بودجه 99 و احتمال تغییرات در قیمت بنزین ؛

آیا بنزین ارزان می‌شود؟ / شاید سوخت تک نرخی شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که به دنبال تغییر نرخ بنزین هستیم، گفت: اولویت ما تک‌نرخی شدن بنزین است که حتی احتمال رخ دادن این امر هم وجود دارد.

آیا بنزین ارزان می‌شود؟ / شاید سوخت تک نرخی شود

به گزارش خبر فوری ، با نزدیک شدن به جلسات تصویب بودجه در مجلس شورای اسلامی، گمانه زنی‌ها در مورد چند و چون قانون بودجه 99 و ابلاغش به دولت بالا گرفته است. در بین مواد بودجه، بنزین بیش از پیش مورد چند و چون و پرسش است. پس از نشست سران و ابلاغ حکم افزایش قیمت بنزین و دو نرخی شدن آن و افزایش اعتراضات، حالا نمایندگان مجلس به دنبال این هستند که به نوعی از طریق بودجه 99 این وضعیت را تا حدی اصلاح کنند. از طرفی، برخی معتقدند نمایندگان حق ندارند در مورد مساله بنزین ورود کرده و این حکم را نقض کنند. اما از طرف دیگر، برخی نمایندگان تاکید دارند که اصلاح این امر و ابلاغ دستورهای جدید به دولت در این رابطه ممکن است.

مجلس و احتمال اصلاح مجدد قیمت بنزین در بودجه 99

گویا برخی نمایندگان مجلس در پی اصلاح و تغییر قیمت بنزین و نوع سهمیه بندی اش در مجلس هستند. قره‌خانی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که تعدادی از نمایندگان به دنبال تغییر نرخ بنزین هستند، گفته: این تاکید ما بر این است که باید عواید حاصل از صادرات بنزین به مردم برگردد. نمایندگان طرح‌های مختلفی برای تغییر نرخ بنزین یا تک‌نرخی کردن آن دارند؛ برخی‌ها بنزین ۲۰۰۰ تومانی و برخی‌ها با نرخ ۱۶۰۰ تا ۱۸۰۰ را مطرح می‌کنند و همگی هم تاکید بر تک نرخی شدن بنزین دارند. البته عده‌ای می‌گویند چون تعیین قیمت بنزین تصمیم سران قوا بوده نمی‌توان در قیمت و مقدار سهمیه تجدیدنظر کرد، پیشنهاد بنده آن است که ماهانه ۵۰ لیتر مازاد به عنوان هدیه به مردم داده شود.

وی ادامه داد: بعد از اصلاح قیمت بنزین دولت اعلام کرد که تمامی درآمدهای حاصل از افزایش قیمت باید به مردم برگردد. با توجه به این موضوع ما هم معتقدیم که باید درآمدهای حاصل از صادرات بنزین به مردم برگشته نه این‌که در بودجه آمده و در جاهای مختلف توزیع شود.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان این‌که به دنبال تغییر نرخ بنزین هستیم، گفت: اولویت ما تک‌نرخی شدن بنزین است که حتی احتمال رخ دادن این امر هم وجود دارد.

در تایید این نظر ، بهرام پارسایی، سخنگوی کمیسیون اصل نود، تاکید کرده که طرح تک‌‌نرخی کردن بنزین به قیمت لیتری ۱۵۰۰ تومان به مجلس ارائه شده است. این نماینده مجلس در این رابطه می‌گوید: با توجه به این که بسیاری از کارشناسان دونرخی بودن بنزین را موجب فساد و رانت می‌دانند، من و تعدادی از همکاران در تاریخ چهارم آذرماه طرح دوفوریتی تک‌نرخی کردن بنزین را به هیئت رئیسه مجلس ارائه کردیم که این طرح در نوبت بررسی قرار گرفت.

همچنین، کاظم دلخوش، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هم از ارائه پیشنهادهایی برای تک‌نرخی شدن قیمت بنزین در سال آینده خبر داد و گفت: نمایندگان به دنبال کاهش نرخ بنزین هستند.

وی گفت: نمایندگان پیشنهادهای زیادی برای تغییر نرخ بنزین داده‌اند؛ پیشنهاد ما تک‌نرخی شدن بنزین است که بر اساس آن بنزین معمولی با قیمت ۱۵۰۰ یا ۲۰۰۰ تومان و بنزین سوپر به قیمت ۲۰۰۰ یا ۲۵۰۰ تومان - آن هم بدون کارت سوخت - عرضه شود.

آیا مجلس می‌تواند وارد مساله قیمت بنزین شود؟

غلامعلی جعفرزاده، نماینده مجلس شورای اسلامی، در مورد امکان ورود مجلس به مساله بنزین و تک ترخی شدن قیمت آن در بودجه ۹۹ گفت: مجلس درسال ۹۸ به خاطر تایید حکم حکومتی در مورد بنزین نمی‌توانست ورود پیدا کند، اما درسال ۹۹ با چند شرط می تواند به موضوع بنزین ورود داشته باشد. اصل ۷۵ قانون اساسی می گوید ما حق نداریم یک ریال درآمد دولت را کم کنیم و یک ریال هم نمی توانیم هزینه آن را افزایش دهیم، در واقع درآمد را می توانیم افزایش دهیم و هزینه را نیز می توانیم کاهش دهیم ولی عکس آن را نمی توانیم عمل کنیم .

عضو کمیسیون برنامه و بودجه معتقد است: دولت مدعی است از حیث افزایش قیمت بنزین ۳۱هزار میلیارد درآمد دارد، اگر ما فرمولی در مجلس تهیه کنیم که ۳۱هزار میلیارد تومان به اضافه یک ریال بیشتر شود و درآمد دولت تامین شود آقایان دولت نمی توانند اعتراض کنند. در حال حاضر از محل افزایش قیمت بنزین ۳۱هزار میلیارد ریال درآمد کسب می شود که ما این عدد را با فرمولی که طراحی کرده ایم به دولت می دهیم .

نماینده رشت در مجلس می‌گوید: "ما در محاسبات مان گفته‌ایم اگر بنزین تک نرخی بخواهیم داشته باشیم باید بین هزار و ۷۰۰ تومان تا ۲ هزار تومان یک نرخ را ثابت کنیم و صددردصد با این قیمت، عدد ۳۱هزار میلیارد تومان دولت نیز تامین می شود، برآوردهای ما می گوید اگر قیمت بنزین را حتی ۲ هزار تومان تعیین کنیم چیزی بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد تومان درآمد حاصل می‌شود."

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: با بنزین تک نرخی یعنی نرخی ثابت بین هزار و ۷۰۰ تومان تا ۲ هزار تومان هم اصل ۷۵ رعایت می شود، هم مردم رضایت دارند و هم درآمد دولت تامین و در عین حال جلوی رانت و فساد هم گرفته می شود. قرار است این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق وصحن مجلس مطرح شود و عقلانی این است که کمیسیون با آن موافقت کند، دولت نیز دلیلی برای مخالفت ندارد، مگر اینکه بخواهد مردم را اذیت کند.

همچنین کاظم دلخوش(نماینده صومعه سرا) با تاکید بر این‌که قانون‌گذاری از وظایف مجلس است، گفته: سران قوا نمی‌توانند قانون‌گذاری کنند و این کار بر عهده مجلس است. این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین با اشاره به تلاش دولت برای عدم اتکا به منابع نفتی در بودجه سال آینده گفت: این که درآمدهای دولت در بودجه سال آینده بدون اتکا به فروش نفت دیده شده است، کار را سخت می‌کند؛ بودجه‌ای که به باور ما همچون سال گذشته واقعی نیست و حتی تحقق ۷۰ درصدی آن بعید است.

نظر دولت در مورد احتمال تک نرخی شدن یا کاهش قیمت بنزین

محمد باقر نوبخت(رئیس سازمان برنامه و بودجه) درخصوص درخواست نمایندگان مبنی بر کاهش قیمت بنزین در بودجه ۹۹، گفته: از آنجایی که این موضوعی تاکنون رسما به دولت اعلام نشده است، در حال حاضر درباره آن نظری نداشته و باید اجزای آن به دقت بررسی شود. مصرف روزانه بنزین به ۹۸ میلیون لیتر در روز رسیده بود که با اصلاح قیمت آن ۲۰ میلیون لیتر کاهش یافت.

وی اضافه کرد: در صورتی که طرح نمایندگان درباره کاهش قیمت بنزین، بتواند مصرف بنزین را کاهش دهد و مردم از آن راضی باشند، دولت مخالفتی با آن ندارد، زیرا منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین در اختیار مردم قرار می‌گیرد، اما در حال حاضر هیچ نظری درباره آن نداریم، زیرا تاکنون مورد بررسی قرار نگرفته است.

آیا درآمد دولت کم می‌شود؟
اگر بنزین تک‌نرخی شود و با یک قیمت مثلاً 2000 تومان عرضه شود، درآمد دولت نسبت به شرایط فعلی که بنزین سهمیه‌ای را 1500 تومان و بنزین آزاد را 3000 تومان می‌فروشد، چندان تغییری نمی‌کند. طبق تحلیل خبر آنلاین، اگر فرض را بگذاریم که روزانه 80 میلیون لیتر بنزین 2000 تومانی در کشور مصرف شود، درآمد دولت از محل افزایش قیمت بنزین (مابه‌التفاوت بنزین هزار تومانی سابق و نرخ 2000 تومان) سالانه حدود 29 هزار میلیارد تومان می‌شود؛ بنابراین درآمد دولت کاسته نمی‌شود و یارانه معیشتی باید در همین سطح فعلی باقی بماند.

اکنون باید صبر کرد و دید که مجلس در آینده چه تصمیمی در مورد بودجه و قیمت بنزین خواهد گرفت و آیا با کاهیش قیمت آن یا تک نرخی شدنش موافقت خواهد کرد یا نه؟

نظر شما در این ارتباط چیست ؟ با ما در میان بگذارید.

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 214
  • ناشناس
    0

    اقای نماینده میخواهید دوباره ترافیک و الودگی هوا به مردم تحمیل کنید

    نظرات شما -
    • امید
      0

      آقای عزیزمگه درحال حاضرهمان ترافیک وآلودگی رانداریم,البته که بیشترنیزشده,واقع نگرباشیدلطفا

    • ناشناس
      0

      نه که الان توی هوای خوب و تمیز تنفس میکنیم؟؟!!

  • بنزین
    0

    گردنتان خورد ،میخواستم ارزان نشود .جوانهای ایران را کشتید بخاطر هزارتومان ،،،خدا لعنتشان کند کسانیکه دستشان به خون مردم ایران آلوده شد

  • حسین خانی
    0

    مملکت را با این کارهایتان آواره کردید 100درصد معلوم مدیریت ندارید و(یک روز کارت روز دیگر آزاد و یک صبحت قاچاق و...)از جای دیگر آب می خورید

  • علی
    0

    اینکه سران سه قوا بنشینندو تصمیم بگیرند و به اصطلاح قانون گذاری کنند درست نیست و حتما بایستی توسط مجلس چکشکاری و اصلاح شده و منافع ملت و مصرف کننده لحاظ گردد

  • سبز‌چمنی‌جزغاله
    0

    کارت‌سوخت‌،صف‌جایگاه،متنوع‌نبودن‌سوخت،نزدیکی‌به‌ایام‌نوروز‌مزید‌برعلت‌میشود.

  • نیم‌روز
    0

    پیشنهاد‌می‌شود‌مثلا‌بنزین‌با30ppm گوگرد‌در‌کیفیت‌عرضه‌شود.

  • حسن
    0

    مانبایدکاری رادراصطلاح به مرگ بگیریم وبه تب راضی بشه,بنزین درشرایط فعلی اقتصادکشورکه دررکود وبیکاری به سرمی برد عقلانی نبودکه یکدفعه وبدون اطلاع رسانی قبلی وآنهم دردستور سران قوا مطرح شودکه لیتری 3000تومان,یعنی سیصدبرابرفعلی,بنابراین طرح نمایندگان محترم که عقلایی ومنطقی نیزبنظرمی رسدبرمبنای 1500تا1800نظراکثریت مردم عزیزدرراستای جلوگیری از رانت وقاچاق آن می باشدکه البته به تصویب برسد

    نظرات شما -
    • تیمور
      0

      نرخ متوسط بنزین کشورهای همسایه نه هزار تومنه پس حتی بنزین ۲ هزار تومنی نمیتونه جلو قاچاقو بگیره

  • رضا
    0

    بنزین تک نرخی شود با حفظ کارت سوخت

    نظرات شما -
    • مرتضی
      0

      اینا ایرانی نیستند تو فکر ایرانیها هم نیستند اینها دلشون برای ایران نسوخته معلوم نیست کجاییندهمش برای انتخاباته دارن مردم را بازی میدهند،اگر میخواستند بنزین را ارزون کنند همان موقع میکردند که کسی کشته نشه

  • کاربر
    0

    پس قضیه کارت سوخت دوباره چی میشه این همه پول ک از ملت میگیرین هردفعه برای صدور از اول ۵۰۰ میزاشتین روی بنزین و یه مقدارم روی یارانه اینقدر مردم و دربدر نمیکردین همه چی چندبرابر گرون شده حق زندگی و از مردم گرفتین

  • ایرانی
    0

    این مجلس به درد درز دیوار می خورد .

  • محمديان
    0

    با سلام..شماها فکر میکنید مردم خنگ شدن یا فکر میکنید خیلی زرنگيد وقتی ب نزین تک نرخی بشه سهمیه بندی کنار میرود مقدا ر ماتفاوت بنزین ۱۵۰۰ به نفع دولت میشه ازاین رو وقتی قیمت به ۱۸۰۰ برسه انگار همان ۳۰۰۰تومن میزنیم چون هم بنزین بیشتری استفاده میشه هم به قول خودشون یارانه ای،ول میشه.

  • جهان
    0

    بنزین تک نرخی هم به نفع ملت است وهم جلوگیری از فساد درضمن برای دولت هم نفع دارد

  • کاربر ناشناس
    0

    شما چه کاره اید بدبختا کسی که این تصمیم را گرفته دلسوز مردم ایران نیست دنبال این است که نظامش به هر شکلی حفظ شود مردم کیلوی چندند البته این شرایط پایدار نیست و خدا خودش وکیل این مردم است

  • مجید
    0

    با توجه به آنکه حدود ۶ سال قیمت بنزین بالا نرفته بود اگر قیمت بنزین بصورت تک نرخی و حدود ۲۰۰۰ تومان شود عقلانی به نظر میرسد دلیلی هم ندارد دولت پول به مردم بدهد این پول باید صرف یارانه به حمل و نقل عمومی با نظارت مستمر و ژیژ ساختهای لازم برای حمل ونقل عمومی شود

    نظرات شما -
    • دکترای حرفه ای
      0

      نرخ ۲ هزار تومنی با قیمت قاچاق سوخت خیلی فاصله داره و نمیتونه قاچاقو کم کنه و بیشتر مردم کمتر از سهمیه مصرف میکنند ، پس همین روش دو نرخی تنها راه حله

  • طرفدار
    0

    خدا خیرتان بدهد کاربران. کامنت ها همه منطقی است؛ ولی اصلا سیاست بازان اینا را برای مطرح شدن نامشان در استانه انتخابات میگن. مثل اون نماینده که جایزه برای کشتن ترامپ تعیین کرد. خودش هم ته دلش میدونه نیتش پی بود.

  • اکبر
    0

    شما را قران قسم میدهیم ارزانش کنید

  • Iman.prz
    0

    سلام ترو ب خدا ترو ب امام حسين ارزونش کنين بشه همو ليتري 2تومنم مردم راضين.ازروزي ک بنزين شده ليتري3تومن من ديگه همو کار اسنپم ک داشتم گذوشتم بوسيدم کنار باکلي قسط.بدهي

  • رسول
    0

    بیخود .همین ۱۵۰۰ هم زیاده.شما باید نسبت به ماشینا سوخت عرضه کنید .مثلا منی که پراید دارم ۶۰ لیتر بگیرم اونی که مگان داره هم ۶۰ لیتر؟؟؟این چه انصافیه اخه

  • اسماعیل
    0

    سلام شمارو به خدا ارزون کنین بی چاره شدیم همین ۱500هم اضافه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اشتباهی منفی زدم. موافقم

  • فراهانی
    0

    سلام...اقایان مجلس وغیره.. اصلا بیخیال بنزین بشین بزارین همین دونرخی ثابت باشه،درحال حاضر همه چی خوبه....ول کنید دیگه بسه،تا اینترنت روشن میکنیم حرف از فراورده هاس..بزارین ثبات وجود داشته باشه حتی به طور مثال یه خانواده ای که همش سر یه موضوعی دعوا دارن ب

  • فریبرزعاشوری
    0

    باسلام،احتراما ،این طرح دونرخی بودن ،بنزین،طبعات منفی زیادهمراهش بود۱-تعداددفعات مراجعه به مرکزسوخت بالاترشدترافیک بیشترومحیط آلوده ترچون بجهت عدم توان مالی مجبورنددرچندنوبت سوخت گیری کنند۲-مشاغل ازاد،استادکارهای تاسیساتی،تاکسی های اینترنتی بطورجدی با بحران شدید مواجه هستند و مجبور به نوعی اجهاف به هموطن خودجهت تامین هزینه سوخت وطبعاتش هستند۳-سواستفاده هایی هم برفروش مقدارمتغیرسوخت درجایگاه ها خلاف هزینه پرداختی صورت گرفته۴-فرهنگ شاسی بلند سواری ترویج شده که مصرف بالایی دارندضمنابجهت بزرگتربودن جثه عامل مشکل تردد برای دیگران هستند۵-عدالت برقرارنشدوملت صدقه بگیرشدهمان کشاورزی که خودرونداردباانک دریافتی یارانه سوخت برای مراجعه به مراکز شهری برای امور درمان یاخریدیاغیره تادونوبت درماه میتواندمراجعه کندودرمراجعات الزامی بعدی مشمول پرداخت های بسیاربالاترازجیب میشود۶-ملت نیاز به آرامش وشادی و گردشگری دارداین طرح کمرشکن هرگونه مسافرت ملت است ۷-تاثیرات چشمگیری این طرح برافزایش نرخ گرانی قیمت کالای بهداشتی،شوینده ها،دارو،اقامتگاه ها،خدمات برملت تحمیل شده ۸-این طرح مسکن تب کاهش بودجه حتی موقتی هم نخواهدبودودولت راتحت فشاربشترخواهدبردچون هرروزبرمقداروتعدادطبعات منفی افزوده ترخواهدشد۹-این طرح فقربیشتربرسفره دهه متوسط و پایین جامعه ایجادنمودوایجادتعادل که اصل وهدف وموردپذیرش همه بودایجادنشد

    نظرات شما -
    • رضا
      0

      از آذر ماه ترافیک واقعا کم شده و آلودگی حتما کمتر میشه....اگه مردم به مصرف گاز تشویق بشند ، بازم آلودگی کمتر میشه

  • دبهل
    0

    این حرفهاهمه سرکاری هستند. دلسوزنیست

  • یادگاری
    0

    والله من که طبق شرایط خود مسئولین محترم بسته معیشت شامل حالم می شد ؛ ولی با اتهام داشتن تراکنش های مالی که یک دروغ بزرگ و یک تهمت است محروم شدم ؟ یه چیزهایی به ادم نسبت میدن که اصلا وجود خارجی ندارد والله من بیشترین مبلغی که به حسابم ریخته شده وام ده میلیون تومانی بوده فقط همین تراکنش مالی من بوده و حقوق ثابت ۲۷۰۰ ولی برام تراکنش چند صد میلیونی ارسال کرده اند گفتم والله دروغ دروغ محض

  • سفیر
    0

    با بنزین تک نرخی با قیمت 1800 تومان هم این پوشش حاصل می شود و ارائه بنزین به صورت تک نرخی و به مبلغ فوق بهترین گزینه است.

    نظرات شما -
    • ن
      0

      چی داری میگی تو !!!از همون اول سیاستشون همین بوده !!گران کنن یه کم بیارن پایین ولی نه به قیمت روز اول تا مردم هم خدارو شکر کنن که ارزان شد ...در صورتی که ....واقعا چه سیاست کثیفی که قاتل مردم شد

    • علی
      0

      اگه قرار بود ۱۸۰۰ کنن و تک نرخی چرا از اول اینکارو نکردن مگه مملکت ما کارشناس نداره ک صب پا میشیم‌می بینیم بنزین شده ۳۰۰۰

    • سجاد
      0

      این قیمت ۱۸۰۰ مانع قاچاق نمیشه پس راه حل خوبی نیست

    • ایرانی
      0

      بلد نیستی حرف نزن

  • رها
    0

    دوستان عزیز این شایعات فقط برای بازار گرمی انتخابات است و بس

  • مجید
    0

    سلام بخداهمین 1500 تومن هم واسه ماسنگینه، ماروباکی مقایسه‌ میکنید؟ مگه درآمدماچقدره؟ مردم هیچ تفریحی ندارن، باخونواده یه دور خشک وخالی میزنن، آقایون مسولین که همه تفریحاتشون اونور آبه، اسمشو میذارن دور دور!

  • مرتضی
    0

    دولت ۲۰ درصد کاهش مصرف را برا خودش صادر می کند و چیزی از ان به مردم نمی دهد ولی به دروغ با بوق و کرنا پشت یارانه معیشتی قایل شده و می گوید ای مردم تمام افزایش قیمت بنزین را به شما بر می گردانیم که حرف دروغی است.تازه با موج گرانی بعدی چند برابر یارانه چندر غازی از مردم فقرزده پس می گیرد.به نظرم لیتری ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ تومن بهترین حالت است اگر مجلس مجلس باشه الان که هزارتا اقا بالاسر دارد .سران سه قوه هم اخرین رمق مجلس را گرفتند که قرار بود عصاره ملت باشد و در راس امور‌.فقط تعجبم که نمایندگان چطور در برابر این همه تجاوز و توهین به مجلس ساکت هستند

    نظرات شما -
    • حسین
      0

      اگه کسری بودجه با صادرات بنزین کم نشه دولت مجبوره پول بی پشتوانه چاپ کنه و تورمش بیشتر شما را در تنگنا میذاره

  • امیر
    0

    اینا همش در حد حرفه نماینده ها سرگرم باشن پشت میزشون خوابشون نبره

  • ملت
    0

    علت کسری بودجه خونه های لاکچری مسولین و بجه هاشون بود که جبران کسری رو با فشار بر مردم حل کنندخدا لعنتتون کنه هنین

  • مهدی
    0

    باسلام به نظر من هرچیزی باید به کارشناسش سپرده بشه تو مملکت ما همه شدن رییس جمهور همه شدن کارشناس هر خونه ای میری هم ریس جمهور داره هم کارشناس داره ول کنید

  • لیلا
    0

    الی خیلی خیلی خوب

  • علیرضا امیری
    0

    ١قاچاق٢سهميه وانت ٣سهميه تاكسي۴سهمیه شخصی۵سهمیه اسنپ۶سهمیه صدتا چیز دیگه۷صفهایی که همه پانزده بیست لیتری شده ودر نهایت نمیخواد پول از جیب مردم بردارین و به خودشون بدید ممنون فقط تک نرخی کنید لطفا تو رو قران ه یه بار هم یه خبر خوب به مردم بدبن

  • سفری
    0

    سلام دوستان اگه منطقی به موضوع نگاه کنیم باید یارانه بنزین کلا حذف بشه و مبلقش یا به قشر ضعیف بدون توجه به خودرو داشتن و نداشتن پرداخت بشه یا خرج زیر ساخت های ملی بشه ولی خیلی سخته

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      نفست از جای گرمی در میاد

  • علی
    0

    انشاالله که تک نرخی شودتالاعقل قشرضعیف هم بتوانندبهره ای ببرنند بخصوص افرادی که باموتورسیکلت مشغول کاروکسب درآمدند.

  • ملت
    0

    بترسید از اه فقرا که دامن گیر تمام مسولینه

  • احمد
    0

    سلام، لطفا افتتاح جایگاه سوخت گاز طبیعی در شهرستان های جنوبی استان کرمان به خصوص شهر جیرفت را پیگیری کنید. چرا مردم این منطقه نباید به سوخت سی ان جی دسترسی داشته باشند؟

  • کاربر ناشناس
    0

    کاهش نرخ بنزین خدمت به پولدارها و صاحبان ماشینهای آنچنانی و تامین یارانه آن از جیب اقشار ضعیف فاقد خودرو است! نمایندگان بهتر از هر کسی این موضوع را میدانند ولی برای یک لقمه رای همه جور عوام فریبی و خیانتی می کنند!

  • ناشناس
    0

    اقای امید اعلام شد مصرف بنزین ۲۰ میلیون لیتر روزانه کم شد پس از سهمیه بندی یعنی حدود دو میلیون سواری تردد نمیکنند در روز چه نتیجه می گیرید

  • نگین
    0

    این کشتی به گل نشسته روز به روز بد و بدتر هم می شود باا فزایش بنزین اسنپیا هم صرف نمی کنه کار کنند خرج کلاج ترمز لنت روغن ماشین چند برابر شده تازه سهمیه بنزین هم نمی دهند مثلاً صد و بیست لیتر بعد از گرده شأن کار بکشند اول باید کار کنند بعد پول از دست بدهند به دنبال جو بدوند تا پول بنزین دریافت کنند یک ندانم کاری وحشتناک الان به مرگ می گیرند تا به تب راضی شوند دو تومان هم با این وضعیتی که پیش اورده اند وحشتناک است الان هم موقع انتخابات به دنبال رای مردم سر کار بگذارند شل کن سفت کن در میارن بودجه نیست از جیب مردم در میارن معلوم نیست به کدام جیب می ریزند دست کردن در جیب مردم هم حد و اندازه ای دارد

    نظرات شما -
    • عباس
      0

      گاز سوز کن جناب ....هدر رفت بنزین ضررش بیش از همه به شما برمیگرده

  • ناشناس
    0

    سلام تورو به قرآن ارزون کنید همون ۱۰۰۰تومان من ۳تا بچه دارم قبلا از پس خرجشون برنمی اومدم الان که دیگه وضع بنزین هم اینطوری شدحالاهروقت میخوایم بریم دیدار خانواده در شهرستان باید عوارضی به کنار ۱۰۰تومان برای هر طرف بنزین بزنیم این همه خرج روازکجابیارم و میشه دیدن پدرومادرنرفت تورو خواهرزنش کنید

  • اکبری
    0

    سلام،بنزین ۱۵۰۰تومانی باسهمیه ماهی۳۰۰ لیتر خوبه کاسه حوزه یارانه معیشتی راهم جمع کنید

  • اسدی
    0

    قیمت ۲۰۰۰ خوب است ولی با این قیمتفعلی کمر مردم شکسته شده بیایید کاری کنید

  • اسدی
    0

    ضمنا بیشتر ملت که جمعیت زیادی اند کرایه کش هستند اگر نتوانند کار کنند به والله دزد می شوند کم پولی بی پولی باعث هزاران جنایت میشود لطف کمی به اقایان بگویید به فکر مردم باشند اگر بای مردم احترام وارزش براطش ان دارنند اگر از مردم باشند به فکر این کار سراسر غاط باید باشند گرانی بنزین با این نرخ یعنی نابودی همه چیز مردم اخلاق معرفت انسانیت به این گرانی رابطه دارنند

  • جلیل
    0

    جان پدرومادرتان بس کنید ما هم بیچاره شدیم‌ برنامه دیگه ای ندارین یا بنزین گرون میکنیدیاچیزای دیگه خواهشن دولت محترم ونمایندهای مجلس سو استفاده از مردم نکنید که نفرت پیدا کنن ازتون همین ۱۵۰۰ هم زیادی هست

  • علیرضا
    0

    بنزین کاهش پیدا کنه بهتره مردم چه درآمدی دارن که بنزین ۳۰۰۰هزار تومانی مصرف کنن کسی نمی‌رسه هر کی بفکر خودشه ملت ایران که پشت انقلاب اسلامی ایستاده داره برای اسلام خون میده ملتی که از لحاظ مالی ثروت جز چند کشور جهان هست باید فقیرانه زندگی کنه بقول رهبر مگه قرار هست معجزه بشه دست بردارین مسولین بفکر مردم باشین جنا چپی راستی چیه مردم از فشار دارن به میشن

  • h
    0

    مسخره بازی شروع شد.....

  • h
    0

    نوبخت لعنتی باز حرف زد

  • کاربر ناشناس
    0

    بابا ارزان کنید از شر کمک معیشی در بیایم معلوم نیست بکی دادن دوستگی بوجود اورد خودشان خبر ندارن رفتن تو حساب مردم حکومت روحانی

    نظرات شما -
    • ی یتیم
      0

      ب خدا ک حق گفتی .فرزنده یتیم هستم .مادرم با حقوق بازنشتگی پدرم داره زندگی ما را میچرخونه ب خدا ب خدا قسم ب قرآن مجید ب تمام ادیان ب رسول خدا ن خونه داریم ن ماشین .هیچی .این طرح معیشتی ب ما ندادند ولی همین آشنایان ما کسانی هستند ک ب قرآن خدا آپارتمان دارند .ماهی ده ملیون حداقل درآمدشون شغلشان آزاد دیگ . ماشین هم دو تا دو تا ب خدا دارند ولی دارند این طرح معیشتی را ماشین میگیرند . چ ظلم چ ستمی کردند با این طرح معیشتی بخوره تو فرق سرشون ب خدا قسم ننگ و روسیاهی این طرح معیشتی ب دولت روحانی و این نظام خواهد ماند الان برید ببینید چ مشکلاتی تو خانواده ها درست کردید بنزین رو تک نرخی بکنند هزار و پانصد این طرح معیشتی را ندهند . ب خدا قسم ب خیلی از فقراء مستمندان ندادند جیب یک مشت پولدار رو پر تر کردند پدر شوهر خواهره سرهنگ تمام نیروی انتظامی تو اهواز ب خدا داره میگیره ولی ما ن خونه ن ماشین ن حساب بانکی . آخ ماهی دو تومن حساب بانکی کجا بود ب خدا قسم ب ما ندادند تازه تهدید هم کردند اگر اعتراض بزنید یارانه قطع میشود . لعنت بر این دولت روحانی

  • محمد
    0

    هر تصمیمی میگیرند فقط تا میتونند گلو فقرا فشار میدن بعدش هم میگن ما خدمت گذاریم

  • علیرضا تباشیر
    0

    با سلام ،به نظر بنده با دو نرخی کردن بنزین باعث هرج و مرج در قیمت اقلام مورد نیاز مردم کشور میشود و ثبات بازار غیر ممکن میشود و موجب فقر و عقب ماندگی کشور از هر نظر میشود ولی با تک نرخی شدن مثلا لیتری 1500 ثبات قیمت در بازار و و پیشرفت کشور میشود با تشکر.

  • مهدی اقابابا
    0

    خدا لعنت کنه باعثوبانی شامات مخارج زندگی موندیم چرا این بلا را سر مااوردیند

  • محمد
    0

    واقعا ما موندیم با هزینه های سرسام آور خدایی گیر کردیم درجا میزنیم هیچ راهی نداریم فشار خیلی سنگینی زندگی داره میاره از همه بدهکار شدیم‌

  • نادر
    0

    مجلس لطف کنه بیخود جیب مردمو خالی نکنه ۱۵۰۰ تومنو بکنه ۲۰۰۰ تومن بنزین اون دسته آدمایی که دور دور میکنن کم شده نه همه ی مردم .

  • محمدرضا
    0

    شما هم که دروغگو شدید عنوان صحیح برای این متن :ایا بنزین گران می شود؟

  • امیر
    0

    اگه سالی ۱۰۰ تومن رو قیمت بنزین میزاشتن هم اینجوری به مردم فشار نمیومد که یکدفعه سه برابر کردن هم در طول این ۶ سال درامد دولت از بنزین افزایش پیدا میکرد و شاید لازم نمیشد به خاطر تامین کسری بودجه این جوری به ملت فشار وارد کنن درضمن اگر سیستم کارت سوخت را هم حذف نمیکردند میتواستند روی مصرف بنزین نظارت و کنترل بهتری داشته باشند تا بقول خودشان جلوی قاچاق رو بگیرن البته بماند که قاچاق سوخت از پمپ بنزین ها و نازل ها صورت نمیگیرد ... اقای روحانی فقط برای پیروزی در انتخابات ۹۶ ، در ۴ سال اول قیمت بنزین و ارز و ... را ثابت نگه داشت و بعد در دولت دوم که دیگه نیازی به رای ملت نداره ...

    نظرات شما -
    • متین
      0

      افزایش تدریجی کاری اشتباه بود چون مدام یک تورم روانی فرسایشی به بازار تزریق میکرد و نهایتا فشارش بر دهکهای پایینی بود که الان یارانه بنزین میگیرند.

  • محمد
    0

    لعنت خدا ب همتون ک از درد مردم خبرندارید فقط زرمیزنین

  • خداوندادولت روحانی رالعنت کندقربونت قاسم سلیمانی
    0

    سلام

  • ندا
    0

    مصرف بنزین کاهش پیدا کرده به این دلیل که بنزین گرون شده مردم مجبور هستن کمتر بنزین بزنن و در سختی و مضیقه هستن اشتباه فکر نکنن دولتی ها،بعد هم اگه قیمت بنزین کمتر بشه ملت نیازی به یارانه معیشتی ندارن این چه کاریه از مردم پول میگیرن به خودشون برمیگردونن البته با اختلاف بسیار زیاد،همون تک نرخی بشه 1500یا 1800والا ملت یارانه معیشت هم نخواستن

  • ندا
    0

    کاربرای عزیز اول بنزین تک نرخی بشه بعد رای بدید ببینم واسه بازار گرمیه نمایندها که دنبال تک نرخی کردن بنزین هستن واسه قبل انتخابات یا واقعا حرفشون حرفه و عمل میکنن پس گول نخورید لطفا،ملت مسخره نیستن که حرف میزنن و عمل نمیکنن،همه گرفتار و بی پول

  • دکترای حرفه ای
    0

    مهمترین نگاه به بنزین باید به عنوان کالایی ارزآور باشد ، پس کاهش مصرف بنزین اولین اولویت باشد تا صادراتش افزایش یابد....دومین نگاه آن است که اکثریت مردم بیش از سهمیه مصرف نمیکنند ، پس عدالت آن است که پرمصرفهای مرفه پول بیشتری پرداخت کنند ، پس روش فعلی دو نرخی از این منظر بهترین حالت است....سومین نگاه آن است که بنزین ۳ هزار تومانی حاشیه امنتری برای جلوگیری از قاچاق ایجاد میکند ، پس روش فعلی باز هم بهترین حالت است.

    نظرات شما -
    • مهدی
      0

      این افزایش ناگهانی فشار تورمی ایجاد کرده . این افزایش باید درطویل مدت صورت می‌گرفت نه درکوناه مدت

  • محمد
    0

    اگه قرار باشه مصرف بنزین پایین نیاد که برای وارداتش باید ارز زیادی از کشور خارج بشه و اینجوری دود بیشتری توی چشم مردم میره ، بنابراین حذف کارت سوخت و حذف بنزین ۳ هزار تومانی که مصرف سوخت را کم میکنه و میتونه مانع قاچاق سوخت بشه ، به نفع مردم نیست.

  • ایرانی
    0

    دولت با انجام این کار به ملت خودش شبیخون زده و بدون اطلاع رسانی قبلی اینکار رو کرده، چرا درآمد دولت بایستی از جیب مردم با‌شه؟ مگه روحانی در تبلیغات انتخاباتی وعده های خوشبختی رو به مردم نداده بود؟ چرا باید به مردم امید واهی داد؟ کجا رفتند آنهمه حرفهای شیک و قشنگ؟ لعنت به هرچه آدم دروغگو و ریکار و دغل بازه

  • گرفتار شده ی این دولت روحانی
    0

    الهی که به سرنوشت کاعنان معبد عامون دچار بشی روحانی دست به طلا میزنی و آقای نوبخت خدا بخت و اقبال و از زندگیت بگیره و با دست و قضاو تقدیر هیچکی دیگه نوبخت صدات نکنه و بدبخت بخووننت الهی آمیییین یا رب العالمین

  • ح
    0

    قیمت بنزین بهتره از هزار و پانصد تومان تجاوز نکردد ویارانه معیشتی هم داده نشود فکر میکنم کسی هم عتراض ندارد مم نون

  • محمد محرابی
    0

    بنزین باید لیتری سه هزار وآزد باشد .

  • محسن
    0

    دولت باید بعد از گاز سوز کردن خودروهای مسافر کش و بارکش و ایحاد پمپ های گاز در دسترس به تعداد کافی ،قیمت بنزین رو واقعی می کرد. اینهمه اعتراض و رنج و گلایه مردم ناشی از نبود کمیته های کارشناسی کارامد برای طراحی مدلهای اقتصادی صحیح در دولت و مجلس است. تصمیمات اقتصادی علمی ،فوری و سریع و دقیق کنگره و دولت آمریکا [حتی علیه سایر کشور ها و درجت منافع ملیشان ] رو با قدرت و سرعت مجلس و دولت خودمون در تصمیم سازی مقایسه کنید.

  • اردشیرنارویی
    0

    سلام با گران شدن بنزین همه اقلام زندگی گران شدفقیر را ۵۰ هزارتومان دادیم واورا فقیر تر کردیم سرمایه دار را با این گرانی سرمایه دارتر فقط زندگی برای قشر پایین سخت ترشد

  • ابراهیم
    0

    باسلام اگر نرخ بنزین با 1500تومان و این معیشتی هم به قشر آسیب پذیر نه آنهایی که منابع درامدی بسیار دارند با هماهنگی سران و راضی نگهداشتن ملت شریف و کنترول قیمت کالا های مصرفی که روز بروز افزایش قیمت داریم تصویب گردد کار منصفی خواهد شد

  • حمید
    0

    ماشین گرون وگرونتر بنزین گرون موادغذایی گرون فقط نفس کشیدن کنترلش دست مسئولین نیس والا اونم پولی میکردن,اونوقت دم ازکمک ب مردم میزنید مضحکه خجالت بکشید دیگه مردم چیزی ندارند دس ازسرمون بردارید

  • مرتضی
    0

    با سلام . جنگ میشه مردم. سیل میاد مردم .زلزله میشه مردم . انتخابات میرسه مردم. راهپیمایی میشه مردم . کمک به کشورهای همسایه مردم . اینهمه مردم کمک دولت می کنند و از جون مایه میزارند.ولی تا حالا شده دولت کمک مردم کنه تا بتونند نفسی راحت بکشند . فقط حرف .چیزی رو از اینها باور نکنید.

  • سیدمحمد
    0

    باسلام من ازاین دولت ونمایندگان هیچ امیدی ندارم که اوضاع بهترشود چون نه دولت تدبیر دارد ونه نمایندگان بیشترشان کاربلد نیستن‌ واصلا تخصص درخیلی ازکارهاندارند وشایدبه یقین گفت که دولت ومجلس اصلا بدرد مملکت داری نمیخورن وبیشترشان بنجل وبی فکرند

  • داود
    0

    خدا باعث وبانی شو لعنت کنه. من وامسال منو از نون خوردن انداخت این گرونی ناجوان مردانه بنزین؟ یک راننده مسافر کش گرفتار

  • سلام هم وطن
    0

    باگران شدن بنزین بی کاری وجرم وجنایت زیادشده اینا میتونن از پول یارانه کسایی که توخارج از کشورند امایارانه انهارو سرپرست داخل کشورمیگیرند بردارندوبه بودجه اضافه کنند قشرفقیربامسافرکشی وبدبختی دارند نون درمیارند چون کارنیست تومملکت ما اگرم باشه بخداپارتی میخواد رشوه خواری میکنند هرجا میخوای مطلبی بخونی از جنایات جوونای ایران مطلب نوشتند ازدواج منحل شده خانواده هاازبی پولی به طلاق کشیده شده دزدی زیادشده هزینه زندگی خیلی بالارفته همش از بالابردن قیمت هاهستش فقط بنزین گران نشده که همه چی گران شده بنزین بهانه است مابدبختیم بخدا از لحاظ فکری

  • نننن
    0

    خدا وکیلی چطوری با ۳هزارتومان مردم زندگی کند مردم فقط با این کارتون افسرده کردین

  • هم وطن
    0

    بخودخداقسم خیلی خنده داره از خودمون میگیرندبه اسم بالارفتن قیمت بنزین به خودمون میدیم به اسم یارانه جوک از این بهتر ؟متوجه بالارفتن کل هزینه زندگی نیستیم ؟ماکه ستلی یه بارهم رنگ گوشت روتوسفره خونه مون نمی بینیم رنگ میوه روفقط شب چله اونم بااجباررسم نمی بینیم رنگ شادی هاگم شده توزندگی مون بافردانهار شام چه کنیم هاداریم زندگی میکنیم ؟من یه زن بی سرپرستم بایه مادر۹۶ ساله که انواع واقسام مریضی هاروداره وهیچ منبع درامدوحقوقی نداره بااین گرانی هزینه زندگی وگرانی داروودکترچه کنم فقط شمااین مطلب رومیخونیدودل میسوزونید کودادرس کو؟

  • رضا
    0

    فکرمیکنم اینم یه بازی سیاسی که نمایندگان نزدیک انتخابات راه انداختن علی برکت الله

  • هم وطن
    0

    بنزین باید همون ۱۵۰۰ بشه چون باگرانی بنزین همه چی گرون میشه تکلیف زندگی مادرپیرمن که ۹۶ سال داره وچهارسال مونده ماشاالله بشه صد ساله یعنی یک قرن تداین ممالکت زندگی کرده هیچ حق وحقوقی نداره جز یه کمک بخوروبمیرکمیته امداد تکلیفش چیه؟بااین گرونی دارووهزینه زندگی ومن هم یه زن بی سرپرستم که وظیفه نگهداری شو به جون میخرم اماایادولتی که پول بنزین وسه برابراعلام میکنه این پیرهای دل پاک رومیبینه که هیچ بیمه وحقوقی ندارند توکشورنفت خیز وبنزین خیز وپراز ثروت الهی ایابراشون مهم نیست این پیرهاازکجابیازندزندگی کنند.؟نسل خیرین هم که کنده شده ودسترسی به اونانداریم

  • محمد اصفهانی
    0

    طبعااگرتغییری در درآمد ناشی از افزایش بنزین باتک نرخی شدن بنزین نیزایجاد نمی شود،طبعا تک نرخی شدن بهتراست

  • علی
    0

    بله تک نرخی یعنی برابری برای همه انسانها

  • شاهرخ
    0

    من بی تعارف میگم اقایان دزدی نکنیدشاید اینده بدی براتون داشته باشه تاریخ رو بخونید

  • ناشناس
    0

    متاسفیم از این دولت اونایی که نان رو با آب خالی میخوردن هم ازشون گرفت

  • احمد
    0

    سلام به نظر من اگر سهمیه را افزایش بدهند بهتر است چون برای تکسوز ها سهمیه کم هست و گاز سوز ها راحت تردد میکنن

  • کینه نفرت خشم
    0

    من فقط اینو می‌دونم مردم کشورم دارن بابدبختی زندگی میکنن دل مردم خون کردین من خودم یک جوان بیست وهشت ساله بیکارم واسه اینکه پارتی ندارم نه خونه ی دارم نه زمینی نه ماشینی دارم نه پولی خودم حس میکنم دارم پیرمیشم مادرم میگه ننه دومادشو من ارزودارم مریضم، من نمی‌دونم چی بگم دلش نگیره. تنها گناه من این که ایران بدنیا امدیم اینجا شده جهنم من

  • رضااسدی
    0

    بنزین ارزان کنید

  • یوسف
    0

    خدالعنت کند میرزای و.... بااین تقسیم بندی یارانه معیشتی

  • علی
    0

    فکر می کنم در طرح معیشت قرعه کشی کردند یک نفر در آمدهای متفاوتی دارد بهش دادند ولی یک بازنشسته آموزش وپرورش در سال جاری مبلغ ناچیزی که بعنوان پاداش در سه قسط ریختن به حسابش باعث شده این طرح بهش تعلق نگیرد.

  • منصوری
    0

    سلام بنزین ۲تومانی خیلی بهتر است تشکر

  • سرباز
    0

    خدایا خودت به ما رحم کن هیچ کس به فکر ما نیست

  • منافع ملی
    0

    بنزین جز ثروت ملیست ومتعلق به تمام ملت است وباید رایگان دراختیار عموم مردم قراگیرد وهزینه تولید انهم باید ازمنبع صادرات نفت خام وفراورده های ان تامین شود حالا دولتمردان عرضه ندارند و راه تعامل با دنیاورفع تحریم هارا برای فروش نفت وصادرات بلد نیستند تاوان ان رامردم نباید بدهند شاید هم بلد هستن وصادرات دارند ولی ازمردم درامدهای کشور رامخفی میکنند درهرصورت کشور اگر مسئول کارامد داشت وراه دادوستد با دنیا رابلد بود همین حالاش هم کشور توان وظرفیت حداقل صادرات ده میلیون بشکه نفت را دارد واین بغیر از درامدهای دیگر کشور است.

  • رصوی هستم
    0

    سلام تورابه خداتگ نرخی شود

  • سید سجاد نصیری
    0

    قیمت بنزین بکنید ۱۵۰۰ تومان در آمد مردم اونقدر نیست هم خرج زندگی بدن هم بنزین بزنن من خیلی کسانی میشناسم مسافرکشی می کنن خرج زن بچه خودشون میدن یا من مغازه دارم ۱۰۰ هزار تومان کار می کنم برم ۳۰ لیتر بنزین بزنم ۹۰ هزار تومان ۳۰ سال سنه منه نه می تونم ازدواج کنم نه تشکیل زندگی بدم چون پولی نیست درآمد نیست خواهشن قیمت بنزین کم کنید مردم در بدبختی دارن زندگی می کنن تشکر

  • حمید
    0

    متاسفانه چون دولتهاومجالس ازاول انقلاب تاامروزنخواستندبرای موانفع ملی کارکنندفقط مزدورعده ای داخلی یادولتهای خارجی بوده اندکه خروجی اش شده وضع امروزکه من کارگردوجاکارمیکنم خانمم داره کارمیکنه چهارنفرخانواده برای خرجمون مشکل داریم معیشت منوقطع کردن باجناقم پزشکه بامنزل یک ونیم میلیاردی داره میگیره، پس ازاین مجلسهاواین دولتهاسایه ساری مطلبید، نبوددرایت رهبری وشجاعت عزیزان نیروی مسلح امروزدوباره میزبان سربازان غربی بودیم

  • مسلم مقتدر
    0

    با تک نرخی بودن موافقم چون واقعا جلوی سو استفادها گرفته میشود

  • محمدمهدی پاکدل
    0

    اینجانب با شدن بنزین موافق هستم و احساس می کنم که اگر این کار بشه یک سری از افرادی که فروش بنزین جایگاه هایی که از اینکار دارند استفاده و سوء استفاده می کنند �وگیری می‌شود امیدوارم که هرچه زودتر این کار صورت می‌گیرد

  • cvcv
    0

    هیچوقت بنزین ارزون نمیشه وهیچوقت نماینده مجلس نتونسته کاری برای مردم بکنه الکی دارن مردمو بازی میدن شرایط از این هم سختتر میشه وتاجایی که نیازی به ورود داعش نیست نا امنی برای جان ومال مردم بیشتر خواهد شد شکم گشنه که دین و ایمون حالیش نیست منتظر بدتر ازنا هم باید باشیم لپ کلام نمیتونین حکومت داری کنین به اندازه اس دزدید برید بزارید یه کار بلد بیاد حکومت داری کنه

  • مهری شجاعیان
    0

    سلام من با نرخ 1500 یا 1700 موافق هستیم

  • حسنی
    0

    خودتون مسخره هستین به قرآن جون مردم رو بگیرین راحت بشین از وقتی چشم باز کردیم مصیبت هست و درد گرونی

  • مهدی رزاقی
    0

    سلام وخسته نباشید اگر بنزین تک نرخی شود خیلی بهتر است وقیمتش هم 1500تومان باشد

  • سارا
    0

    خدا رحم کنه. معلوم نیست این قبیله عمروعاص باز چه خوابی واسه مردم دیدند. والا تا حالا جز بدبختی ومصیبت از دولت روحانی چیزی نصیب ما نشده. اون از سهام عدالت که به هر دری زدیم ثبت نام نشدیم. سبد معیشتی رو هم بهمون ندادن قرعه کشی خونگی داشتم. درصورتی که حقوق شوهرم کفاف زندگی رو نمیده وبیچاره تا2نیمه شب اسنپ کار میکنه. ازقشر محرومیم. بس کنین دیگه رمقی واسه مردم بیچاره نمونده.

    نظرات شما -
    • م
      0

      عمر وعاص جلو اینا لنگ میندازه

  • مجید
    0

    الان بیشتر مردم شغلشون مسافر کشیه با ماشین شخصی خودشون آخه با ماهی 60 لیترچه جوری زندگیشونو بچرخونن؟

  • محسن
    0

    با نزدیک انتخابات شد میخوان مروم بکشن پا صندوق. الان دلسوز مردم شدن. باور کنید اینا همون نماینده هستن ک تو گرونی پوست مردم کنده شد کاری نکردن. ماشین قیمتش فضایی شد کاری نکردن. پس الان ب بعدم کاری نمیکنن اینا روباه مکارن. جریانه همون خر هستش ک الان رو پله کارشو گیره مردمه بعد ک از پل رد بشه اینام مردمو فراموش میکنن.

  • ناشناس
    0

    به تاکسیا اینقدر بنزبن دادن ک 95درصدشو لیتری 1000یا 1200میفروشن بعد به شخصی ها اینقدر دادن ک ماشین روشن خاموش کنن ک فقط باتریش نخوابه

  • علی بابک
    0

    واقعا که با این کاراتون شیطون رو از ایران فراری دادین،الان کسی دیگه گول شیطون رو نمیخوره،ولی تاریخ بسیار آموزنده هستش،عاقبت ظلم مشخصه

  • علی
    0

    ضمن عرض سلام اگربخواهند یک کمی به مردم فکرکنند بااین درآمدها ۱۵۰۰تومان قیمت بنزین زیاد است وکم نیست

  • ازاد
    0

    سلام همه خواستار تک نرخی شدن بنزین باقیمت متعادل هستیم

  • محمد
    0

    ما ک خیری از دولت روحانی ندیدیم جزء عذاب و بدبختی . اینهم از طرح معیشتی ک ما قشره کارگر و مستآجر ک ب خداوندی خدا قسم ن ماشینی داریم ن ملک داریم . ی درآمد ماهی دو ملیون داریم ولی بهمون طرح معیشتی تعلق نگرفت اعتراض هم رفتیم بزنیم تهدید کردند ک یارانه نقدی رو قطع میکنند . . گفتیم این طرح معیشتی بخوره تو سره این روحانی و دولتش ک ب یک زن بیوه سار و مستآجر ک به حقوق بازنشتگی پدرم زندگیمون میچرخونه تعلق نگرفت پدرم ک ب رحمت خدا رفت .اینا ظالم هستن.کدوم طرح معیشتی لعنت بهت دولت

  • m.taj
    0

    تروخدا ترو ب سره بریده ی حسین شهید . ترو ب اون خدایی ک میپرستید. این طرح معیشتی رو جمش کنید نا خانواده های فقیر ک مستآجر هستیم ملک نداریم .ماشین ک واس ما آرزوس. ای خدا ب ما تعلق نگرفت . ولی همین شوهر خواهره من مغازه داره . ماهی ده الی پانزده ملیون ب خدا قسم درآمدش .داره میگیره ولی من و مادرم ک دو نفر مستآجر و پدرم فوت کرده با حقوق بازنشتگی پدرم داریم بدبختی زندگی میکنیم بهمون تعلق نگرفت.رفتیم اعتراض بزنیم بآ تهدید دولت مواجه شدیم و ب خدا اعتراض زدیم ولی سریع پشیمان و کنسل کردیم گفتیم اینا اگر کارشون رو حساب و کتاب روی حقانیت بود ک ب ما کارگران داده بودند قید زدیم . خدا از سره این دولت نگذره نابودمون کرد نابود

  • Amin
    0

    به نظر من اگه قیمت بنزین رو آزاد کنن و به جاش پول یارانه رو زیاد کنن بهتره. مثلا بنزین بشه لیتری ده هزار تومن و یارانه بشه نفری یک میلیون. اگه اینکار انجام بدن دیگه نه بنزین قاچاق میشه و هم اینکه هرکس بسته به مصرف و صرفه جویی می تونه پولش رو جای دیگه هزینه کنه.

    نظرات شما -
    • بی نام
      0

      خواهشن طرز فکرتو عوض کن

  • مرتضی محمدی
    0

    باسلام ما که نه کارمند دولتیم نه حقوق بگیر یه کارگر ساختمانی با چندر غاز حقوق داریم زندگی رو میچرخونیم برای ما که نداریم بهتره تک نرخی بشه تا حداقل اگر سهیمه مون تموم شد دغدغه ای واسه بنزین آزاد نداشته باشیم. واقعا چرا به امثال مثل ماها نگاه نمیکنن که تو چه وضعیتی زندگی میکنیم

  • حسین اصغری
    0

    اخه این عدالته به بعضی خانوارهای کم درآمدمعیشی هم ندی ولی به یه شخصی بدی که داره سهمیه بنزین نیسان وتاکسی راآشکارامیفرشه

  • مستعار
    0

    طبق روال معمول که به مرگ میگیرن تا به تب راضی شیم، مبارک است ان شاء الله. علی برکت الله.

  • ابراهیم مولایی
    0

    اینا که میگفتن کارت سوخت از قاچاق جلوگیری میکنه چی شد قاچاقچیها زورشون چربید که میخوان کارت رو از دور خارج کنند یا دوباره بابت ثبت نام کارت پولهای ملت و گرفتند و سه سال بعد دوباره کارتی میشه و...

  • بیچاره
    0

    طرح‌معیشتی‌بدرد‌این‌ملت‌نمیخوره‌چون‌گیر‌هرچی‌ادم‌بدبخته‌نیومده‌بازم‌گیر‌اونهایی‌اومد‌که‌وضعشون‌خوب‌‌بود‌خواهشن‌این‌نمایندگان‌کمتر‌گند‌بزنند

  • بی نام
    0

    سیاست خوبیه با این کار میخواند قیمت بنزین ببرن رو ۲۰۰۰ تومان مردمم ساده خدا قوت شون بده اومدن یباره ملتو نابود کنن ویه اختلاس بزرگی بکنن برن بعدم یک داستان جدید مثل سقوط هواپیما راه می اندازن تا افکار مردم برن دنبال اون بعدا آب میریزن روی آتیش مردمم ساده تاکی میخوایین ساده باشین

  • راننده تپسی هستم
    0

    رییس جمهور امریکا همه کشورها رو میدوشه وغارت میکنه که مردم آمریکا در آسایش ورفاه باشن ولی دولت تدبیر و امید ما یه شبه بنزین رو سه برار میکنه .بعد روحانی باتمسخر میگه من خودم هم صبح جمعه فهمیدم .نماینده گان مجلس هم برای کشوندن مردم پای صندوق رای این حرفها رو میزنن وگر نه اگه عرذه داشتن همون موقع جلوی افزایش قیمت بنزین رو میگرفتن از بچهگی پدر و مادرامون توی گوشمون میگفتن دروغگو دشمنه خداست .دشمن خدا حالا تبدیل شده به دشمنه مردم

  • 758858
    0

    آقای روحانی کو تدبیر وامید؟؟؟

  • جعفر بلندی
    0

    بهترین راه تک نرخی کردن بنزین با قیمت عادلانه است .نه سیخ بسوزه نه کباب یارانه نقدی رو هم قطع کنن . گدا پروری نشه الان طبق بررسی هائی که کردم اصلا عدالت در پرداخت یارانه ها رعایت نگردیده است. حق ملت ایران این نیست.

    نظرات شما -
    • اکبر
      0

      حق هر ایرانی ماهی ۱۷میلیون تومنه ک باید بابت یارانه نفت پرداخت بشه مثل عربستان

  • ب ع
    0

    تورو خدا چند وقت هیچ کاری نکنید

  • عبدالله غریبی
    0

    مارا به نان ورخت شبانی فریفته ست/این گرگ سال هاست که با گله آشناست

  • علی علیپور
    0

    وقتی بنزین آزاد یک شبه از 1000 بشه 3000 معنی اینکار بی برنامگی و تصمیم گیری بدون شور و مشورته. اینکار بایستی تو مدت زمان حداقل 3 سال انجام می‌شد.

    نظرات شما -
    • اکبری
      0

      تو ۳۰سالم زیاده چ برسه ب ۳سال

    • احمد شیشه گر
      0

      حکم حکومتی بوده ، یعنی حکم رهبری

  • علی بهادر
    0

    گرچه نظر مردم فقیر مهم نیست ولی طرح نماینده قم بهترین بودروزی یک لیتر به هرفرد ایرانی تعلق گیردونرخ بزنین آزاد وجهانی خرید وفروش جهانی حتی هرایرانی بتواندسهمیه خودراکه ۳۰لیتر درماه است به دولت بفروشد ویاهرچقدر خواست آزاد بخرد دیگر دور دورخیابان ومصرف درحداقل اتفاق می افتدوبرنده مردمی هستند که کمترین مصرف وبیشترین سود راازفروش سهمیه خود با بالاترین نرخ باشندودر مجلس به رای گذاشته شود

  • دلسوز
    0

    بنزین بنظرم بستگی به قیمت یامدل ماشین و شهرستان قیمت گذاری بشه تهران لیتری هزارکرج دوهزارتومان اهواز۵۰۰زاهدان ۲۰۰وشاسی بلندلیتری ۵۰۰۰موتور۵۰۰پیکان ۱۵۰پراید۲۰۰۰تیبا۲۰۰۰پژوه۲۰۰۰

  • شرکت گازسوز خودرو
    0

    اگر دولت می‌خواهد به ملت فشار میاد ومردم راضی باشند بهترین راه اینه که دویست لیتر بنزین ماهانه به قیمت هزار تومان با احترام به ملت بده تابه کارو زندگیشون برسن وهر کس اضافه خواست مصرف کنه لیتری سه هزار تومان نه بیشتر.معیشتی هم کسی نمیخواهد.ودزدی های سازمان یافته رو جلوش بگیره تا خزانه خالی میشه.اگر اینکار رو نکنه واقعاً منتظر نابودی خودش در آینده نزدیک باشه.

    نظرات شما -
    • نیازمند وام
      0

      احسنت به حرفت گل گفتی

  • فرامرز جمالی
    0

    سلام خسته نباشید.... کشور مابی صاحب ...بجزدروغ دوزدی بلد نیستن ...کی اینا فکرمردم هستن کی...ازاون بالا تاپیین دزددروغگو هستن....ری گیری میشه پای مردم می افتن....ری گیری تموم شد فکرسرمایه گذاری خودشون کدوم کشور سرمایه گذاری بکنن ...ملت مادیگه میدونن چیکارکنن مهم نیست بنزین ارزون بشه یاگرون ...خداجواب شمارامیده مدیرهای خاین جنایتکار کشورماروز به روز خراب میکنیدمردم دیگه خسته شدن تاکی دروغ تاکی ...حرام خورها...این کشورالان دست هرکشوری بود دنیارابه زانومی اورد....مفت بخورید کفت بخورید...بنزین ۱۰۰۰تومان بازم گرونه این ملت پیرشدن بااین حقوق وزارت کاری شما....بت پرست ازشماخوب عمل میکنن...شما چی مسلمان شدید چیکارکردی ۸۰میلیون جمعیت...نه میشه خونه خرید نه ماشین خرید هیچی هیچی خراب کردیدمدیران چاغان

  • احمدی‌نژاد
    0

    کمر ملت شکست تورو خدا کمترش کنید

  • فرهنگ اکبری
    0

    واقعا همه ی مردم راضی هستن ماهی ۵۵هزار تومان ب حساب دولت بریزن بنزین برگرده ب همون هزار تومان.آخه مگه ما چ گناهی ب درگاهه خدا کردیم ک توی همچین مملکتی ب دنیا اومدیم ب دنیا اومدی تو جنگ ایران وعراق بودیم مرگمونم تو جنگ با آمریکاست آخه این چ مملکتیه

  • بهزاد زارع
    0

    سلام تک نرخی کردن بنزین بهتر از دو نرخی بودن است چون جلوی قاچاق بنزین از فرد به فرد و از تشویق افراد به قانون شکنی گرفته می شود. با دو نرخی بودن بسیاری از رانندگان آژانس ها و تاکسی های شهری و برون شهری بنزین خود را به افراد دیگر به قیمت کمتر می فروشند و با فروش سهمیه خود کسب درآمد میکنند و خودروی خود را در پارکینگ پارک کرده و از خدمت رسانی به مردم خوداری میکنند.

  • سمیرا
    0

    این چه قانون یه که دم دم یه بس کنین دیگه چی گیرت میاد جو می‌دین ارزون میشه یا گرون میشه نخبه ها که همه از کشور رفتن به مشت بیسواد نشستن مملکت داری میکنن بدونین ارثه زندگی رو برامون تنگ کردن جنگ اعصاب گرفتیم

  • Alireza
    0

    وقتی به خنده های حسن رای میداد فکر الان هم می بایست باشید.

  • محمدذاکر
    0

    ملت ایران درجهان بهترین است ودرهمه جاپشت ملت ورهبرهستن ولی دولت زیاد به فکرارامش واسایش ملت نیست ملت زیر رفشارتحریم وسختی های زایادهست دولت اومدبایه دستگاه پرس همه ملت راپرس کردبااین نرخ بنزین این حق این ملت خوب نیست

  • فهیمه فلاح
    0

    سلام، بالا رفتن قیمت بنزین آسیب بسیار شدیدی به اقشار کم درآمد وارد کرد، حتی 1500 تومان نیز برای این قشر کمر شکن است، دولت مردان عزير قیمت بنزین را بر اساس درآمد لوکس نشينان و اقشار مرفع جامعه قیمت گذاری کرده آند قافل از اینکه درصد بیشتر این جامعه (ملت)کم در آمد هستند،من بعنوان سرپرست یک خانواده 4نفره و تنها نان آورشان ماهانه در آمدم کفاف مخارج را نمیدهد ودر سختترین شرایط بسر میبریم حتی قادر به خرید بنزین 1500 سهمیه هم نیستم که روزانه مسیر منزل تا محل کارم را تردد کنم، با تاکسی هم رفت و آمد کنم روزانه 20هزارتومان باید هزینه کنم که تقریبا 1سوم حقوقم فقط هزینه رفت و آمد میشود، بنابر این باید بگویم بالا بردن قیمت بنزین بزرگترین ظلم به اقشار ما بوده و متاسفم بابت آیت سیاست، که این اقشار رو تحت هر شرایطی زیر فشار لهش میکنه.

  • حسین کافی
    0

    سلام تک نرخی شدن به جا است دونرخی شدن رانت خواری تمام معناست آیا تا بحال در پمپ بنزین ها بعنوان سر زده تشریف بردین تا دلت بخواهد کارت بنزین قیمت ارزانتر در هرپمپ موجود است

  • احمدعباسی
    0

    باسلام چون نزدیک انتخابات مجلس هست نمایندگان حرفی می‌زنند وخو دشون هم ميدونند که چنین کاری شدنی نیست وباکسری بودجه سال 99دولت چکار خواهد کردحالا شما تا کنون وسایل وتجهیزاتی که گران شده ارزان شده؟ آقایان نماینده محترم سنگین تره مردم دوستی نکنی

  • یاس
    0

    سلام ما چه گناهی کردیم داخل این مملکت زندگی میکنیم ما مردم سیستان از بدر تولد بدبخت هستیم وتا آخر هم خوای ماند چون خرج خونمونو نداریم چه برسه بنزین سه هزار بزنیم یه یارانه ۵۰هزاری به ملت میدن اونم یا پول بنزین میشه یا کرایه به فکر ملت باشین شماها اومدین که باری از رو دوش ملت بردارین باری که برنداشتین هیچ یه چیز اضافه هم رو دوش مردم گداشتین تا زمانی که امام زنده بود خودکار دوریال همون دو ریال بود وقتی فوت شد مملکت اله گاهی شده هرکی یه جور میخواد بچاپونه به این ملت

  • ابراهیم
    0

    اینهمه درددل ملت اماکوگوش شنوافقط به فکرخودواقازاده های خودوحقوق نجومی خودشان هستندواریزیارانه هم براشون مصیبته حالامعیشتی هم اومدروی ان گناه دارندبندگان خداچقدرمصیبت بکشندگناه دارندخخخخ

  • علی
    0

    بالاترین محبت شمابه مردم فهیم وقدرشناس این ملت وجلوگیری ازمازاد فروشی بعضی ها تک نرخی شدن است خواهشا اقدام کنید

  • هدی شریعتی
    0

    فقط کافیه به نظرات دقت کنید،همه ناراضی آن از شرایط کشور ،ولی حکومت هیچ تغییری در رفتار نداره،خیلی عجیبه ،واقعا کسی نیست مشکلات و نظرات مردمو به حکومت توضیح بده؟!بس کنید ،بس کنید ،مردم گناه دارن ،بخدا ازنجابت این مردمه که شماها سرکارید ،تمام ارکان حکومت شده دروغ ،جناح راست و چپ هم نداره ،همشون دروغ میگن ،ازرأس هرم تاپایین

  • حسين کريمي
    0

    روزي روزگاري درشهري به نام دارالمومنين مردم زندگي ميکردن که همه جمعيت اين شهرخداترس بودند ودعاهايشان همه اجابت مي شد(يعني ازخداهرچه ميخواستند خداوند براورده ميکرد)و همه ي مردم درصلح وصفا زندگي ميکردند روزي پادشاهي آمد وبه وزيرخودگفت چرا دراين شهري همه باهم مهربان وخوب هستند وهيچ کسي بايکديگرنزاع ودعواي نمي کنند وزيرگفت که.انها مال حرام نمي خورند به همين دليل دعايشان به درگاه باري تعالامي رود واجابت ميشود وهيچ وقت نزاعي بايکديکرندارند پادشاه به وزير دستور دادکه چاره اي بينديشد که دعاهايشان مستجاب نشود ورفت...... بعداز چندصباحي وزيرخدمت پادشاه رفت وعرض کرد يافتم. پادشاه گفت خوب فکري هست اين برنامه رواجراکنيم وروز بعدبه مردم شهر اعلام کردند که به عنوان ماليات هرخانواده يک عدد تخم مرغ به خزانه تحويل دهند طولي نکشيد که در خزانه شاه کوهي ازتخم مرغ جمع شدوروزبعدبه مردم ابلاغ کردن که هرخانواده اي که ماليات داده است بيايد وماليات خودراپس بگيرد وروزبعدمردم رفتندهرکسي تخم مرغ کسي ديگر روي برداشتندواين شدکه لقمه حرام باعث شد که دعاهايشان بالا نرود چه اجابت شود اين داستان براساس واقيت است،،،،،..،،،،، اين حکايت مملکت ما هست،،،،،،ازما پول بنزين مي گيرن و ميگن به خودتون برمي گردانيم ،،،،،،،چرا بگيري که بعد با هزار منت به يکي بدي به هزارتاي ديگه ندي موفق وپيروز باشيد

  • آناتومی
    0

    خرج از کیسه مهمان بود خانم طایی بودن چو آسان بوود جیب مردم خالی میشه دولت بس اقتدار وبی علم روی جیب مردم حساب باز کرده حالا به این موضوع دقت کنید که حسابهای مردم خالی و مردم دیگه توان خرجی دادن به دولت را نداشته باشند دولت چیکار میکنه من فکر با کشورهای خارجی قرارداد میبندند که اعضای بدن مردم را بفروشند تا دولت بتونه ادامه کار بده

  • باقر
    0

    تا کی ما بازیچه خواهیم بود کی شبو بدون استرس خوابمون خواهد برد ....

  • هاشمی
    0

    توراخدااین تهدیدرابرداریدتاماهم اعتراض بزنیم شاید ی فرجی بشه

  • حسین
    0

    من نظرم تک نرخی است اینجوری دیگه بعضی هادنبال فروش بنزین نیستن آنهایی که الان وانت دارن ماهی 300 لیتر دارن و آرن میفروشن لیتری 1000ت میدن

  • بدبخت و بیچاره
    0

    من با ماشین آردی که دارم کار میکنم ۳۰ لیتر بنزین میزنم ۴۵ هزار تومان کار میکنم یعنی با ۱۰ لیتر ۱۵ هزار تومان کار میکنم این عدالته خدا قبول میکنه کجای این اسلامه هرروز فقر و بدبختی گریبان گیر مردم میشه مردم مثل یه حیوان در دیدید مسئولین دیده میشن ۳۰ سال مثل خر جان کندم بازنشسته شدم حالا باید مسافرکشی کنم تا کرایه خانه بدم خدا از مسببین بدبختی مردم نگذره حداقل نگاهی بیندازید به کشورهای مرتجع منطقه که مردم چطوری زندگی میکنند

  • M. Deh
    0

    فکرمیکنم اینم یه بازی سیاسی که نمایندگان نزدیک انتخابات راه انداختن و دنبال رای جمع کردن هستندعلی برکت الله

  • مهراب دادا
    0

    هدف هم همینه که فعلا 2000 شود بعد از مدتی هم 3000 و مردم هم هم عادت کرده ند و هم محبورند که بنزین مصرف کنند. فقط فشار آن روی دوش قشر ضعیف جامعه هست که اولا ماشین های داغون و پرمصرف دارند و ثانیا محل زندگی آنها از مراکز شهر ها دور است و فاصله محل کار و زندگی آنها زیاد است و حتی فاصله زندگی و کار آنها از پمپ بنزین ها هم دور است و به هزار دلیل دیگر مصرف بیشتری دارند خلاصه قشر فقیر بیچاره تر از قبل

  • هادی
    0

    خدا کن زلزله بیاد کل مسوولیت یه شب برن زیر آوار الهی امین

  • حمید آتشی ازمشهدمقدس
    0

    باعرض سلام وخسته نباشید خدمت دولت مردان. اگر بنزین به همان1500یا2000.تومان بشود عالی است تمام ممنون میشوم.... $$$

  • سلام من ناصر جلیلی گرگیج
    0

    سلام من یک مسافر کشی هستم با پیکان سواری ۷۹ از روزی که بنزین گرون شده بدبخت شدم چون دوتا پسر بچه دارم که سرطان دارن شما بگین چکار کنم

  • فرامرز جهان بین
    0

    من با تک‌ نرخ شدن بنزین با قیمت ۱۷۰۰ موافق هستم .چون‌ رانندهای شخصی سواری با روزی دو لیتر بنزین در شهرهای کلان شهر حتی نمی توانند تا محل کار رفت وآمد کنند یا برای کارهای دیگه ... ضمنا من معتقدم رایانه معیشتی هنوز به صورت درست به دست به دست نیاز مند نمی رسه ...

  • سعید
    0

    این مردم واقعا ساده و بی آلایش هر جور بخان مردم را بازی میدن هر روز یه برنامه جدید دارن وهمه دروغگو و زدن وما مردم بیچاره دیگه از زندگی خسته شدیم من با داشتن فوق. لیسانس بیکارم وبخدا هر باک بنزین را با چه بدبختی جور میکنم مگر مردم چه گناهی کردن باید تاوان آن را بدهند تا کی دزدی اختلاس دروغگویی رانت خواری عوام فریبی پارتی بازی ایکاش بدنیا نمی آمدیم وچرا تو ایران این یارانه 7 ساله یک. ریال اضافه نشده واجناس صد برابر قیمتشان اضافه شده مردم همگی از زندگی سیرند

  • حمید حسینی
    0

    از مجلس و دولت و سران سه قوه درخواست دارم کارت بنزین رو حذف کنید برای همیشه و بنزین رو تک نرخی کنید آزاد لیتری ۱۵۰۰تومان

  • عباس
    0

    کی سهمیه بنزین اژانس درشهرستان هاواریزمیشود۳ماه شدولی ازسهمیه بنزین خبری نیست چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • حسن
    0

    متاسفانه مملکت ما غرق در فساد است و2 نرخی شدن بنزین فساد را گسترده تر می‌کند وبس

  • Rahim
    0

    سلام بخداهمون هزار پانصد هم نمی صرفه هزار تومانی هم نمی صرفید بخاطر که گران فروشی است

  • o
    0

    تورا به خدا ا کارت سوخت برداریدهمه جا گرونی شده هرجا می ری می گن چون بنزینگرون شده فعلان چیزم گرون داریم سوئ

  • مجیدحسنی
    0

    اگربنزین ا رزان شودکمک زیادی به همه اقشارخصوصاقشراسیب پذیرخواهدشد

  • عسل
    0

    اگه خدا رامیشناسید کمی هم بفکر این ملت مظلوم باشید فقط شمارا بخدا سپردیم که این همه ظلم میشه درحقمون

  • سعید مکی زاده
    0

    نظر بنده تک نرخی به نفع مردم دولت می‌باشد با قیمت لیتری هزار و هفتصد تومان آن شاالله که تصویب بشه

  • جابررسمانی
    0

    باسلام...نظر من این است که رضایت همه یه هموطنان را باید دولت جلب کند واگر بنزین تک نرخی شود بر مبلغ 1500کاربسیار عاقلانه ای است ومحبوبیت نطام جمهوری کشورمان نزد ملت شریف ایران افزایش میابد...ملتی که در همه صحنه ها حاضر وپابه پای این نطام است حقش این است که نهایت تسهیلات وفراهم کردن معیشت زندگی به نحو احسن باشد...متشکرم...

  • مهدی
    0

    بنزین رو به شماره ملی هر ایرانی بدن و منی که ماشین ندارم هم از یارانه بنزین منتفع بشم

  • امیری
    0

    تک نرخی نشه

  • جلیل
    0

    شمارابه خدا شپردیم انشالله نابودتن کنه

  • محمد
    0

    چراشماهااینقدساده هستین همین ساده بودن شمابوده که هربلای سرتون میادچرامابایدب لیتر۲۰۰۰یا۱۷۰۰راضی باشیم حق مانیست چون نفت وسوخت توکشورخودمون هست چرامابایدگرون بخاطرسوخت بدیم حق ماهمون لیتر۱۰۰۰تومن هستش انقدساده نباشین تک نرخی کردن بنزین همون لیتر۱۰۰۰تومن حق مامردم هستش

  • ایران عزیز
    0

    اینا فقط دروغ میگن وبس بنظرم بنزین همون ۱۵۰۰ بسه چرا مردم بدبخت ایران باید تاوان کارای اینا تو منطقه و جهان رو بدن اینقدر قیمت نزارین خواهشا

  • امیر
    0

    خوبه والا اول میگن تک نرخی باعث فساده دونرخی میکنند حالا که مردم دیدن چیزی نگفتن باز دونرخی باعث فساد شد،بابا مشکل اینا تک نرخی یا دو نرخی نیست فقط فشارش روی مردمه که کمکم دارن با این کارا خون مردم رو بجوش می آورند وای به آن روزی که این مردم چیزی برای از دست دادن نداشته باشن،اینها که براشون فرقی نمیکنه تک باشه یا دونرخی اینها همه کاخ نشینند وایران برایشان خوب نوندونی هست مردم ساده دیگه چی میخوان.خدا پدر شاه رو بیامرزد

  • وهاب جودی دیزج
    0

    تورا به اون خدای که ما وشما را آفریده قیمت بنزین را اصلاح کنید مردم فلج شدند فکر نکنید مصرف بنزین کاهش یافته مردم پول ندارند بنزین بزنند من خودم که نمتونم درآمد هم ندارم پول معشتی هم نمیدن بیکارهم هستم

  • مهدی
    0

    با سلام دیروز ریختن تو جایگاه از هر پمپ چی چند تا کارت گرفتن ...۹۰ درصد تاکسی ها و مسافرکشها سهمیه بنزین مازاد رو میفروشن ماهی ۴۰۰ میزنن به جیب

  • فری
    0

    سلام من یک پیکان ۷۴ دارم تک هست بهش میرم سرکار روزی ۴۰تومان کار میکنم ولی روزی ۱۳تا بنزین میزم فقط تا سر کار منو میرسون۱۳بنزین میشه ۳۹تومان من با ۱تومان چطوری خرج زن بچ ها رو بدم کریه خونه ۵۰۰تومان پول آب و گاز و برق ۱۷۰ خرج زن بچ با مدرسه میشه ۹۰۰تومام حالا کل درآمدم هست روزی ۴۰تومان از این ۴۰تومان ۳۹تومان فقط بنزین میزنم حالا شما بگو من چ کار کنم بردار ب فکر ما بدبختا باشین درک کنید ما رو یک کم

  • مصطفی
    0

    نظرات مختلف در مورد گرانی ونحوه قیمت گذاری گفته می‌شود حال این که بنزین سرمایه ایست که دائمی نیست روزهای فرا میرسدکه بنزین وجود نخواهد نداشت و یا نزدیک تر از آن به این تعداد دیگر وجود نخواهد داشت باید یه فکری برای روند مصرف بکنیم حالا جای شکر گذاری دارد که گاز درکشور وجود دارد وجای گزینی برای بنزین است شک نکنید اگر ما کمی فکر آینده را هم بکنیم راه کاری بهترخواهیم داشت (باید فکر عاقبت از ابتدا کنیم)

  • فریبرز قاضی زاده
    0

    سلام اگر بنزین تک نرخی شود و مثلا لیتر۲۰۰۰تومان شود باز فشار برمردم افزایش پیدا میکند برای ان دسته از افرادی که الان دارند با تعیین مصرف ماهیانه فقط از کارت سوخت استفاده میکنند.واز طرفی مصرف سوخت در کشور دوباره افزایش پیدا میکند برای آن دسته از افرادی که بنزین آزاد۳۰۰۰تومان استفاده میکنند.والان شده تک نرخی (مثلا)۲۰۰۰تومان.باید بگویم اگه اصرار برتک نرخی بنزین دارید فقط و فقط با نرخ ۱۵۰۰ قابل قبول است تا دوباره مردم دچار شک افرایش قیمت بنزین تک نرخی نشوند.

  • فرهاد
    0

    دراین دولت کسی به فکرش نرسیده که قایقهای مسافربری بنزینی ازکجا باید شکم زن وبچه شان راسیرکنند؟آیا اینها درحال خدمت رسانی وامرارمعاش خانواده نیستند؟بنزین سه برابرشد ،روغن پشت سرش گران شد،لوازم یدکی گران شد،قیمت موتوروقایق گران شد.اگرازمردم هم۳برابرکرایه بگیرندکه هم وجدانشون قبول نمیکنه وهم توان مردم نمیرسه.باعث بیکاری قشرزیادی شده.واقعا دولت محترم چه فکری میکنه.همش قشرضعیف بایدتاوانشوبدند؟

  • رحمان محمدنژاد
    0

    من به عنوان یک هم وطن با تک نرخی بودن بنزین موافقم دولت میتونه کمکهای معیشتی رو هم پرداخت نکنه این یک برد برده

  • روح الله بهرامی
    0

    سلام اگر نخربنزین ۱۵۰۰۰ بکنید که خیلی خوب میشودوخیلی خوشحال مشویم وشمارودعامکنیم

  • ممدی
    0

    بنزین بشود۲۰۰۰ تومان این کاهش قیمت است چقدر مسخره

  • نیما
    0

    به نظر بنده دولت تو خواب پرویی خودش داره نفری ۵٠تومن کمک خرید بنزین به مردم میده که والا از روزی که داره میده ما به هرکسی که رسیدیم ازش سپال کردیم که شما این یارانه را گرفتی گفته نگرفته حالا نمیدونم دولت داره وکجا وبه کی میده خدا داند بنده حاضرم ماهانه دوبرابر این ۵٠هزار تومن را به دولت بدم تا بنزین باز به نرخ ۱٠٠٠تومن برسه

  • یار مهربان
    0

    منم با اون تخم مرغها موافقم. از مردم میگیرن دوباره به خودشون بر میگردونن. واقعا اینقدر دولت مردان ما بیکارن یعنی هیچ کاری نیست که انجام بدن.واالله از رو بیکاری دارن کار برای خودشون و مردم درست میکنن.بابا ما اینقدر گرفتاری داریم که نمیخواد به فکر کار برای ما باشید. برید دو تا پل و پارک درست کنید.

  • محمودفردوسی
    0

    سلام کارت سوخت برای همیشه برداشته شودولیتری 1500تومان همه چیزگران شده کاری کنیدمردوم اذیت نشن ورازی باشن ممنون موفق باشین

  • مردم
    0

    هر اتفاقی بیوفته ،بع نفع مردم نبوده و نخواهد بود

  • گودرزی
    0

    وقتی دولت بدون درنظر گرفتن نظر مردم ومسئولین یک شبه تصمیم گران شدن بنزین را میگیرد خب بدون تردید میتواند یک شبه بنزین را باقیمت پایینتر به صورت تک نرخی در اختیار مردم قراردهد .اقای نوبخت این آش را با یارانه معیشتی برای مردم پخت.

  • اشکان
    0

    خدا ازسر تقصیرات شما نگذره با این همه گرانی وتورم این نمایندگان مزدور ما فقط به فکر جیب خود وپست ومقام خود هستن تا نزدیک انتخابات که میشه همه میفتن به فکر مردم خر آنها که از پل گذشت دیگه هیچ کاری نمیکنن اگر مردم عرضه وغیرت داشته باشن به هیچکدامشان رای نمیدن

  • اسیر دولت روحانی
    0

    فقط مردم رو بازی میدن. مملکت افتاده دست یه مشت مفت خور وبی لیاقت. وبی تدبیر. از توزیع سبد معیشتی معلوم شد. اکثر ثروتمندان گرفتن واکثر فقرا نگرفتن. جالبه کارفرمای شوهرم چند شرکت وماشینای مدل بالا داره. بهش تعلق گرفته. اونوقت به ما که کارگریم وهشتمون گرو نهمونه تعلق نگرفته. ماکه راضی نیستم. بیت الماله.روحانی باید اون دنیا جواب بده.

  • اسری
    0

    خیر نیاز نیست تک نرخی بسه ما به همین سهمیه قانع ایم ولیتری ۱۵۰۰ هم واسمون زوزه. چه برسه به اینکه ۲۰۰۰ کنند و تک نرخی بشه .۲۰۰۰ هزار تومان واسه ما قشر ضعیف هم خیلی زیاده اونوقت دیگه با یه پراید پکیده هم نمی تونیم یه سر خونه پدر و مادرمان بزنیم یا باید قید خونه پدر و مادر را زد یا پیاده برویم تو باخدا اینکار را نکنید.

  • فراهانی
    0

    والله که الان هم ۶۰ لیتر میدن برا کسی که یا ماشینش کار میکنه کفاف ۵ روز هم نمیده دولت حداقل که میخواست این کار و بکنه تولید ماشینها دوگانه و هیبریدی رو تو دستور کار خودش قرلر میداد من خودم به عنوان کسی که با ماشین کار میکنم همه اش دغدغه بنزین دارم

  • amir
    0

    این فقط به نفع پردرآمدها و پر مصرف هاست حال که کم درآمدها باید پانصد تومان اضافه تر بدهند که برای کم درآمدها کمر شکن تر می شود بهتر است سهمیه را بیشتر کنند و همین دو قیمت ادامه پیدا کند ۱۲۰ لیتر ماهانه ۱۵۰۰ توان مشکل کم درآمدها رو حل می کند

  • A
    0

    سوال مهم اینجاست که چرا قیمت بنزین کسی که پیکان داره با کسی که بی ام و داره باید یکی باشه؟ بهترین راه اینه که کاری کنن قیمت بنزین رو با مدل ماشین برای هر شخص بسنجن برای هر ماشین کارت سوخت مخصوص خودش و نرخ مخصوص کارت، و کارت جایگاه داران حذف بشه تا انقدر هم دزدی صورت نگیره.

  • سامان
    0

    سلام بخدا بنزین ۵هزار بشه مردم میگیرن چون عادت میکنن این چه قانونیه هرکسی واسه خودش چنگ میندازه فکرمردم بدبخت نیستن قیمتها چندبرابرشده هیچ فکرتین ملت بدبخت نیستن کسی تابی پولی گرسنگی فقرنبینه نمیفهمه دنیاچه خبره خدابداد ملت ایران برسه

  • بچه پایین شهر
    0

    مثلا کشور ما صادر کننده نفت هستش؟یا این که الکی میگن نفت داریم و همش از اون ور میاد والا من ندیدم کسی که مثلا خودش کشاورز باشه بره گندم بخره یا مثلا مرغداری داشته باشه بره تخم مرغ بخره حالا اگه تخم مرغ درشتا رو خودش نخوره و بره بفروشه لااقل ریزاش یا شکسته هاشو که میتونه خودش بخوره پس چرا ما اینجوری نیستیم و هر روز باید بنزین رو گرونتر بخریم والا ۱۵۰۰ هم زیاده ۱۰۰۰ هم زیاده ۵۰۰ باید باشه اگه انصاف داشته باشین با این حقوقایی که ما قشر ۹۰ درصدی جامعه داریم میگیریم باید ۵۰۰ تومن باشه بخدا اگه بیشتر بخواین بگیرین از مردم معلومه فقط به جیب خودتون فک میکنین دقیقا مثل قیمت پراید که ۵ میلیون بیشتر نمی ارزه اما میفروشین ۵۰ میلیون خدایا فقط خودت به داد ما برس

  • اکسور از کشور المان
    0

    بنزین باید هزار تومان باشه آزاد ۱۵۰۰

  • بت شکن
    0

    انشالله خداوند هرچه زودتر نابودی شما رو نزدیک کنه و مردم ایران توی آرامش کامل زندگی کنند ! آمین

  • محمد
    0

    با سلام .بعضی مسئولین دیدگاه ضعیفی دارن .و فکر نمی کنن .بعنوان مثال بنده و کسانی چون من .با خودرو نیسان وانت مدل 1370 شب و روز کار میکنم .و عهده دار خرج و مخارج دو خانواده هستم .و تا الانم ماشینم رو با هزینه تقریبا زیادی باسازی کردم .که لقمه نان روش بخورم .و وضعیت مالیم جواب نمیده که حتی بخوام فکرش را بکنم که خودرو مدل بالاتری جایگزین کنم .و اگر مسئولین بخواهند سهمیه بنزین را از خودرو مدل پائین من بگیرن و کارتم را حذف کنن چه بلایی سر خانوادم میاد .بنده از مسئولین خواهشمندم ترتیبی اتخاذ کنن که تنها امید ما برای تداوم زندگی همین سوخته ما را نا امید نکنن و اشتباهی دخل و خرج خودشونو با ما مقایسه نکنن و راه حل بهتری پیدا کنن که نه خودرو از دست بدیم نه سوخت بنزین و نه جانمان .ممنونم

  • سیدحبیب رخشانی
    0

    با سلام میخاستم بگم من با هزار بدبختگی خرجمو درمیارم ی ماشین کاپرا تک سوز دارم استیجاری منابع طبیعی هستم سوخت مون رو از ۴۴۰لیتر اوردن ب ۲۰۰لیتر ک واقعا جواب نمیده حقوقم ماه ۵۵۰۰۰۰۰تومان در ماه ۱۵۰لیتر آزاد هم مصرف منه به غیر از سهمیه ام خدائیش همینجوری جوابگو خرج و مخارج زندگیمون نیستم ۶ تا فرزند دارم اگه مسئولین بخان بنزین رو تک نرخی کنن واقعا ما باید کارمون رو تعطیل کنیم دیگه نمیدونم چ کار باید بکنم نمیدونم چرا تو کشوری ک نفت فراوان داره باید بنزین بشه چکه ایی اگه سیستان بلوچستان قاچاق سوخت میکنه چرا من تو استان گلستان باید تاوان پس بدم زن و بچه من چ گناهی کردن بخدا اگه بنزین بشه لیتر ۲۰۰۰۰هزار تومان من باید برم گدایی بکنم چرا باید اون مسئول باید چنین فکری بکنه یعنی دارین ما رو از کار بیکار میکنید ی راحل درست درمون جلوی پای مون بزارید همش استرس داریم این حقوق کم کفاف جواب زندگی ۸ نفره ما رو نمیده همینجور همش بدهکاریم سهمیه کم بنزین خودش ی معضل هستش خرج سنگین ماشین از طرف دیگر گرونی ک واقعا بیداد کرده باز این هر روز تصمیم شما واسه بنزین و خوابهای جدیدتون بیشتر استرس میده ب ما ترو خدا بیائین رگبار بگیرین ب مردم ی دفعه راحت شون کنید از این زندگی مرگ بار بخدا خستع شدم دیگه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها