جنجال‌هایی که حتی پس از مرگ کوبی برایانت فروکش نکرد

در حالی که بسیاری از ستارگان هالیوود از مرگ ناگهانی کوبی برایانت ابراز تأسف کرده‌اند جالب است بدانید سالی که او موفق به دریافت جایزه اسکار شد، به علت وجود یک پرونده قدیمی از وی به جرم تجاوز به یک دختر نوزده ساله، بسیاری درخواست بازپس‌گیری این جایزه از وی بودند.

جنجال‌هایی که حتی پس از مرگ کوبی برایانت فروکش نکرد

کوبی رایانت امروز بر اثر حادثه سقوط هلی‌کوپتر جانش را از دست داد که با ابراز تأسف و تاثر شدید ستارگان هالیوود مواجه شد. اینجا بخوانید.

اما سالی که او موفق به دریافت این جایزه شد بسیاری از مردم خواهان بازپس‌گیری این جایزه از او شدند، چرا که پرونده‌ای از وی مبنی بر تحاوز به یک دختر خدمتکار نوزده ساله وجود داشت.

اما ماجرای پرونده تجاوز چه بود؟

در تابستان ۲۰۰۳، پلیس کلرادو، کوبی برایانت را به دلیل تجاوز به کتلین فیبر ۱۹ ساله بازداشت کرد.

کتلین که از کارکنان هتل محل اقامت کوبی برایانت در کلرادو بود، ادعا کرد که کوبی، شب قبل از جراحی زانویش به او تجاوز کرده‌است. کوبی برایانت رابطهٔ جنسی با کتلین را پذیرفت اما اتهام تجاوز جنسی را رد کرد. این اتهام شهرت کوبی برایانت را تخریب کرد. قرار دادهای او با مک دونالدز و نوتلا فسخ شد و فروش پیراهن بسکتبال او بشدت کاهش یافت.

با این همه، در سپتامبر ۲۰۰۴، به دلیل حاضر نشدن شاکی، کتلین فیبر در دادگاه، پرونده بسته شد. کوبی از کتلین عذرخواهی کرد؛ «با اینکه من هنوز معتقدم که رابطهٔ ما توافقی بوده‌است اما قبول دارم که او این اتفاق را طور دیگری دیده و همچنان می‌بیند.» کتلین پروندهٔ دیگری علیه برایانت تشکیل داد و این بار هر دو به توافقاتی رسیدند که هیچ‌گاه بر عموم اعلام نشد.

دریافت جایزه اسکار

کوبی برایانت در نودمین مراسم اسکار در سال ۲۰۱۸ موفق شد، یکی از برندگان جایزه اسکار باشد.

واکنش مردم به برنده شدن وی در مراسم اسکار چه بود؟

یک گروه از کاربران اینترنتی جنبشی برای جمع آوری امضا جهت پس گرفتن جایزه اسکار بهترین فیلم انیمیشن کوتاه در سال 2018 از کوبی برایانت تشکیل داده‌اند و دلیل آن را عدم صلاحیت اخلاقی این ستاره پیشین بسکتبال آمریکا بابت ماجرایی که سال 2003 رخ داد، عنوان کرده‌اند.

15 سال پیش برایانت به تعرض به یک خدمتکار زن در هتلی در کلورادوی آمریکا متهم شد. او اگرچه به انجام یک حرکت غیراخلاقی اعتراف کرد اما منکر هر گونه تعرض و تجاوز شد و در نهایت این پرونده در سال 2014 با امتناع شاکی از ارائه شهادت در دادگاه و رضایت او مختومه اعلام شد.

با این وجود هنوز برخی با استناد به آن ماجرا، برایانت را فردی فاسد و فاقد صلاحیت دریافت جایزه‌ای در حد و اندازه اسکار می‌دانند و برای پس گرفته شدن جایزه اسکار او تلاش کرده‌اند.

در پیامی که این گروه در صفحه نخست سایت جنبش جمع‌آوری امضا علیه جایزه اسکار برایانت گذاشته، آمده است: جایزه اسکار را از کوبی برایانت که یک متجاوز شناخته شده است، پس بگیرید. مراسم اسکار باید از نامزد کردن متعرضان جنسی برای اهدای جوایزش به آنها خودداری کند. وودی آلن و جیمز فرانکو برای بردن هیچ جایزه‌ای نامزد نشدند اما کوبی برایانت که به یک فقره تعرض جنسی متهم شده بود، نامزد شد.

منبع: سرنا

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها