سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی خبر داد:

مردم با اطمینان لبنیات خریداری کنند/ افزایش ۱۴۰ هزار تومانی قیمت بلیت هواپیما در یک دقیقه

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی اقدامات این سازمان در ۱۰ ماه گذشته را تشریح کرد.

مردم با اطمینان لبنیات خریداری کنند/ افزایش ۱۴۰ هزار تومانی قیمت بلیت هواپیما در یک دقیقه

سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در نشست خبری این سازمان که صبح امروز برگزار شد، با اشاره به آمار ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه سازمان تعزیرات گفت: تعداد ۴۹۴ هزار و ۷۶ پرونده به سازمان وارد شده که ۳۸۴ هزار و ۳۴۶ پرونده به کالا و خدمات، ۷۱ هزار و ۲ پرونده به قاچاق کالا و ارز و ۳۸ هزار و ۷۲۸ پرونده به بهداشت، دارو و درمان مربوط است و متخلفان به پرداخت ۴۹ هزار میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده‌اند.

وی ادامه داد: تعداد ۳۵۱ هزار و ۳۲ پرونده شامل ۲۷۹ هزار و ۶۱۵ پرونده کالا و خدمات، ۴۳ هزار و ۴۳ پرونده قاچاق کالا و ارز و ۲۸ هزار و ۳۷۴ پرونده بهداشت، دارو و درمان برای اجرا به واحد اجرای حکم ارجاع شده‌اند و در مجموع ۱۶۵ هزار میلیارد ریال جزای نقدی برای وصول به این واحد ارسال‌ شده و ۹۹۶ میلیارد ریال اعاده حق شاکی به واحد اجرای احکام ارسال‌ شده است و مأموران اجرای احکام موفق به اخذ ۶ هزار میلیارد ریال جریمه نقدی از متخلفان در حق صندوق دولت شده‌اند.

جریمه یک میلیارد و ۹۰۸ میلیونی قاچاقچی نفت سفید

رایگانی با اشاره به بیشترین احکام صادره در یک‌ماه اظهار کرد: یک شرکت به دلیل احتکار پلی‌اتیلن در یزد به پرداخت ۲۱ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد و دو نفر در استان تهران به دلیل قاچاق و واردات کالا با استفاده از تسهیلات در نظر گرفته‌شده در قانون برای کالا‌های مصرف شخصی به پرداخت ۱۱۲ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: همچنین درباره بیشترین احکام اجراشده در یک ماه گذشته باید بگویم که مبلغ ۸۴۱ میلیون ریال از شخصی به دلیل خریدوفروش پلی‌اتیلن اخذ شد که جمع محکومیت این فرد در این پرونده یک میلیارد و ۴۰۱ میلیون ریال است و یک جریمه یک میلیارد و ۹۰۸ میلیون ریالی از قاچاقچی نفت سفید اخذ شد.

تشکیل ۲۱ پرونده برای احتکار کنندگان کاغذ

وی درباره آمار پرونده‌های احتکار کاغذ در ۱۰ ماهه نخست سال اظهار کرد: در این زمینه ۲۱ پرونده به ارزش ۳۸ میلیارد ریال تشکیل شده است که ۱۹ پرونده مختومه شدند و برای ۷ پرونده حکم قطعی صادر شد.

رایگانی ادامه داد: متخلفان این امر به ۵ میلیارد و ۶۱۸ میلیون ریال محکوم شدند و ۳ پرونده با ارائه مدارک لازم حکم برائت گرفتند و برای ۲ پرونده حکم عدم صلاحیت صادر شده و ۷ پرونده قرار صادر شده گرفته اند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره گزارش عملکرد گشت‌های مشترک در مدت ۱۰ ماه گفت: تعداد ۲۶ هزار و ۸۲۷ تیم گشت مشترک ۱۲۹ هزار و ۶۳۰ بازرسی داشته اند که در این میان ۴۵ هزار و ۷۶۴ واحد دارای تخلف، ۵۰ هزار و ۸۴۸ واحد بدون تخلف مشاهده و ۳۳ هزار و ۱۸ واحد با دریافت تذکر با توجه به نداشتن سابقه تخلف، اقدام به اصلاح تخلف کردند. در مجموع ۴۶ هزار و ۲۶۹ پرونده برای واحد‌های متخلف تشکیل شده و متخلفان به پرداخت ۹۲۸ هزار میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شدند.

وی با اشاره به سند سازی برای فروش کاغذ دولتی گفت: با همراهی دادستانی تهران پرونده این فرد در حال رسیدگی است.

تهران و کردستان دارای بیشترین و کمترین پرونده‌های تعزیراتی

وی ضمن اشاره به پرتکرارترین تخلفات طی ۱۰ ماه گذشته گفت: درج نکردن قیمت (۱۲، ۴ هزار و ۶۱۶ پرونده)، گرانفروشی (۱۱۶ هزار و ۸۳۲ پرونده)، عدم ارائه فاکتور خرید (۴۲ هزار و ۲۴۰ پرونده) عدم صدور فاکتور (۲۷ هزار و ۱۶۴ پرونده) و تقلب (۲۴ هزار و ۶۸۰ پرونده) جزء پر تکرار ترین تخلفات در ۱۰ ماه گذشته بوده است.

رایگانی ادامه داد: بیشترین پرونده‌های متشکله در گشت‌های بازرسان مربوط به استان تهران با ۸ هزار و ۳۹۰ پرونده است و کمترین پرونده متشکله مربوط به استان کردستان با ۷۵۲ پرونده بوده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: سال گذشته حدود ۴۰۰ هزار پرونده بررسی شدند و در حال حاضر به ۵۰۰ هزار پرونده رسیدگی می‌کنیم و این موضوع نشانگر رشد بسیار پرونده‌هاست و پیش بینی می‌شود که تعداد پرونده‌ها به بیش از ۶۰۰ هزار پرونده برسد.

افزایش قیمت بلیت هواپیما در یک دقیقه

رایگانی درباره گران فروشی بلیت هواپیما گفت: انتظار ما نظارت بیشتر روی قیمت فروش بلیت هواپیما است، چند روز گذشته من خودم شخصا نمونه‌ای از گرانفروشی بلیت هواپیما را مشاهده کردم.

وی ادامه داد: شخصا برای خرید بلیت تهران-اهواز وارد سامانه شدم و ابتدا قیمت این بلیت ۳۲۰ هزار تومان بود و پس از خرید نفر اول قیمت بلیت به یکباره پس از یک دقیقه افزایش پیدا کرد و تفاوت قیمت ۱۴۰ هزار تومانی رخ داد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: انتظار ما این است که مسئولان شرکت‌های هواپیمایی مدیریت مناسب تری در این حوزه داشته باشند.

مردم با اطمینان لبنیات خریداری کنند

وی با اشاره به بحث لبنیات گفت: بالاترین مقامی که باید درباره سلامت صحبت کند وزیر بهداشت است و آقای وزیر گفتند که مردم با اطمینان لبنیات خریداری کنند، اما موضوع مورد توجه ما لبنیات سنتی است.

رایگانی افزود: لبنیات‌های شرکتی دارای استاندار‌های کامل هستند، اما برای لبنیات‌های سنتی باید دقت بیشتری داشته باشیم.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی بیان کرد: ما به دنبال این هستیم که در زمینه لبنیات‌های سنتی وارد عمل شویم، نحوه حمل لبنیات از مبدأ تا بازار مصرف و مدت زمان آن باید شفاف شود، چراکه این لبنیات‌های سنتی روز به روز در حال افزایش هستند.

ورود تعزیرات به موضوع کم فروشی بنزین

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان درباره کم فروشی بنزین گفت: ما با همکاری شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، بازرسان و کارشناسان وارد عمل می‌شویم و اگر کم فروشی وجود داشته باشد، گشت‌های بازرسی فعال خواهند شد.

وی ادامه داد: اگر مسئولان پخش فرآورده‌های نفتی حاضر باشند، در حوزه کم فروشی بنزین با آن‌ها همکاری می‌کنیم.

ما به دنبال این هستیم که در زمینه لبنیات‌های سنتی وارد عمل شویم، نحوه حمل لبنیات از مبدأ تا بازار مصرف و مدت زمان آن باید شفاف شود، چراکه این لبنیات‌های سنتی روز به روز در حال افزایش هستند

بررسی ۲۰ هزار پرونده خودرویی طی ۲ سال گذشته

رایگانی درباره پرونده‌های تخلف خودرو اظهار کرد: بیش از ۲۰ هزار پرونده خودرویی طی ۲ سال گذشته مورد بررسی قرار گرفتند و بیش از ۸۰ درصد آن‌ها با رضایت شاکی مختوم شده است، در حالی که متأسفانه افزایش قیمت خودرو در بازار می‌ماند، اما اگر عرضه و فروش خودرو ساماندهی شود مشکلات حل می‌شوند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی ادامه تا: ایران خودرو و سایپا اعلام کردند تعهدات خود را به صفر می‌رسانند و امیدواریم که بتوانیم به این هدف برسیم.

موضوع رمز ارزها باید تعیین تکلیف شود

وی درباره رمز ارز‌ها گفت: در این حوزه بلاتکلیف هستیم و قاچاق و نحوه فعالیت این رمز‌ها موضوع مورد بررسی است و ما ناچار به رسیدگی به آن‌ها هستیم.

رایگانی افزود: ما موظف به بررسی رمز ارز‌ها هستیم، اما هنوز چیزی به ما ابلاغ نشده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره مهم‌ترین پرونده‌های استانی گفت: در آذربایجان شرقی برای شکایت مدیر بانک تجارت در خصوص ایفا نکردن تعهدات واردکنندگان در قبال دریافت ارز و خدمات دولتی، از آنجایی که متهم در وقت تعیین شده موفق به انجام تعهدات و ترخیص کالا‌ها نشد، مشمول پرداخت مابه‌التفاوت نرخ بیش از ۹ میلیارد ریال به بانک شد؛ همچنین بر اساس قانون تعزیرات حکومتی نامبرده به پرداخت مبلغ نزدیک ۱۰ میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و تعلیق کارت بازرگانی به مدت شش ماه محکوم شد.

رایگانی درباره پرونده‌های استان زنجان تصریح کرد: تیم بازرسی ویژه با حضور رییس شعبه تعزیرات حکومتی از یک واحد صنعتی ریخته گری بازدید کردند و مشخص شد واحد مذکور به جای تولید صنعتی اقدام به استقرار ۱۵۸۰ دستگاه ماینر و منبع تغذیه کرده که بلافاصله پرونده‌ای در شعب این اداره کل تشکیل شد و مورد رسیدگی قرار گرفت و متخلفان به ضبط کالا‌های مکشوفه به نفع دولت و پرداخت ۲۳ میلیارد ریال جریمه نقدی در حق صندوق دولت محکوم شدند.

وی با اشاره به پرونده استان آذربایجان غربی اظهار کرد: مدیرعامل یک شرکت بازرگانی به دلیل قاچاق ۴۸ هزار و ۶۰۵ کیلوگرم مس با شکایت گمرک سرو به پرداخت ۵۰۰ میلیارد ریال جزای نقدی و یک سال ممانعت از فعالیت محکوم شد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره پرونده استان همدان بیان کرد: با تشکیل پرونده قاچاق پوشاک تاناکورا در شعبه اول قاچاق کالا و ارز و پس از رسیدگی و احراز تخلف، متهم که این محموله را در زیر بار سبوس یک دستگاه کامیون جاسازی کرده بود؛ به ضبط محموله و خودرو و همچنین پرداخت ۵ میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

وی درباره پرونده‌های تعزیراتی شهرستان ایرانشهر گفت: مأموران پلیس آگاهی شهرستان ایرانشهر در محل ایست و بازرسی و هنگام کنترل خودرو‌های عبوری توانستند مقدار ۲۵ تن شیرخشک قاچاق را از یک دستگاه تریلر کشنده کشف کنند.

رایگانی افزود: این مقدار شیرخشک از مبدأ استان‌های مرکزی کشور به قصد خروج از مرز به مقصد کشور پاکستان در حال حمل بود که با هوشیاری مأموران، قاچاقچی در اقدام خود موفق نبود. شعبه رسیدگی کننده بنا بر اینکه این مقدار شیرخشک بدون مدرک و خارج از ضوابط قانونی در حال حمل بوده است، رأی بر ضبط کالا و جریمه ۶ میلیارد و ۸۸۴ میلیون ریالی متهم صادر کرد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به پرونده‌های استان تهران اظهار کرد: پرونده گرانفروشی ذرت و جو در گشت مشترک تعزیرات حکومتی شهرستان‌های استان تهران به میزان ۵ میلیارد و ۷۰۲ میلیون ریال تشکیل و اکنون در حال رسیدگی هستند.

وی افزود: پرونده نگهداری کالای قاچاق از نوع پارچه، خط کش، چای ساز بودند که در یک انبار در شهرستان‌های استان تهران نگهداری می‌شدند و اکنون این پرونده به ارزش ۵ میلیارد ریال در حال رسیدگی است.

رایگانی تصریح کرد: در استان البرز متهم پرونده تولید و عرضه تنباکوی تقلبی به پرداخت ۲۵ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد و مدیرعامل شرکت قاچاق کیس ماینر‌های تولید رمز بیت کوین به پرداخت ۳۰ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره پرونده استان مرکزی گفت: عامل خرید، فروش، حمل و نگهداری ۱۲۶ طاقه پارچه به پرداخت ۲ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال جزای نقدی و ضبط محموله به نفع دولت و اضافه شدن ارزش خودرو حامل کالای قاچاق محکوم شد.

وی درباره پرونده های تعزیراتی استان تهران بیان کرد: متهمان به دلیل ایفا نکردن تعهدات در دو پرونده، به اعاده ۲۸ میلیون یورو و ۲۰۵ میلیون یورو (جمعا ۲۳۳ میلیون یورو) در حق بانک شاکی محکوم شدند، همچنین ۵ پرونده با موضوع گرانفروشی کاغذ به ارزش ۸۵ میلیارد ریال تشکیل و رسیدگی شده است.

رایگانی با اشاره به پرونده‌های استان کردستان گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان سنندج، یک دستگاه خودرو خارجی بی آم دبلیو (BMW) مدل ۲۰۱۶ را توقیف کردند که پس از استعلام از سامانه شماره‌گذاری راهور ناجا مشخص شد پلاک منصوبه بر روی خودرو متعلق به یک دستگاه خودرو ۲۰۶ تیپ ۳ مدل ۹۷ است که نسبت به توقیف اتومبیل موصوف اقدام و نهایتاً خودرو برای سیر مراحل قانونی به پارکینگ منتقل شد و رئیس شعبه چهارم تعزیرات حکومتی شهرستان سنندج پس از احراز تخلف، حکم به ضبط خودرو و پرداخت ۹ میلیارد و ۳۰۸ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت صادر کرد که این حکم در شعبه تجدیدنظر قطعی شده است.

وی با اشاره به پرونده استان بوشهر اظهار کرد: با گزارش اعلامی از سوی مأموران کلانتری ۱۱ شهر نخل، در حین گشت زنی به یک دستگاه خودروی سواری مظنون شدند و در بازرسی از آن تعداد ۹۴۹ دستگاه تلفن همراه و تبلت کشف و توقیف شد و با ارسال گزارش برای رسیدگی پرونده به تعزیرات حکومتی شهرستان کنگان و احراز تخلف، متهم به دلیل حمل کالای قاچاق به ضبط محموله و خودروی حامل آن و پرداخت ۹ میلیارد و ۲۱۱ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره پرونده‌های تعزیراتی استان قزوین گفت: قاچاقچیان ۱۳ هزار پاکت سیگار قاچاق پس از احراز تخلف به پرداخت یک میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

رایگانی درباره پرونده های تعزیراتی استان اردبیل گفت: پرونده قاچاق گرانول از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت به این اداره کل واصل و متهمان در اداره تعزیرات حکومتی شهرستان بیله سوار به پرداخت ۶۱۴ میلیارد و ۵۹۵ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شدند.

وی راجع به پرونده‌های استان فارس بیان کرد: پرونده قاچاق ۴ دستگاه خودرو که متهم علاوه بر ضبط خودرو به پرداخت ۲۸ میلیارد ریال جریمه نقدی با حکم شعبه پنجم این اداره کل محکوم شد.

وی ادامه داد: پرونده قاچاق یک دستگاه خودرو مرسدس بنز که متهم با حکم شعبه پنجم تعزیرات استان به ضبط خودرو و پرداخت جریمه به میزان ۲۰ میلیارد ریال در حق دولت محکوم شد.

رایگانی درباره پرونده های تعزیراتی استان خراسان جنوبی گفت: قاچاقچیان ۷۴۷ هزار و ۸۰۰ نخ سیگار قاچاق به پرداخت ۲ میلیارد و ۶۵۱ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و ضبط محموله محکوم شدند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به پرونده تعزیرات استان مازندران بیان کرد: مدیرعامل یک شرکت به دلیل عدم ایفای تعهدات ارزی به تعلیق کارت بازرگانی و اعاده ۵۲۱ هزار و ۷۸۶ لیر دریافتی به بانک شاکی محکوم شد.

وی با اشاره به پرونده های تعزیراتی استان کرمان گفت: مأموران پلیس راه شهرستان جیرفت به یک دستگاه خودرو بنز الگانس مدل ۲۰۱۳ قاچاق مظنون شدند و توقیف شد که پس از ارسال پرونده به تعزیرات و عدم شناسایی کامل متهم و عدم حضور، رای غیابی مبنی بر پرداخت ۳۰ میلیارد ریال جریمه صادر و به علت بلاصاحب بودن کالای مکشوفه تا تعیین تکلیف نهایی خودرو مذکور به نفع ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ضبط شد.

رایگانی درباره پرونده های تعزیراتی استان خوزستان گفت: گزارشی درباره قاچاق البسه توسط یک دستگاه کشنده ولوو از سوی نیروی انتظامی خوزستان به اداره کل تعزیرات حکومتی اهواز ارسال شد و رئیس شعبه هفتم پس از استعلامات لازم و اخذ دفاعیات متهم، حکم به ضبط کالای مکشوفه و پرداخت ۷ میلیارد و ۱۲۹ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد که حکم صادره با اعتراض متهم در شعبه تجدیدنظر بررسی و تأیید شد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به پرونده های تعزیراتی استان سمنان ادامه داد: عامل قاچاق ۱۲۴ دستگاه ماینر به دلیل نگهداری کالای قاچاق به پرداخت ۴ میلیارد و ۵۹۰ میلیون ریال جزای نقدی و ضبط ماینر‌ها محکوم شد که این حکم در مرحله اجرا است.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان اقدام بسیار خوبی رخ داد، گفت: طی طرحی نوآورانه در شعبه رسیدگی به تخلفات بهداشتی و درمانی اصفهان، پزشکانی که به اخذ حق ویزیت و هزینه جراحی و خدمات پزشکی مازاد برتعرفه قانونی متهم هستند و تخلف آن‌ها در شعبه محرز می‌شود، با موافقت خود ایشان به جای درج در پرونده پزشکی به ارائه خدمات رایگان شامل جراحی، ویزیت و خدمات پزشکی رایگان برای افراد بی بضاعت تحت پوشش بهزیستی و کمیته حضرت امام (ره) و دانش آموزان نیازمند محکوم شدند.

رایگانی درباره این احکام گفت: محکومیت پزشک متخصص و جراح ارتوپدی به ۵۰ عمل و ۱۰۰ نفر ویزیت رایگان، محکومیت پزشک متخصص کلیه و مجاری ادراری به ویزیت ۱۰۰ نفر بی بضاعت، محکومیت پزشک فوق تخصص روانپزشکی کودکان به ۳۰۰ ساعت ارائه خدمات مشاوره از جمله این احکام بوده‌اند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره پرونده‌های تعزیراتی استان یزد گفت: مدیرعامل یک شرکت به دلیل احتکار مواد اولیه تولید در شعبه چهارم بدوی به پرداخت ۲۱ میلیارد جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

وی درباره پرونده‌های تعزیراتی استان گیلان بیان کرد: قاچاقچیان گوشی و البسه در شعبه اول ویژه قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی رشت به ضبط کالا و پرداخت ۲ میلیارد و ۷۵۵ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند که این احکام اجرا شده است.

رایگانی با اشاره به پرونده‌های تعزیراتی استان ایلام بیان کرد: متخلفان ۷ پرونده عرضه خارج از شبکه و عدم اجرای تعهدات تولیدکنندگان در قبال دریافت ارز و خدمات دولتی و قاچاق کالا به پرداخت ۱۳۴ میلیارد و ۳۹۱ میلیون ریال جریمه محکوم شدند و احشام موضوع قاچاق نیز به ارزش یک میلیارد و ۲۹۲ میلیون ریال به علت عدم شناسایی مالک به نفع ستاد اجرایی فرمام امام (ع) ضبط شدند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها