۷ گیاهی که به پاکسازی هوای خانه شما کمک می‌کند

بعضی افراد، بیشترین وقت خود را در خانه می‌گذرانند و بسیار مهم است که از کیفیت هوای داخل خانه آگاه باشند؛ خواه این زمان در خانه خواه در در دفتر کار سپری شود.

۷ گیاهی که به پاکسازی هوای خانه شما کمک می‌کند

همه گیاهان در ازای دی اکسید کربن، اکسیژن می‌دهند اما برخی گیاهان خانگی، برای از بین بردن سموم از فضای خانه شما مناسبند. آنها همچنین در دکوراسیون و رنگ‌ دهی به فضای خانه‌تان موثرند.
در اینجا هفت مورد از گیاهان آپارتمانی کارآمد وجود دارد که می توانند فضای خانه شما را تمیز کنند.

گل «گندمی»

گل گندمی، گیاه کوچک زیبایی است که به یک مبتدی در نگهداری از گیاهان می آموزد که چگونه به درستی از یک گیاه مراقبت کند. زیرا این گیاه بسیار سازگار است و به سادگی رشد می‌کند. آنها عاشق نور غیرمستقیم خورشید و خاک زهکشی شده هستند و در بسیاری از اقلیم ها و شرایط مختلف عملکرد خوبی دارند. این گیاهان کوچک همچنین نسبتاً سالم مانده و به جز نقاط گاها قهوه ای مشکلات کمی دارند.

سرخس بوستونی

سرخس‌های بوستونی به راحتی رشد می‌کنند. آنها دوست دارند که گسترش پیدا کنند و سبدهای آویز کاملی تهیه کنند. این گیاهان زرق و برق‌دار در محیط‌های مرطوب به خوبی به عمل می‌آیند و دوست دارند که با آب اسپری شوند. سرخس‌های بوستونی معمولاً در نور غیرمستقیم آفتاب در نزدیکی پنجره و در خاک مرطوب خوشحال هستند. آنها به هوای سرد نیاز ندارند و در دمای بین ۶۰ تا ۷۵ درجه فارنهایت رشد می‌کنند.

گل شیپوری پیچی آمریکایی

گل شیپوری پیچی آمریکایی، یک گیاه زیبا به شکل قلب است که چیزی اضافی را به فضای داخلی شما اضافه می‌کند. مراقبت از آنها با نور غیرمستقیم خورشید کمی کود و آب دهی متوسط نیز آسان است. گل شیپوری پیچی آمریکایی همچنین از سایه لذت می‌برد. این گیاه مناسب برای مبتدیان است زیرا نیاز به نگهداری زیادی ندارند.

آلوئه ورا

آلوئه ورا یک گیاه درمانی است که به دلیل خواص ضد التهابی برای پوست مفید است. آنها همچنین در پاکسازی هوا و بهبود کیفیت هوا واقعاً خوب عمل می‌کنند. آنها اتاق‌های گرم و روشن را دوست دارند.
آلوئه ورا، یکی از محبوب ترین مکنده‌هاست که آن را به یکی از گیاهان خانگی فوق العاده تبدیل می‌کند. شما می‌توانید یک یا دو هفته یکبار، قبل از آن که کاملاً خشک شود، به طور پراکنده آن را آبیاری کنید. برای خاک، مخلوطی را به طور خاص برای مکنده ها و کاکتوس ها در نظر بگیرید.

پیچک انگلیسی

پیچک انگلیسی یک گیاه چند ساله همیشه سبز است که دوست دارد از دیوار بالا برود. آنها در سایه جزئی، به خوبی رشد می‌کنند و از خاک زهکشی شده لذت می‌برند. این گیاه ترجیح می‌دهد هنگام خشک شدن از قسمت بالا سیراب شود. همچنین برای جلوگیری از خیس شدن بیش از حد، خاک باید زهکشی عالی داشته باشد.
پیچک‌های انگلیسی باید هر دو هفته در ماه های بهار و تابستان با مقدار کمی از مواد غذایی اساسی برای گیاهان دارویی تغذیه شوند و هر ماه، در ماه‌های پاییز و زمستان بارور شوند. اطمینان حاصل کنید که گیاه قبل از تهیه مواد غذایی یا کود برای سالم نگه داشتن آن استرس ندارد.

انجیر مجنون

انجیرمجنون اغلب در دفاتر و خانه‌ها یافت می‌شود. این گیاه مزاج معتدل داشته و از اتاق‌های روشن با نور غیرمستقیم خورشید لذت می‌برد. این گیاه باید در دمای ۶۰ تا ۷۰ درجه فارنهایت نگهداری شوند.
اطمینان حاصل کنید که رطوبت زیادی در اطراف گیاه وجود دارد اما ریشه‌هایش رطوبت بیش از حد را دوست ندارد.

آگلونما

آگلونما یا گیاه همیشه سبز چینی، یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی عالی برای مبتدیان است که به آسانی رشد می‌کند. آنها عاشق خاک زهکشی شده، آبیاری متوسط، نور کم و رطوبت هستند. این گیاهان را می توان فقط دو بار در سال با کود استاندارد گیاه خانگی بارور کرد. آنها از دمای داخلی که بین ۷۰ تا ۷۲ درجه فارنهایت است، لذت می‌برند.

منبع: خبرآنلاین

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها