نامه به رئیسی درباره بازداشت حسین کروبی

حزب اعتماد ملی در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه نسبت به وضعیت محمدحسین کروبی، عضو شورای مرکزی این حزب، ابراز نگرانی کرده و خواستار ورود رئیس قوه به پرونده شد.

نامه به رئیسی درباره بازداشت حسین کروبی

حزب اعتماد ملی در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه نسبت به وضعیت محمدحسین کروبی، عضو شورای مرکزی این حزب، ابراز نگرانی کرده و خواستار ورود رئیس قوه به پرونده شد.

متن کامل این نامه سرگشاده به شرح زیر است:

حضور محترم آيت‌الله سيد ابراهيم رئیسی

رئیس محترم قوه قصائيه

باسلام و احترام؛

در رابطه با صدور حکم بازداشت آقای محمدحسین کروبی عضو شورای مركزی حزب اعتماد ملی و فرآيند تعقيب قضایی ایشان مطالبی به استحضار می‌رسانیم.

آقای محمدحسین كروبی دارای سوابق روشن و پرورش‌یافته در خانواده‌ای انقلابی و معتقد به آرمان‌های انقلاب و امام راحل و سابقه حضور مستمر و متوالی در جبهه‌های جنگ تحميلی در دفاع از تماميت ارضی ايران عزيز است.

مأموران در شامگاه دوشنبه ١٣٩٨/١٠/٢٣ به منزل آقای حسین کروبی مراجعه کرده و قصد ورود به خانه ایشان را داشته که با توجه به نبود مستندات قانونی لازم با مقاومت قانونی آقای کروبی مواجه می‌شوند.

محمدحسین كروبی در ساعت ٨:٣٠ صبح سه‌شنبه ٩٨/١٠/٢٤ به‌طور داوطلبانه خود را معرفی کرده كه منجر به بازداشت موقت وی شده و تاكنون تحت قرار بازداشت موقت بوده و حسب اخبار واصله به دلیل اعتراض به اين وضعيت، اعتصاب غذا کرده است.

متاسفانه با وجود تلاشهای بعمل آمده توسط وکیل و خانواده آقای کروبی، تاكنون هيچ خبر موثقی از وی دريافت نشده است.

جناب آقای رییسی؛

همواره در دوره جديد مديريت جنابعالی در قوه قضائيه به‌درستی بر اجرای قانون و رعايت حقوق اساس زندانيان با صدور آئين‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها تأكيد داشته ايد و با تكيه بر قانون اساسی سعی بر زندان زدایی، برخورداری زندانيان از حقوق اوليه اسلامی و انسانی، حق برخورداری از وكيل و ملاقات با خانواده و رعايت اصل شخصی بودن جرائم و مجازاتها و اصل قانونی بودن جرائم و مجازاتها در بیانات شما مورد تاکید قرار گرفته است. اما تاكنون اين مهم در مورد آقای حسین کروبی مغفول مانده است.

حزب اعتماد ملی مراتب نگرانی شدید خود را از وضعیت محمد حسین کروبی اعلام کرده و رعایت عدالت و رسیدگی عادلانه و منصفانه و عمل و التزام به قانون نسبت به همه آحاد ملت را توصيه کرده و در مورد این پرونده انتظار دارد که دستور رسیدگی عاجل صادر و فرایند تحقیقات در شرایط عادی با رعايت الزامات قانونی را فراهم کنید.

حزب اعتماد ملی ١٣٩٨/١١/۶

منبع: اعتمادآنلاین

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها