یخبندان در جنوب غرب کشور

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز جنوب غرب و بخش‌هایی از شمال شرق کشور به ویژه ارتفاعات و مناطق سردسیر آن یخبندان خواهد داشت، بنابراین هموطنان مراقب باشند.

یخبندان در جنوب غرب کشور

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز در مناطقی از جنوب غرب و جنوب کشور رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد، در استان‌های خوزستان، بوشهر، غرب استان فارس و مناطقی از شرق و شمال شرق کشور و ارتفاعات البرز شرقی، دامنه های زاگرس مرکزی در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری و ایلام بارش برف خواهند داشت؛ ساحل دریای خزر نیز بارش باران دارد.

وی اظهار داشت: امروز در مناطقی از شمال غرب و غرب کشور نیز بارش پراکنده رخ می‌دهد، فردا فعالیت این سامانه به نیمه جنوبی و شرق کشور محدود می شود و در مناطق مرتفع جنوب شرق کشور نیز کاهش محسوس دما رخ می‌دهد که بارش برف خواهند داشت.

رفیعی ادامه داد: نوار جنوبی کشور رگبار و رعد و برق دارد و سامانه بارشی که فعلا در کشور فعال است، اواخر وقت یکشنبه از جنوب شرق کشور خارج می‌شود و از روز دوشنبه تا چهارشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار خواهیم داشت و روند افزایشی دما حدود سه تا پنج درجه رخ می‌دهد.

وی گفت: سامانه بارشی جدیدی از اواخر وقت چهارشنبه و صبح پنجشنبه از شمال غرب وارد کشور می‌شود، اما امروز دریای خزر، غرب خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج پیش بینی شدند. روزهای یکشنبه و دوشنبه خلیج فارس و دریای عمان این شرایط را خواهند داشت.

تهران نیمه ابری

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز آسمان تهران کمی تا نیمه ابری خواهد بود و در برخی ساعات وزش باد خواهیم داشت. کمینه دمای امروز تهران ۱ درجه بالای صفر بود و بیشینه دمای امروز پایتخت به ۸ درجه بالای صفر می رسد.

رفیعی گفت: ارومیه با دمای ۱۲ درجه زیر صفر، شهرکرد و تبریز ۱۰ درجه زیر صفر و بندرعباس ۲۲ درجه بالای صفر ب ترتیب سردترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها