اشتباه نکن آقای مجری! مردم «افق» را در اینستاگرام می‌بینند

مجری جوان شبکه افق یک اشتباه محاسباتی دارد و آنهم این است که خیلی از مردم برنامه‌های شبکه افق را نه در تلویزیون بلکه در شبکه‌های اجتماعی می‌بییند.

اشتباه نکن آقای مجری! مردم «افق» را در اینستاگرام می‌بینند

مجری برنامه جهان‌آرای شبکه افق، توییت کرده است که:« کسانی که میگفتند #شبکه_افق بیننده ندارد پاسخ دهند چرا دو هفته است همه دارند درباره این شبکه حرف میزنند؟ کدام «برنامه سیاسی» صداوسیما تاکنون این حجم از حمایتهای مردمی را داشته؟ هشتگ #جهان_آرا 24 ساعت است که ترند اول توییتر فارسی است. کاش مسئولین قدر این سرمایه اجتماعی را بدانند.»

مجری جوان شبکه افق یک اشتباه محاسباتی دارد و آنهم این است که خیلی از مردم برنامه‌های شبکه افق را نه در تلویزیون بلکه در شبکه‌های اجتماعی می‌بییند.

شبکه افق که می‌شود گفت رسانه تصویری اصول‌گرایان آنهم اصول‌گرایان تندرو در تلویزیون است، دستان بازی در انتقاد از دولت و مجلس دارد. تقریبا مجریان و مهمان‌های این شبکه هرچه دل تنگ‌شان می‌خواهد به اصلاح‌طلبان می‌گویند، به خاطر همین حرف‌هایشان در شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر، اینستاگرام و تلگرام دیده می‌شود. اگر حرف‌هایی که در شبکه افق زده می‌شود در شبکه‌های استانی هم زده می‌شد در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار می‌گرفت.

ماجرای تلویزیون کیش که یادتان هست؟ پخش فیلمی از« جکی چان» در شبکه کیش آنهم بدون سانسور، حسابی سر وصدا کرد. فکر می‌کنید همه مردم این فیلم را از شبکه کیش دیدند؟ نه، شبکه‌های اجتماعی این سوتی تلویزیون را دست به دست کردند.

نمونه بارز و دیگر این مسئله حرف‌های زینب ابوطالبی است. مجری که به آنهایی که مثل او فکر نمی‌کنند گفته بود می‌توانند از ایران بروند. واقعا دست‌اندرکاران شبکه افق فکر می‌کنند مردم این حرف‌ها را از تلویزیون شنیدند؟

باور کنید اگر کلیپ یک دقیقه‌ای حرف‌های او در شبکه‌های اجتماعی پخش نمی‌شد، خیلی‎‌های متوجه حرف‌های تلخ این خانم مجری یا مهمان‌های برنامه جهان آرا نمی‌شدند.

سرمایه اجتماعی که مجری برنامه جهان آرا به آن اشاره می‌کند، «نود» بود. برنامه‌ای که مردم تا پاسی از شب بیدار می‌ماندند تا آن را ببیند و فردا در موردش حرف بزنند. سرمایه اجتماعی یعنی پیامک‌های میلونی که به این برنامه می‌آمد. نود برنامه‌ای بود که حتی مخالفین را هم وادار به دیدن تلویزیون جمهوری اسلامی می‌کرد.

کاش مسؤولین قدر این سرمایه اجتماعی را می‌دانستند که ندانستند.

شبکه افق مدیون شبکه‌های اجتماعی است. شبکه‌های اجتماعی که مجریان و مهمان‌های این برنامه بارها و بارها خواستار فیلتر شدن آن هستند.

تلویزیون با سیلی از نیروی انسانی و امکانات بازی را به راحتی و به آسانی به رقبای خود واگذار کرده است. رقبایی که شاید تنها یک اینترنت پرسرعت دارند.

تلویزیونی که هنر مدیرانش سانسور است. هنر مدیرانش انداختن مردم به دامن سریال‌های ترکی است. هنر مدیرانش نشان ندادن ساز موسیقی است. هنر مدیرانش قطع دست مجری‌ها و بازیگران محبوب و معروف از صداوسیماست. هنر مدیرانش ساختن برنامه‌های غیرجذاب و پخش آن در بهترین ساعت‌های زندگی مردم است.

نمی‌دانم مدیران ارشد صداوسیما کی می‌خواهند بفهمند که این سازمان تبدیل به یک نهاد ناکارآمد شده است. در دنیایی که همه در حال تغییر هستند چرا این صداوسیما تغییر نمی‌کند.

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 22
  • خواننده مطلب
    0

    مردی از الاغش زمین افتاد و سکه ای دید؛ در ادامه راه پیاپی خود را زمین می انداخت بلکه سکه ای ببیند!!! سه چیز است که اصولگرایان و صدا و سیما عین داستان بالا یکبار تجربه می کنند و انتظار دارند پیاپی تکرار شود. اول- یکی را فرمایشی رئیس مجلس کنند و از آنجا بیارن رئیس جمهور کنند (رفسنجانی، ناطق نوری، علی لاریجانی و ... که فقط اولی موفق شد). دوم، یکی به شهرداری برود و از آنجا بیاید رئیس جمهور شود (احمدی نژاد، قالیباف). سوم، جوانی را از دانشگاه امام صادق یا بسیج دانشجویی یا گروه های جهادی بیارن در صدا و سیما مطرح کنند و چهره سیاسی شود و مردم ایران دنبال او بدوند(بذرپاش، رنجبران، مرآتی، یامین پور ). حالا این مجری برنامه افق هم دچار این توهم شده.

    نظرات شما -
    • داعی
      0

      یه طز که میدن حداقل ده تا نمونه میخواد که پشت سر هم تکرار شده نه اینکه از قوطی عطاری مرحوم بن سینا و احتمالا در اتاق فکر و فشار که در خونه همه شهروندان وجود داره طز و نظریه تولید کنید

    • یکی
      0

      احسنت مثال بسیار پرمعنایی بود

    • ه . ه
      0

      بروبابا چرت نگو

  • داعی
    0

    چون چند مورد خلاف میل جناب بوده شده ناکارآمد... والا ما از عزیزان خارج کشور هم که خیلی پاینده قیود نیستن هم سراغ داریم که شبکه های داخلی میبینن ... سریال های ترکی هم هر کسی نمیبینه لطفا همه رو با خودت مقایسه نکن

  • امیر کبیر
    0

    تجربه ثابت کرده ، برنامه ای ک روشنگری کنه ، ب مذاق عده ای خوش نمیاد و طبیعتا در صدد تعطیل کردن ش بر میان ....

  • علی
    0

    مشکل اصلی و عقب ماندگی درکشور ما این است که واقع گرا نیستیم . صدا و سیما هم باید این واقعیت را بپذیرد که عصر ارتباطات است و در قرن 21 هستیم و قبیله ای زندگی نمیکنیم و اینکه مخاطب کمی دارد و باید به روز باشد و اصلاحات اساسی به عمل بیاورد.

  • مهدی
    0

    اولا شبکه افق، شبکه اصولگرایان نیست، بلکه شبکه انقلاب اسلامی است. (کی میخواهیم از این مرزبندی های الکی دست برداریم) دوم اینکه صدا و سیمای جمهوری اسلامی هنوز هم پربیننده ترین تلویزیون در ایران هست. سوم اینکه ما به جای اینکه دنبال واقعیت و حقیقت باشیم، معمولا خبرهایی رو تأیید میکنیم که آرزوهای ماست، نه خبرهایی که درسته.

    نظرات شما -
    • مهدی رفیعی
      0

      مگه به غیر از صدا و سیما ، تلویزیون دیگه ای هم هست ،!!

  • یک نفر
    0

    هدف تفاوتی نمی کنه. اگر برنامه ای اینقدر مهمه که بغد از پخش سراسری به شبکه های اجتماعی راه پیدا میکنه، تلویزیون رو موثر جلوه میده. خواجه ی در فکر نقش ایوان...

  • میلاد
    0

    همه چیز را به جبر داریم تحمل میکنیم ولی واقعا تو این همه سختی و کاستی افاضات انسان های بی مغز،پوچ ، تهی مثل زینب ابوطالبی غیر قابل تحمل است.

    نظرات شما -
    • هم وطن
      0

      سنگ بد گهر اگر کاسه زرین بشکست / قیمت سنگ نیفزایدو زر کم نشود .

  • من
    0

    این افسادگرایان همشون همینند!

  • هموطن
    0

    خبر فوری جدیدنا شدی کاسه ی داغتر از آش ها! میدونم که سانسور میکنی و نمیذاری ولی یادت باشه حواسمون بهت هست

  • ناشناس
    0

    تاکی می خواهید کشور را دو دسته کنید بس کنید به خدا شماها هستید که ظهور اقارو به عقب انداختید

  • رسول
    0

    دقیقا درست فرمودید، براحتی میشه ثابت کرد که اکثریت مردم از طریق گوشی های همراه اخبار و محتواهای جنجالی را می بینند و باید از آقای علی عسگری پرسید چه بر سر این سازمان آوردیده اید که از بس با گوشی کار کردیم آرتروز گردن گرفتیم الان بهترین شبکه تون پویا هست که اونم بخاطر کارتون های قدیمیش هست، بجای تبلیغ کتابها و محتواهای کنکور که البته پول خوبی براتون داره یکم آموزش دروس دبستان میزاشتین چون خیلی از خانواده ها تدریس روش جدید را بلد نیستن تا از همین ریشه بچه ها باسواد بشن ، شما برعکس بجای ابتدایی از دانشگاه شروع میکنین ، تمام شبکه هاتون شده بنگاه کاسبی واقعا فکر کنید دارید چکار می کنید با این رسانه ملی

    نظرات شما -
    • هم وطن
      0

      وقتی بودجه ی صدا وسیما را مصادره می کنند ، مجبورند ، تبلیغات پخش کنند . در ضمن در تلویزیون وشبکه افق ، جهان آرا و عصرانه را می دیدیم و تا هر موقع طول می کشید می نشستیم و نگاه می کردیم و همچنین برنامه ثریا . قطع پخش زنده این برنامه ها خیانت به ملت و آرمان های انقلاب اسلامی ایران است . ملت را ناراحت نکنید . رئیس جمهور گفته ملت را ناراحت نکنید آقا ما ناراحتیم چرا برنامه های فاخر ما را قطع کردید .

    • رسول
      0

      بودجه صدا و سیما رو مصادره کردن و مجبوره تبلیغات پخش کنه!!!!!!! حتی وزارت ورزش هم میگه صدا و سیما حق پخش به ما نمیده اونوقت برای آموزش بودجه نداره؟؟؟؟ آرمانهای انقلاب رو معنی کنید؟ امام گفت امید من به شما دبستانی هاست و به ابتدایی برسید که دانشگاه دیر است. همینه رسانه میلی بهش میگن فقط کارش تبلیغات و دو دستگی کردن مملکت و در حقیقت خیانت به آرمانهای انقلاب اینجاست نه برای مسدود کردن یه برنامه از شبکه افق

  • حسین خدادادی
    0

    علارغم برخی ایرادات که به صدا و سیما وارده که البته به خیلی چیزهای دیگه هم وارده ، شبکه افق برنامه‌های خوبی ارائه میکرد ، از جهت روشنگری و آگاهی دهی به نظرم خوب بود.

  • جلال الدین
    0

    ابتدا سلام انتها خبر حرفه ای نیست و بیشتر تحمیل نظرات غیر کارشناسی نویسنده بوده تا استناد و رسالت خبری. لطفا دقت کنید و خواهشا نظرات تهی یک نفر را به باقی تعمیم ندهید.

  • ناشناس
    0

    حیف شد تعطیل شد حرف دل مردم رو میزد

  • زهرا موسوی
    0

    شبکه ی اصولگرایان تندرو؟ هیچ اینطور نیست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها