کلاهبرداری از بازرگان زن چینی

دو مرد شیاد با تأسیس یک صرافی دو و نیم میلیارد تومان از زن چینی کلاهبرداری کردند.

کلاهبرداری از بازرگان زن چینی

هجدهم دی سال‌جاری دختری 25 ساله تبعه کشور چین به کلانتری 137 نصر مراجعه کرد و گفت: من به‌عنوان بازرگان در ایران فعالیت دارم و برای انتقال دو و نیم میلیارد تومان وجه نقد به حساب پدرم در کشور چین با فردی به نام سامان 39 ساله در فضای مجازی آشنا شدم که وی خودش را صراف معرفی کرد و گفت می‌تواند این کار را برایم انجام بدهد.

من هم به دفتر صرافی او در محدوده گیشا مراجعه کردم.

دو نفر به‌ نام‌های حامد 38 ساله و سهراب 45 ساله که به نظرم کارمندان سامان بودند، وجوه را انتقال دادند.

گفتند که تا دو روز دیگر به حساب مورد نظر واریز می‌شود اما پس از گذشت چند روز متوجه شدم هیچ پولی به حساب پدرم واریز نشده است و این افراد کلاهبردار بودند.

پس از این شکایت پرونده به دستور بازپرس شعبه نهم دادسرای ناحیه دوم تهران ، برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره چهاردهم قرار گرفت.

سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در تشریح خبر گفت: کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات شاکی راهی محل دفتر صرافی شدند که با انجام تحقیقات پلیسی مشخص شد دفتر فوق فاقد مجوز از بانک مرکزی است و بازپرس پرونده دستور دستگیری کلاهبرداران را صادر کرد و حامد و سهراب در بیست و نهم دی ماه در داخل صرافی دستگیر و به اداره چهاردهم منتقل شدند.

متهمان در تحقیقات پلیسی اظهار داشتند: حامد کلاهبرداری را طراحی و دفتر صرافی را در محدوده گیشا اجاره کرده بود و همچنین سوژه‌ها را در فضای مجازی شناسایی می‌کرد.

ما نیز نقش کارمندان وی را بازی می‌کردیم. وجوه مالباختگان را به حساب‌های مورد نظرمان واریز می‌کردیم.

منبع: روزنامه ایران

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها