آیت الله یزدی: برخی از روحانیون زندگی پرتجملی را به هم زده اند / پول، زن و مقام ابزار دشمن برای تخریب است

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه هرچه می توانیم باید از دنیا فاصله بگیریم؛ گفت: وظیفه همه ما این است که در حد توان خود در ترویج احکام و آداب و اخلاق اسلامی فعال باشیم تا مدیون خون شهدا نباشیم.

آیت الله یزدی: برخی از روحانیون زندگی پرتجملی را به هم زده اند / پول، زن و مقام ابزار دشمن برای تخریب است

آیت الله محمد یزدی شامگاه پنجشنبه در جلسه گام دوم انقلاب و اندیشه تحول و تعالی در حوزه های علمیه که در سالن جلسات دفتر جامعه مدرسین برگزار شد، رضای خداوند در کارها را الزامی دانست و عنوان کرد: اگر رضای خداوند وجود داشته باشد، انسان نباید از نعمت های الهی فاصله بگیرد، زهد به معنای کناره گیری از امکانات و جامعه نیست و در اسلام چنین چیزی وجود ندارد.

او گفت: اینکه انسان یک گوشه ای بنشیند و بگوید کاری به کار کسی نباید داشته باشیم، زهد نیست؛ امام خمینی(ره) می گفتند که دشمن آنقدر کار تبلیغاتی کرد که برخی از ما آخوندها هم فکر کردیم بهتر است عبای خود را به سر خود بکشیم و منزوی شویم.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با ابراز تاسف از وجود مساجدی در قم که امام جماعت ندارد، اضافه کرد: در همه محله های این شهر روحانیون حضور دارند، مردم اگر توجهی نمی کنند نکنند، اما ما روحانیون باید این امور را در مساجد احیا کنیم.

او با بیان اینکه دشمن امروز روی تخریب مساجد و روحانیون سرمایه گذاری کرده است، تاکید کرد: پول، زن و مقام ابزاری است که دشمنان برای تخریب افراد شاخص انقلاب از آن استفاده می کنند تا پایه های انقلاب را تضعیف کنند؛ نباید به این دام های دشمنان افتاد.

آیت الله یزدی بیان کرد: هر چه می توانیم باید از دنیا فاصله بگیریم؛ وظیفه همه ما این است که در حد توان خود در ترویج احکام و آداب و اخلاق اسلامی فعال باشیم تا مدیون خون شهدا نباشیم.

او ترس را یکی از عوامل کناره گیری از مسئولیت ها دانست و تصریح کرد: اگر انسان از چیزی می ترسد باید مراقب باشد که به دلیل ترس هایش مسئولیتش را کنار نگذارد، انسان های ترسو معمولا شکست می خورند؛ البته نباید بی حساب و کتاب نیز کاری را انجام داد؛ در واقع بین خوف و کار بی حساب و کتاب باید عمل کرد و با دقت و شجاعت به انجام امور پرداخت.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه با پیشرفت های تکنولوژی دیگر چیزی مخفی نمی ماند، یادآور شد: برخی در اوایل کار با امام راحل بودند، اما بعدها متاثر از امواج اجتماعی به بیراهه کشیده شدند.

او تاکید کرد: روحانیون نباید از چیزی بترسند، دشمنان می خواهند از این راه بر ما نفوذ کنند، اگر کسی گفت یک قدم برو عقب نباید برویم، چرا که اگر بترسیم قطعا ما را بیرون خواهد کرد؛ این ترس باید کنار گذاشته شود.

آیت الله یزدی تصریح کرد: در روزهای نخست پیروزی انقلاب کدام یک از مسئولین سابقه داشتند که امروز این ادعا را داشته باشیم، امروز بعد از ۴۰ سال بیانیه گام دوم انقلاب مطرح شده و امید من به حوزه در میان فضلای جوان است، به شرطی که بر شرایط زمان و مکان مسلط باشند و از قبول مسئولیت در مساجد و مراکز فرهنگی نترسند.

او اضافه کرد: ما روحانیون باید زندگی ساده داشته باشیم تا بتوانیم تاثیرگذار باشیم، اما اینکه از خارج از کشور به ما پیغام می فرستند که برخی از روحانیون دچار تشریفات شده اند مایه تاسف است؛ برخی از روحانیون در سال های نخست انقلاب با دلسوزی کار می کردند اما امروز زندگی پرتجملی را به هم زده اند.

منبع: شفقنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • محمد
    0

    مردم هم روحانیون دنیا طلب را قبول ندارند و برای آنها ارزشی قائل نیستند

  • دیار بوعلی سینا
    0

    ما مردم هم بعضی مواقع میشنویم این موضوعات را .. ناراحت میشنویم

  • علی فاتح
    0

    حاج آقا حداقل 30سال دیرتر به موضوع زندگی اشرافی این آقایان اعتراض کردید

  • رضا
    0

    ارزش نظر دهی ندارد

  • رضا
    0

    خوب کاری نداره جناب یزدی برای اینکه همه ملت بدانند شما اول انقلاب تا کنون در سادگی و دور از تجمل بوده ایید لیست اموال سال 57 و لیست اموال فعلی خود را منتشر کنید تا همه بدانند نه تنها پولی اندوخته نکردید بلکه اموال خود را صرف انقلاب هم کردید.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      نه تنها به همه دوروغ گفتید بلکه سر این مردم را هم به باد دادید فرزندانتان را به جایی فرستادید وبرای اینکه مردم را فریب دهید شعار مرگ بر امریکاه را سر زبان مردم انداختید ولی فرزندانتان را به امریکاه فرستادید شما همه دروغ گفتید بقول آقای خمینی وای به روزی که مردم بفهمند شما چه میکنید وکه هستید خودت از همه بدتر هستی

  • دلباز یاسوج
    0

    برخی نه بلکه همه. مبلغ دین رفت به سمت ثروت و قدرت برای حفظ دین ولی غافل از اینکه همین دو عامل دین را به پایین ترین سطح خود از لحظه ورود به ایران تاکنون رسیده به لطف روحانیون عزیز

  • یک شهروند
    0

    آقای یزدی خوبه یه فکری هم به اون تعدادزیادطلبه که جوانیشون رادرحوزه وتبلیغ گذروندن وماهی پانصدهزارتومن حقوقشونه هم یک اشاره میکردین که بااین پول فراوان اجاره بدن یا،...

  • عزاییل
    0

    اقای یزدی کی بازنشسته می شود/.همفکران ایشان همه مادام العمر در مسند ریاست هستند و جناب عزاییل هم انها را فراموش کرده است

  • عاشور
    0

    روحانی که زندگی تجملی داشته باشه دیگه روحانی محسوب نمیشه چون از لذایذ زندگی به بی خدایی رسیده یا بالعکس! بنابراین مرتد محسوب میشه!

  • ایمان
    0

    چه خبر از ان خانه چند صدمتری خودت

  • احمدی
    0

    حضزتعالی در اوایل دهه هفتاد که هیچکس درحال و هوای خارج رفتن نبود دخترت را به فرانسه جهت تحصیل فرستادی ، هزینه تحصیلش را چطور تامین می کردی ؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها