التهاب شدید بازارهای مالی جهان با وحشت از ویروس کرونا

با سرعت گرفتن گسترش ویروس کرونا و وحشت ناشی از آن، بازارهای سهام سقوط کرد، سود اوراق قرضه پایین آمد و قیمت طلا جهش کرد. ین ژاپن به عنوان سرمایه امن تقویت شد و یوآن چین افت کرد.

التهاب شدید بازارهای مالی جهان با وحشت از ویروس کرونا

به گزارش خبر فوری و به نقل از رویترز، روز دوشنبه، با سرعت گرفتن گسترش ویروس کرونا و وحشت ناشی از آن، بازارهای سهام سقوط کرد، سود اوراق قرضه پایین آمد و قیمت طلا جهش کرد. ین ژاپن به عنوان سرمایه امن تقویت شد و یوآن چین از ارزش افتاد.

طبق آخرین گزارشات، تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در حالی به بیش از ۲۷۰۰ نفر رسیده که تعداد مرگ‌ومیر ناشی از آن با جهشی بزرگ به ۸۰ نفر افزایش یافته است.

در بازار آسیا، با وجود اینکه اکثر بازارها به علت تعطیلات سال نو بسته می‌باشند، در ژاپن شاخص بورس نیکی با سقوط سنگین ۱.۸۳ درصدی روبرو شد.

ین ژاپن به عنوان سرمایه امن تا سطح ۱۰۸.۷۲ در برابر دلار تقویت شد.

اما وحشت از ویروس کرونا سهام آمریکا را هم تحت تأثیر قرار داد. شاخص‌های مهم وال استریت در ساعات معاملات آسیایی امروز و در معاملات اینترنتی (قبل از باز شدن رسمی بازارهای آمریکا) بیش از یک درصد سقوط کردند.

یوآن چین ۰.۵ درصد از ارزش خود را در بازارهای خارجی از دست داد و در نرخ برابری ۶.۹۶۲۵ معامله شد که ضعیف‌ترین نرخ آن از ۸ ژانویه تا کنون است.

قیمت طلا به بالاترین سطح ۲ هفته اخیر رسید و قیمت هر اونس طلای آمریکا ۰.۴۲ درصد رشد کرد و به ۱۵۷۸.۵۰ دلار رسید.

سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا تا ۱.۶۵۳ درصد پایین آمد.

منبع: مهر

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها