افزایش غلظت آلاینده‌ها در کلان‌شهرها

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: با خروج سامانه بارشی از کشور، امروز و فردا، دوشنبه و سه‌شنبه (۷ و ۸ بهمن ماه) در بیشتر مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت که این شرایط سبب انباشت آلایندگی در هوای شهرهای صنعتی، پرجمعیت می‌شود.

افزایش غلظت آلاینده‌ها در کلان‌شهرها

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی افزود: چهارشنبه موج ضعیفی از کشور عبور می‌کند که شمال غرب و غرب را تحت تاثیر قرار می‌دهد سپس روز پنجشنبه دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از خراسان شمالی را در بر می‌گیرد که موجب بارش پراکنده در این مناطق می‌شود و این ناپایداری سبب جابجایی هوا و کاهش غلظت آلاینده‌ها خواهد شد.

وی اظهارداشت: اما سامانه بارشی دیگری که به نسبت از سامانه قبلی قوی‌تر است، بعدازظهر جمعه از سمت شمال غرب وارد کشور می‌شود که بارش برف و باران به تدریج در این مناطق آغاز خواهد شد، شنبه گستره بارش‌ها نوار غربی، دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: روز جمعه جریانات هوا بر روی سواحل شمالی جنوبی می‌شود که افزایش نسبی دما به همراه وزش بادهای به نسبت شدید را در پی خواهد داشت، همچنین امروز و فردا آب‌های جنوب کشور مواج است.

غبار محلی در آسمان تهران

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز آسمان تهران صاف تا کمی ابری در برخی ساعات با غبار محلی همراه خواهد بود، کمینه دمای امروز صبح پایتخت ۱ درجه زیر صفر شد و بیشینه دمای امروز تهران به ۷ درجه بالای صفر می‌رسد.

گودرزی گفت: اردبیل و زنجان با دمای ۱۴ درجه زیر صفر و بندرعباس ۲۰ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها