کرونا؛ ویروسی جدید که دنیا را نگران کرده است / فیلمی آخرالزمانی از قرنطینه ۱۱میلیون چینی!

ویروس جدید کرونا، به یک نگرانی جدی بین‌المللی تبدیل شده است. این بیماری که از شهر ووهان در چین سر بر آورده است تا کنون ۱۷ کشته داشته و صدها نفر را هم آلوده کرده است.

کرونا؛ ویروسی جدید که دنیا را نگران کرده است / فیلمی آخرالزمانی از قرنطینه ۱۱میلیون چینی!

بیماری کرونا در اثر ورود یک نوع ویروس ناشناخته جدید از خانواده کروناویروس‌ها به بدن پدید می‌آید و در مواردی به تنگی نفس و سینه پهلو منجر می شود.

دولت چین هرچند تلاش کرده اقدامات بهداشتی و پزشکی را برای این ویروس افزایش دهد، اما گزارش‌ها حاکی از کمبود دسترسی به ماسک برای شهروندان این کشور است.

نگرانی‌ها در خصوص این بیماری زمانی افزایش یافت که ژونگ نانشان، کارشناس دولت چین، اواخر دوشنبه در تلویزیون دولتی این کشور اعلام کرد که این ویروس می‌تواند از یک شخص به فرد دیگر سرایت کند.

ویدئویی آخرالزمانی که سم پاشی شهر قرنطینه شده ۱۱ میلیون نفری در چین را نشان می‌دهد، اینجا ببینید:

‏‌در حالی که شمار قربانیان ویروس تازه کشف‌شده بنام کرونا در چین افزایش یافته، نخستین مورد از ابتلا به آن در ایالات متحده نیز رویت شد.

‏شایعاتی مبنی بر پیداشدن منبع انتشار ویروس از سوپ خفاش شنيده شده است!

شهر ووهان در استان هوبئی چین مرکز اصلی کشف ویروس تازه است که به‌مانند ویروس‌های مرگبار «سارس» و «مرس» نگرانی‌هایی را در سراسر جهان ایجاد کرده‌است.

«مرکز کنترل و پیشگیری بیماری»، از سازمان‌های فدرال ایالات متحده، در واپسین روز دی اعلام کرد که شهروند ساکن واشنگتن مبتلا به همان کروناویروسی‌ست که در ووهان کشف شده‌است.
این نخستین مورد کشف‌شده از ابتلا به ویروس در خارج از قاره آسیا است.

همزمان شمار قربانیان در چین در روز دوم بهمن به ۹ نفر و شمار مبتلایانی که ویروس در آن‌ها رویت‌شده به دست‌کم ۴۴۰ نفر رسیده است.

شمار جان‌باختگان ناشی از ذات‌الریه و پیامدهای ویروس طی ۲۴ ساعت دو برابر شده و شمار مبتلایان نیز افزایش قابل توجهی نشان می‌دهد.

ویروس در کره جنوبی، تایلند و ژاپن نیز رویت شده‌است.

منبع: یورونیوز

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 18
  • علی خلیج همیشه فارس (گامرون)
    0

    بفرما .دنیا فقط همینو کم داشت ک اونم اوک شد .دیگه جنگ نیازی نیست یکم صبر کنیم بشر خودش ناک اوت میشه

    نظرات شما -
    • نعمت زاده
      0

      آره واقعا دیگه نیازی به جنگیدن نداره بخواهیم یا نخواهیم رفتیم.

  • حسین
    0

    خیلی نگران شدم، خداکنه ایران نیاد

  • امیدبابایی
    0

    عجب شد اخه بگید خفاش گوشت داره چی داره میخورید اخه چشم بادومیای نجس حالم بهم خورد

  • کاکا
    0

    وقتی ب هیچ جمبنده یی رحم نمیکنن همین میسه دیگ

  • نگین
    0

    از بس این چینی‌ها هر جنبنده ای که باشه می گیرند می خورند سوسک و مورچه اسبی مار گربه سگ خلاصه هر حیوانی که حرکت کنه اونا می خورند

    نظرات شما -
    • احمد
      0

      تازه زنده و نپخته یا نیمپخته که تمام سم و مرض رو ازش دریافت می کنن

  • bahar
    0

    آخرش معلوم مي شه اينم كار آمريكاييهاست هر چي بگي از بر مياد

  • شجاعی
    0

    این همه سیل برای کشور ما اومد یکم ویروس برای اونا بشه.

  • ناشناس
    0

    لجن خور بودن این مصیبتها داره کمونیست که انسان نیست

  • سیداقانعمتی
    0

    سلام به اوس موسا زمین غیرازماشین هواغیرازهواپیما هرچی گیرشون بیاد میخورن

  • بایرام
    0

    این همه ظللم جنایت روی زمین هست خد ا می فرمایید رحم کنید تا منم به شما رحم کنم من در عجبم چرا ترامپ از مریضی نمی گیره واقعا این حق ترامپ هست بگیره انشالا هم می گیره تا ما ایرانیها بد بختر از این مشیم

    نظرات شما -
    • امیر حسین
      0

      با احترام به نظر جنابعالی باید بگم که ترامپ برای کشور خودش داره به خوبی وظیفه ش رو انجام میده و ما چون دشمن امریکا محسوب میشیم برخورد قاطع و سختگیرانه رو برای ما انجام میده.بدبختی ما بخاطر دولت مردان دزد و خدا نشناس هست که فقط به فکر پر کردن جیب خودشون هستن نه رفاه مردم.

  • ایرانی
    0

    ازبس که هرنجاستی رومیخورن این نجسا

  • آراد
    0

    شكم يك ميليارد جمعيت يه جوري بايد پر بشه اگر محدود به نوع خاصي باشه و دنبال حلال و حرم ما باشند با كدام امكانات بايد توليد داشته باشند اگر هندي ها مرد ه هاشون رو نسوزونند جايي براي كشاورزي ميمونه ؟ رفته رفته فشار و تحريم شايد ما را هم به كارهايي وادار كنه انوقت ما هم بايد قضاوت بشيم ؟

  • جعفری
    0

    این حق حیوونای بی زبونه که میگیرن وزنده زنده میندازن تو آب جوش هرجانور سمی و نجسی رومیخورن کمی هم از ایرانی ها یاد بگیرید

  • R
    0

    مطمئن باشید که این ویروس از یه جایی کشف و به مردم چین تزریق شده.جمعیت جهان رو به افزایش است و اگر این‌چنان پیش برود،کره زمین و منابعش جوابگو نخواهد بود.پس بنابراین همه‌ی اینها توطئه‌ای بیش نیست.نمیگم توسط چه کسی و کدام دولت و نهادی ولی شخصا معتقدم که زیاده‌روی چین و سخنان رئیس جمهورش (که گفته بود ما تنها کشوری هستیم که اجناسمون در تمام کشورهای دنیا کاربرد داره)فکر کنم داره براشون گرون تمام میشع و تاوان سختی رو باید بدهند.امیدواریم هرچه سریعتر این معضل حل شود و به کشور ما سرایت نکند.

  • حسن حسینی
    0

    زهر رتیل سمی نیست ... .باکتری وارد بدن انسان می کنه و انسان از بین می بره... .ویروس و باکتری خطرناک هستند ... .دست ساز نیستند ... . گوشت خفاش و مار خطرناک ... . اگه مسلمون بودن و به خدا اعتقاد داشتند گوشت خفاش و مار نوش جان نمی کردند... .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها