردم برگردانیم.

فرمانده لشگر پنج نصر در دوران دفاع مقدس با تأکید بر اینکه خطاب من به‌طور روشن جوانان است، اظهار کرد: فکر نکنید که باید بایستید تا کاری به شما بدهند. محکم بیایید در میدان و آن کار را بگیرید. زمانی که ما در سن ۱۸ سالگی به جبهه رفتیم از دژبانی جلو در هم راهمان نمی‌دادند و می‌گفتند شما آموزش ندیدید اما ما ایستادیم. تازه آنجا ما می‌خواستیم برویم خون بدهیم اینجا که ممکن است پول هم باشد، پس به شما بفرمایید که نمی‌گویند هیچ ممکن است مانعتان هم بشوند اما باید محکم بایستید. انشالله بتوانیم راه امام و شهدا را تحت رهبری مقام معظم رهبری پیش بگیریم.

منبع: الف

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 21
  • آراد
    0

    مشكل نو پوله نه مديريت مشكل پيدا كردن راههاي جديد دزدي و كلاه سر مردم گذاشتنه

  • رها
    0

    آقای قالیباف چه خبر از پرونده های فساد دوران شهردار بودن شما .چه خبر از تراکم فروشی همسرتان. چه خبر از زمین های غصب شده توسط همسرتان به اسم خیریه .

  • مردم
    0

    آقای قالیباف تو خیلی مدیری،تو اصلا مدیر به دنیا اومدی،بابا اصلا کتاب مدیریت رو تو نوشتی،تو خیلی خوبی،فقط از روش گازانبری استفاده نکن

  • امینی
    0

    خیلی بیجا کردید که فرصت ها رو از مردم گرفتید ! حالا که از همه چی ناامید شدید و به آخرش رسیدید اومدید میگید تو گام دوم ! خیلی پر رو تشریف دارید. علی لعنت الله علی القوم الظالمین

  • عدالت
    0

    درود بر قالیباف درست فرمودین حرف دل تمام مردم است

  • رضا
    0

    من از خبر فوری درخواست ميکنم امکان درج شکلک های گوناگون و يا استفاده از تصاوير مختلف حيوانات ريز و درشت طبيعت را در خصوص برخی خبر ها برای خوانندگان خود فراهم نمايد. مثلأ يک خر پير

  • محمد
    0

    این حرف جناب قالیباف درست است اما در شرائط فعلی مشکلی را حل نمی کند فقط به نا رضایتی مردم دامن می زند

  • رزمنده دفاع مقدس
    0

    بابا تودیگه کی هستی .همه بدبختیهای ما زیر سر شما لامذهبای بی دینه اسلام را سپر دزدیهای خود قرار دادید ودزیر لوای آن هرغلطی دلتون خواسته کردید همه تون سرتا پی یک کرباسید تو هم توشهرداری افتضاح کردی بابا برو پادگان به سربازا آموزش بده مجلس کارشناس باسواد متفکر جوان ونخبه میخواد نمیشه همش به شما قربت الله باشه .حالا میبینیم اصلا مردم میان رای بدند که تو مدیریت کنی مدیریتتم تو شهرداری دیدیم

  • احمدی
    0

    مشکل اصلی کشور ما عدم تعهد و وجدان است عدم اعتقاد به برابری و عدالت در تقسیم منافع و ثروت کشور است عدم اعتقاد به این که اگه کسی قدمی برا انقلاب برداشته وظیفه انسانی و اعتقادی بوده نه این که بخواد سهمش ار سفره انقلاب برداره و یه ایرانی تو یه شهر مرزی به نان شب هم محتاج باشه

  • نیما اسلامی
    0

    امان از حب قدرت

  • ناشناس
    0

    لطفاً برای مردم هیچ کاری نکنید.

  • آزاده
    0

    سردارجان همه وقتی میخواهند بیایند راس امور همین حرف رو میزنند آقای روحانی هم ۶ سال قبل فریاد زد مشکل کشور ما عدم مدیریت است.. اماااا چه کسی میتواند این مشکل را حل کند .. مشکلی که بخل و کینه بصورت زنجیره ای در دل مسئولان رسوخ کرده .. نخیر جناب قالیباف مشکلات کشور ما به سرطان رسیده سرطان هم هرگز درمان ندارد .. تنها راه نجات یک همدلی هست که اون هم ویروسی به نام دروغ همه رو از بین برد .

  • اسد
    0

    آقای قالی باف از این دست ها بهم دادن خیلی دادیم نتیجه اش شد بدبختی یک طرف خوشبختی طرف دیگر

  • محسن
    0

    خیر عدم شفافیت است

  • احمدی
    0

    حضرتعالی لابد مدیریت داشتی که : ۱_ قائم مقام محبوست بنام عیسی شریفی در شهرداری میلیاردها تومان از جیب این ملت نجیب اختلاس وچپاول کرد ؟ ۲_ شهرداری تهران را با ۶۰ هزار میلیاردتومان تحویل شهردار بعدی دادی ؟ ۳_ تهران را به مخروبه ای از بتون ودود وترافیک وبرجهای ۵۰ طبقه در کوچه های ۶ متری وبوی تعفن تبدیل کردی ۴_ تراکم پنجاه سال اینده تهران را فروختی ۵_ ۶۰ هزار نیروی مازاد در مترو وشهرداری چپاندی ۶ _ همه اعوان وانصار خودت از جمله همسرت را حقوق بگیر شهرداری کردی ۷_ املاک شهرداری را با یک پنجم قیمت واقعی در اختیار یکسری نور چشمی قرار دادی حتی افرادی خارج از مجموعه شهرداری مانند واگذاری یک خانه ویلایی در ولنجک به رئیس وقت اگاهی تهران بزرگ ودهها تخلف اشکار وپنهان دیگرکه فقط خدا می داند .

  • محسن
    0

    وقتی نخبه ها را فراری دادید...... و دوباره مجبور هستید همان مدیران نا لایق را به مدیریت بگذارید .دوباره همان آش و همان کاسه است .پس بهتر است کنار بروی .که.شما هم نا لایق نشوید

  • ناکنا
    0

    راست میگه مشکل پول نیست !!! مثلا با فروش زندگی سالم مردم تهران برای تبلیغ خودش پل و بزرگراه ساخت که خودش ظاهرا به اهدافش میرسد !!!اما مردم تهران با ساخت وسازهای تبلیغاتی بیچاره شدن

  • ناشناس
    0

    نیز خیلی تو مدیریت داری تو از همه بدتر همه اولش همین حرف را زدنند دروغ دروغ دروغ دروغدروغ دروغ دروغ به مردم اعتمادی نیست به هیچ کسی و نه به قبلیها و بعدیها قدر کافی پدرومردم را درآوردنند خدا می داند چه روزگاری در پیش است چه نقشه دیگری برای مردم کشیدید یا کشیدنند اعتماد نیست نیست نیست نیست نیست پدرمردم را درآوردنندهیچ کسی را نمیخواهیم

  • افشین
    0

    یعنی من خیلی مدیرم

  • شمسی
    0

    آن بدهی بی پایان شهرداری پس از خروج جنابعالی آیا ناشی از مدیریت شما بود؟

  • دبهل
    0

    همه اين حرفها براي راي آوردن است بعدش ديگر بريم براي خودمون.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها

      نظرسنجی
      به نظر شما "مهمترین افشاگری سال" کدام افشاگری بود؟