رئیس حزب "اسرائیل خانه ما":

طرح معامله قرن برای نجات نتانیاهو است

رئیس حزب

طرح معامله قرن برای نجات نتانیاهو است

آویگدور لیبرمن، رئیس حزب "اسرائیل خانه ما" در سخنانی در نشست فرهنگی شهر "رعنانا" درباره طرح معامله قرن با انتقاد از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بابت زمان اعلام جزئیات طرح معامله قرن تاکید کرد: این طرح مانع از بررسی عمیق و واقعی طرح آمریکایی خواهد شد.

لیبرمن در ادامه نتانیاهو را به فرار به واشنگتن متهم کرده و گفت: اعلام زودهنگام طرح معامله قرن آمریکا یعنی حدود پنج هفته پیش از برگزاری انتخابات در "اسرائیل" مساله‌ای شک‌برانگیز است.

رئیس حزب "اسرائیل خانه ما" افزود: شنیدم نتانیاهو یکشنبه به آمریکا می‌رود، فکر می‌کنم او به آمریکا سفر نمی‌کند بلکه از تعهدات خود فرار می‌کند. او به جای اینکه مسافت ۲.۲ کیلومتر تا کنست را برود، ترجیح داده ۹۵۰۰ کیلومتر تا واشنگتن برود.

لیبرمن در ادامه گفت: افشای محتوای طرح معامله قرن دقیقا در همان روزی که پارلمان "اسرائیل" مساله لغو مصونیت نتانیاهو را بررسی می‌کند، مانع از بررسی عمیق و جدی طرح آمریکایی خواهد شد که یکی از طرح‌های مهم سال‌های اخیر محسوب می‌شود.

کاخ سفید روز پنج‌شنبه اعلام کرد که ترامپ از نتانیاهو و بنی گانتس، رئیس ائتلاف آبی-سفید سه‌شنبه این هفته برای اطلاع آنها از طرح معامله قرن دعوت کرد.

این در حالیست که کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) نیز روز سه‌شنبه تشکیل کمیته‌ای برای بررسی درخواست نتانیاهو برای مصونیت از محاکمه در سه پرونده گرفتن رشوه، خیانت در امانت و کلاه‌برداری را به رای خواهد گذاشت.

اپوزیسیون رژیم صهیونیستی تلاش‌های خود را برای تشکیل کمیته یاد شده پیش از انتخابات آتی در دوم مارس آغاز کرده و برآوردها حاکی از آن هستند که در صورت تشکیل این کمیته بیشتر اعضای آن مخالفان درخواست مصونیت خواهند بود و در آن صورت لیست اتهامات نتانیاهو به دادگاه ارائه می‌شود.

لیبرمن با اشاره به اینکه نتانیاهو درباره قصدش برای الحاق غور اردن فریب‌کاری می‌کند، گفت: روشن است که موضوع اعمال حاکمیت بر غور اردن از تایید اکثریت مطلق کنست برخوردار است و (حزب) "اسرائیل بیتنا" پیشنویس قانون الحاق غور اردن را ارائه کرد و احتمال دارد روز سه‌شنبه این پیشنویس با سه اصلاحیه تصویب شود.

نتانیاهو به تازگی اعلام کرده الحاق غور اردن و شهرک‌های بزرگ در کرانه باختری نزدیک است اما شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه به نقل از یک مسؤول آمریکایی اعلام کرد که کاخ سفید با هرگونه اقدام یک جانبه اسرائیل برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری پیش از انتشار طرح معامله قرن مخالف است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها