محمود عباس از ماکرون خواست کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از رئیس جمهوری فرانسه خواست، کشور مستقل فلسطین بر اساس مرزهای سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی را، برای نجات راه‌حل تشکیل دو کشور به رسمیت بشناسد.

محمود عباس از ماکرون خواست کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در استقبال از امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در رام‌الله، او را تشویق کرد در راستای نجات راه‌حل تشکیل دو کشوری، کشور مستقل فلسطین بر اساس مرزهای سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی را به رسمیت بشناسد.

عباس گفت: امیدواریم کشورهای اروپایی که به راه‌حل تشکیل دو کشوری باور دارند و نیز فرانسه کشور مستقل فلسطین بر اساس مرزهای سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی را به رسمیت بشناسند زیرا این مساله راه واقعی برای نجات راه‌حل تشکیل دو کشوری بوده و به فلسطینی‌ها درباره امکان برقراری صلح و ثبات امید می‌دهد.

او در ادامه از حمایت پارس از روند برقراری صلح مطابق با راه‌حل تشکیل دو کشوری و نیز قطعنامه‌ها و قوانین بین‌المللی تشکر کرده و بر اهمیت نقش فرانسه و کشورهای اروپایی در نجات روند سیاسی از بن‌بست به وجود آمده به دلیل سرسختی‌های اسرائیل به ویژه پس از موضعگیری‌های جانبدارانه واشنگتن از تل‌آویو تاکید کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره مسایل فلسطین نیز تاکید کرد: با جدیت برای برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست تشکیلات در فلسطین از جمله در شهر قدس اشغالی تلاش می‌کنیم و از فرانسه و اروپا می‌خواهیم با تحت فشار گذاشتن تل‌آویو، آن را مجبور کنند اجازه مشارکت فلسطینی‌های قدس در این انتخابات را بدهد.

تشکیلات خودگردان فلسطین در نوامبر گذشته از رژیم صهیونیستی خواسته بود اجازه دهد انتخابات سراسری شامل قدس شرقی نیز شود اما این رژیم تاکنون پاسخی نداده است.

ماکرون نیز در این دیدار بر موضعگیری پاریس در حمایت از روند سیاسی مطابق با راه‌حل تشکیل دو کشوری برای رسیدن به صلح در منطقه تاکید کرد و گفت: فرانسه به حمایت‌های خود از فلسطینی‌ها برای راه‌اندازی نهادها و اقتصادشان و نیز تقویت روابط و همکاری‌ در زمینه‌های مشترک ادامه می‌دهد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها