تحویل ۱۲۰ فروند موشک سامانه اس-۴۰۰ به ارتش ترکیه؛

ادامه دهن‌کجی اردوغان به تهدید امریکا و غرب + تصاویر

پیش بینی میشود روند استقرار و عملیاتی شدن کامل سامانه S ۴۰۰ در خاک ترکیه تا ماه می‌سال جاری میلادی تکمیل شده و تحویل محموله‌های بعدی موشکی این سامانه نیز ادامه یابد.

ادامه دهن‌کجی اردوغان به تهدید امریکا و غرب + تصاویر

بخش بزرگی از موشک‌های پدافندی سفارش داده شده توسط ارتش ترکیه به این کشور تحویل داده شده است.

ارتش ترکیه و وزارت دفاع روسیه ماه جولای سپتامبر ۲۰۱۷ میلادی به شکل رسمی قرارداد ۲.۵ میلیارد دلاری به منظور فروش ۲ گردان سامانه پدافندی برد بلند S ۴۰۰ به نیروی هوایی ترکیه به امضا رساندند. از اواخر تابستان روند تحویل اجزای سامانه فوق و استقرار آن در پایگاه هوایی Akinci ترکیه آغاز شد.

تحویل ۱۲۰ فروند موشک سامانه اس-۴۰۰ به ارتش ترکیه؛ ادامه دهن کجی اردوغان به تهدید امریکا و غرب + تصاویر

تصویر ماهواره‌ای از استقرار اجزای سامانه S ۴۰۰ در پایگاه هوایی Akinci

علی رغم تمامی شایعاتی که در خصوص لغو این قرارداد و بازگشت ترکیه به دامان غرب برای دریافت جنگنده‌های F ۳۵ از امریکا منتشر می‌شد، اما دولت اردوغان بر سر اجرای این قرارداد و تحویل کامل و عملیاتی شدن هر چه سریعتر سامانه S ۴۰۰ پافشاری کرد.

طبق ادعای خبرگزاری روسی از ماه دسامبر سال گذشته میلادی روند تحویل موشک‌های مورد استفاده در این سامانه به ارتش ترکیه آغاز شده و تا کنون ۱۲۰ تیر موشک به این کشور تحویل داده شده است. همچنین این کشور تا کنون حداقل دو رزمایش هوایی با حضور سامانه S ۴۰۰ و تمرین با جنگنده‌های نیروی هوایی این کشور انجام داده است.

تحویل ۱۲۰ فروند موشک سامانه اس-۴۰۰ به ارتش ترکیه؛ ادامه دهن کجی اردوغان به تهدید امریکا و غرب + تصاویر
رزمایش هوایی ارتش ترکیه با حضور جنگنده F ۱۶ و رادار‌های سامانه S ۴۰۰

پیش بینی می‌شود روند استقرار و عملیاتی شدن کامل سامانه S ۴۰۰ در خاک ترکیه تا ماه می‌سال جاری میلادی تکمیل شده و تحویل محموله‌های بعدی موشکی این سامانه نیز ادامه یابد. در صورت دریافت کلیه اجزا و موشک‌های مورد استفاده در این سیستم و عملیاتی شدن هر دو گردان پدافندی S ۴۰۰ در این کشور، کلیه شایعات مربوط به لغو قرارداد، بازپس فرستادن آن به روسیه و یا فروش به کشور ثالث نظیر قطر یا آذربایجان پایان می‌پذیرد.

سامانه پدافندی برد بلند S ۴۰۰ با کد ناتو SA-۲۱ پیشرفته‌ترین و دوربردترین سامانه پدافندی ارتش روسیه است که از سال ۲۰۰۷ در این کشور عملیاتی بوده و تا کنون به کشور‌های چین، هند و ترکیه صادر شده است.

موشک‌های مورد استفاده در این سامانه طیف گسترده‌ای از انواع مختلف با برد‌های متفاوت را شامل می‌شود که حداکثر توان درگیری با اهداف در فاصله ۴۰۰ و ارتفاع ۳۰ کیلومتری را داشته و از توان ثانویه مقابله با موشک‌های بالستیک و حتی اهداف زمینی نیز برخوردار هستند.

تحویل ۱۲۰ فروند موشک سامانه اس-۴۰۰ به ارتش ترکیه؛ ادامه دهن کجی اردوغان به تهدید امریکا و غرب + تصاویر
اینفوگرافی از اجزای سامانه S ۴۰۰ و برد مناطق تحت پوشش در اطراف کشور ترکیه

منبع: مشرق

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها