اعضای بدن مادر قمی به چند بیمار زندگی دوباره بخشید

اعضای حیاتی بدن مادر ۵۵ سال قمی به بیماران نیازمند جانی دوباره بخشید.

اعضای بدن مادر قمی به چند بیمار زندگی دوباره بخشید

ولی‌الله صمدی مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار داشت: اعضای بدن خانم 55 ساله که دچار سکته مغزی شده بود، پس از گفت و گو با خانواده آن مرحوم و اخذ رضایت از آن‌ها، اهدا شد.

وی افزود: این مادر قمی به بیمارستان شریعتی تهران اعزام شد و ارگان‌های حیاتی او به چندین بیمار بدحال زندگی دوباره بخشید.

مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی قم بابیان این‌که این مادر فداکار، چهاردهمین مورد اهدای عضو استان قم از ابتدای سال جاری تاکنون بوده است، بیان کرد: روزانه هفت‌تا 10 نفر در کشور که در لیست انتظار هستند، به علت نرسیدن عضو پیوندی فوت می‌کنند.

صمدی ادامه داد: بیمار مرگ مغزی قبل از فوت می‌تواند ارگان‌های حیاتی مانند قلب، کلیه، پانکراس، ریه‌ها و روده و تا 48 ساعت پس از فوت نیز می‌تواند نسوج و بافت‌ها مثل پوست، قرنیه، استخوان، پاندون و عضلات دریچه‌های قلب را اهدا نماید.

وی بیان کرد: هر اهداکننده می‌تواند با اهدای اعضایی ازجمله قلب، ریه، کبد، پانکراس، روده و کلیه، یک تا هشت بیمار را از مرگ نجات دهد.

مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: همچنین هر اهداکننده می‌تواند با اهدای دریچه قلب، رگ، تاندون‌ها، عضلات، استخوان، نسوج و بافت، زندگی یک تا 53 تن را بهبود ببخشد.

صمدی خاطرنشان کرد: از زمانی که مرگ مغزی بیماری اعلام می‌شود، می‌توان بیمار را با پیشرفته‌ترین تجهیزات پزشکی حداکثر تا 12 روز نگهداری نمود، ولی در این مدت ارگان‌های حیاتی زیست پذیری خود را از دست می‌دهند و قابلیت فعالیت و توانایی ارگان‌ها ضعیف می‌شود.

از سال 85 تاکنون، اعضای بدن 104 بیمار مرگ مغزی از استان قم به بیماران نیازمند پیوند شده‌است.

منبع: تسنیم

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها