حاتمیان: شهید حاج قاسم سلیمانی را طعمه مطامع سیاسی نکنید

یک عضو فراکسیون امید مجلس شهادت حاج قاسم سلیمانی را وحدت بخش عنوان کرد و گفت: سرمایه‌ای که به برکت خون سردار سلیمانی به دست آمده است باید به هر قیمتی حفظ شود. شهید سلیمانی را نباید طعمه مطامع سیاسی کنیم.

حاتمیان: شهید حاج قاسم سلیمانی را طعمه مطامع سیاسی نکنید

عبدالله حاتمیان در مورد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و تشیع پرشور پیکر این شهید گفت: خون سردار شهید قاسم سلیمانی باعث وحدت مردم ما شده است و شکی در این موضوع نیست. ما و مردم قدردان زحمات شهدا هستیم و خواهیم بود. کسی که از خانواده، فرزندان و داشتن جایگاه سیاسی برای امنیت ملی کشورش خرج می‌کند، جزء مقدسات یک کشور است. مقدسات، همیشه باعث وحدت در ایران شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که پیام حضور گسترده میلیونی مردم برای مسوولان و جناح‌های سیاسی چیست؟ اظهار کرد: احساس می‌کنم بعضی افراد در بعضی جناح‌ها از ماجرای شهادت حاج قاسم سلیمانی سوء استفاده کردند و با گروکشی سیاسی ماجرای شهادت سردار قاسم سلیمانی را به ابتذال کشیدند. این چند روز عده‌ای جملات تنش‌زایی برای بنده ارسال کردند.

نماینده مردم درگز در مجلس به پرهیز از تنش سیاسی و حفظ وحدت در شرایط فعلی تأکید کرد و گفت: بعضی از سخنرانان جریان‌های تندرو، این روزها نطق‌هایی به شدت تفرقه‌افکنانه داشتند. به نظرم، سرمایه‌ای که به برکت خون سردار سلیمانی به دست آمده است باید به هر قیمتی حفظ شود. آنچیزی که برای ما ارزشمند است، وحدت ملی نام دارد. همین وحدت ملی، تنها چیزی است که دشمن را می‌ترساند. سردار سلیمانی متعلق به جهان اسلام و حتی متعلق به نوع بشر است. ما نباید شهادت حاج قاسم را به طعمه‌ای برای مطامع سیاسی تبدیل کنیم.

این عضو فراکسیون امید مجلس در پاسخ به این پرسش که ضرورت تغییر گام بعدی ایران در کاهش تعهدات برجامی چقدر دیده می‌شود؟ اظهار کرد: اکنون وحدت مردم ایران از همه چیز برای ما مهم‌تر است. مردم ایران در مواضع آمریکاستیزانه با هم متحد شده‌اند. پس پشتوانه وحدت ملی راهبرد سیاست خارجی ما را تأمین می‌کند. ما می توانیم به تعهداتی که عزت ما را زیر سؤال برده و منافع ما را تأمین نکند، پایبند نمانیم. از طرف دیگر دلیلی وجود ندارد که به تعهداتی که عزت ملی را زیر سوال نمی‌برد، پشت کنیم.

منبع: ایسنا

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها