«ارباب اره‌ها» هکر شد

رسانه‌ها از نقش محمد بن‌سلمان، ولیعهد سعودی، در هک کردن تلفن همراه جف بزوس، رئیس آمازون خبر داده‌اند.

«ارباب اره‌ها» هکر شد

بمبی خبری در ماجرای هک شدن تلفن ثروتمندترین مرد دنیا که سال گذشته خیلی سر و صدا کرده بود،ترکید. رسانه‌ها از نقش محمد بن‌سلمان، ولیعهدخام سعودی، در هک کردن تلفن همراه جف بزوس، رئیس آمازون خبر داده‌اند. افشاگری خارق العاده ای که ممکن است پادشاه آینده عربستان سعودی را در تیررس فشار بنیان گذار آمریکایی آمازون قرار دهد و شوک عظیمی را از وال استریت به سیلیکون ولی بفرستد. گفته می‌شود همه چیز با یک تبادل ساده اطلاعات از طریق شبکه واتس‌اپ آغاز شده و پس از آن تلفن رئیس آمازون هک شده است. خبر هک شدن تلفن همراه جف بزوس، رئیس و موسس شرکت آمازون و ثروتمندترین مرد جهان ابتدا توسط روزنامه انگلیسی "گاردین" منتشر شد. پس از آن، این خبر به شکل وسیع در آمریکا و رسانه‌های دیگر کشورها بازتاب یافت.هر چند که سفارت سعودی در آمریکا ادعای روزنامه گاردین مبنی بر نقش داشتن بن سلمان در هک تلفن همراه جف بزوس را کذب خوانده و رد کرده است.

موضوع چیست؟

روزنامه "گاردین" با انتشار گزارشی متکی بر اطلاعات منابعی که خواهان فاش شدن هویت خود نشده بودند، اعلام کرد که جف بزوس در ماه مه سال ۲۰۱۸ یک پیام واتس‌اپی محافظت شده دریافت می‌کند که آشکارا از حساب کاربری شخصی ولیعهد عربستان ارسال شده است.گفته می‌شود که از طریق این پیام ویدئویی ارسال شده، بدافزاری وارد تلفن همراه موسس و رئیس آمازون می‌شود و از این طریق اطلاعات زیادی از تلفن او به سرقت می‌رود.گاردین همچنین می‌نویسد که پیش از سرقت اطلاعات موجود روی تلفن همراه جف بزوس، بین او و ولیعهد عربستان از طریق واتس اپ اطلاعاتی رد و بدل شده است.گاردین در عین حال اعلام کرده است که روشن نیست چه اطلاعاتی از تلفن جف بزوس به سرقت رفته است.

نقش "واشنگتن پست"

روزنامه "واشنگتن پست" نیز با انتشار گزارشی از هک شدن تلفن جف بزوس خبر داده است. باید یادآور شد که صاحب این روزنامه نیز جف بزوس، موسس و رئیس شرکت آمازون است.سایت "نشنال انکوریر" در اوایل سال ۲۰۱۹ خبر از درز اطلاعات ناظر بر زندگی خصوصی این مولتی میلیاردر آمریکایی منتشر کرده بود. در آن هنگام روشن نشد که این اطلاعات خصوصی چگونه به سرقت رفته و از جانب چه کسی منتشر شده است.این سایت در ادامه گزارش خود به ارتباط درز اطلاعات جف بزوس، صاحب "واشنگتن پست" با قتل جمال خاشقچی، خبرنگار این روزنامه در کنسولگری عربستان در استانبول اشاره کرده است.بر اساس گزارش سایت یادشده درز اطلاعات خصوصی جف بزوس چند ماه پس از افشای قتل خاشقچی صورت گرفته است.این که بین این دو رویداد، یعنی قتل خاشقچی، خبرنگار واشنگتن پست توسط عربستان سعودی و انتشار اطلاعات خصوصی جف‌بزوس، صاحب امتیاز این روزنامه چه ارتباطی با یکدیگر دارند، در شرایط کنونی موضوع گمانه‌زنی‌هاست.این در حالی است که خبرگزاری رویترز اعلام کرده که با اتکا بر اطلاعات دو کارمند سازمان ملل، در حال تهیه گزارشی در این باره است که قرار است در ماه ژوئن امسال به سازمان ملل متحده ارائه شود.

منبع: خراسان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها