عادل الجبیر: توپ در زمین ایران است

وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجه با طرح ادعاها و اتهام‌های سابق خود علیه ایران، گفت که تهران برای گفت‌وگو باید رفتار خود را تغییر دهد.

عادل الجبیر: توپ در زمین ایران است

«عادل الجبیر»،‌ وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجه ایران را بار دیگر متهم به اتخاذ سیاست‌های ثبات‌زدا در منطقه کرد و گفت که تهران باید از صدور انقلاب دست بردارد.

جبیر که در یک نشست خبری سخنرانی می‌کرد، مدعی شد که مقامات ایرانی گفتمان دوگانه‌ای دارند و آن‌ها باید رفتار خود را تغییر دهند.

وزیر مشاور دولت سعودی گفت قانون اساسی ایران بر صدور انقلاب تأکید دارد و ریاض به همین دلیل نمی‌توان با تهران مذاکره کند.

عادل الجبیر که بارها مواضع ضد ایرانی داشته و از هر منبری علیه ایران تاخته، مدعی شد که این کشور با موشک‌های خود به عربستان حمله می‌کند که متوقف شود. او گفت که توپ در زمین ایران است و این کشور باید برای حصول گفت‌وگو، رفتار و سیاست‌های خود را تغییر دهد.

جبیر ادامه داد: «ما گلوله‌ای و یا موشکی به سمت ایران شلیک نکرده‌ایم و از اپوزسیون این کشور حمایت نکردیم و مواد منفجره به ایران قاچاق نمی‌کنیم».

این ادعاهای الجبیر فرار رو به جلو بوده و در حالی مطرح می‌شود که ریاض از گروه‌های تروریستی علیه ایران حمایت کرده و «ترکی الفیصل»، وزیر اسبق استخبارات عربستان بارها در محافل منافقین شرکت کرده است.

او گفت که ایران تاریخ و ادبیات غنی‌ای دارد ولی رفتارهای این کشور باعث شده است که مشمول تحریم‌ها شود ولی عربستان سعودی در اعمال این تحریم‌ها نقشی نداشته است.

منبع: فارس

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • علی سپهوند
    0

    عادل الجبیر وامثالشان افرادر ذل وآدمخواری هستند که مفتخر به نوکری وشیردهی به ارباب آمریکایی هستند،دست این جماعت به خون مردم عراق سوریه لیبی یمن افغانستان نیمریه بحرین و۰۰۰ آغشته است اینان باوقاحت انسانها رااره میکنند وبابی شرمی انکار می کنند هیچ امیدی به هدایت وهابیت انگلیس ساخته نیست اینها تشنه به خون مسلمین هستند خائن به فلسطین واسلام هستند

  • پیام
    0

    النگوهات نشکنه ...

  • حسین خانی
    0

    مرگ بر آسعود که با فقرای یمن جنگی خانمان سوز بپا کرده ویادمان نرفته شهادت حاجیان و حمایت های بی دریگ از صدام حسین در زمان جنگ ،دنیا فریب شان زده و آتش قیامت را به گردن خریدن با همه فضاحت

  • مریم
    0

    عادل جون، خفه شو. بهتون رحم کردیم دیگه پرووو نشو.

  • محمد
    0

    عادله خانم

  • ناشناس
    0

    گاوچرون مثل خر تو گل مونده حالا گاوو ببین شاخه شونه می کشه

  • رضا
    0

    بتظرمن عربستان جز حقیقت چیزی نگفته.تنهاحکومتی که مردمش براش مهم نیست وفقط فکراینه که دنیارودرست کنه ایرانه.حالااین وسط مردمش ازبین برن فدای سرشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها