یک روانشناس و مشاور خانواده:

جوانان از ازدواج می‌ترسند / در هر خانواده‌ای یک فرد طلاق گرفته پیدا می‌کنید

یک روانشناس و مشاور خانواده عنوان کرد: کاهش آمار ازدواج، افزایش طلاق و کوتاه شدن عمر زندگی زوج‌ها موضوعی است که سال‌هاست نسبت به آن هشدار داده‌ شده اما متاسفانه برنامه‌ریزان در دولت و حکومت توجهی به آن نمی‌کنند.

جوانان از ازدواج می‌ترسند / در هر خانواده‌ای یک فرد طلاق گرفته پیدا می‌کنید

بهروز رجبی ، روانشناس و مشاور خانواده با اشاره به آمار ازدواج و طلاق در کشور گفت: «چه چیزی به جوانان یاد داده‌ایم که از آنها انتظار داریم؟»

سازمان ثبت احوال چندی پیش اعلام کرد که «متوسط عمر ازدواج‌هایی که به طلاق منجر می شود ۹ سال شده است.»

بهروز رجبی ، روانشناس و مشاور خانواده با تاکید بر همین موضوع عنوان کرد: «نباید از این خبر تعجب کنیم چرا که این اتفاق خیلی پیش‌تر افتاده است. کاهش آمار ازدواج، افزایش طلاق و کوتاه شدن عمر زندگی زوج‌ها موضوعی است که من و همکارانم سال‌هاست نسبت به آن هشدار داده‌ایم اما متاسفانه برنامه‌ریزان در دولت و حکومت توجهی به آن نمی‌کنند.»

بر اساس اعلام سازمان ثبت احوال، در زمان طلاق میانگین سن زنان ۳۲.۳ سال و میانگین سن مردان ۳۷.۲ گزارش شده است و بیانگر آن است که سن طلاق در کشور کاهش یافته است. رجبی با اشاره به همین موضوع گفت: «مشکلات اقتصادی از یک طرف و کاهش میزان اعتماد در مردم از طرف دیگر سبب شده تا زندگی‌ها دوام کمی داشته باشد. همچنین، عدم آشنایی مردم ایران با آموزه‌های اجتماعی و روابط و تعامل درست خانوادگی از دیگر عوامل موثر در این زمینه است. دختر و پسری که چیزی از مهارت‌های زندگی و زناشویی نمی‌دانند تا مدتی می‌توانند با عشق سر کنند، اما بعد از گذشت چند وقت، مشکلاتشان بر هر عشق و عاطفه‌ای پیشی می گیرد.»

این مشاور خانواده تاکید کرد: «چه خوشمان بیاید و چه نه، تعداد پرونده‌های طلاق به شدت افزایش یافته است. شما از هرکدام از همکاران من بپرسید این مسئله را تصدیق خواهند کرد. سازمان ثبت احوال هم که همین آمار را نشان می‌دهد. در هر خانواده‌ای نگاه کنید یک فرد طلاق گرفته دارند و دیگر قبح طلاق از بین رفته است. با اینکه پروسه طلاق به خاطر مشاوره‌های اجباری و همچنین رجوع به شورای حل اختلاف بسیار طولانی شده است، اما باز هم این آمار رو به فزونی است.»

رجبی در پایان خاطرنشان کرد: «اگر مدیران کشوری می‌خواهند تغییری در این آمار ایجاد کنند، راهی ندارند جز اینکه وضعیت آموزش را بهبود دهند. اگرچه بخش زیادی از مشکلات خانواده‌ها به خاطر مسائل اقتصادی است اما در صورتی که زوج‌ها آموزش دیده باشند و به مهارت‌های زندگی آشنا باشند، می‌توانند از پس بسیاری از این مشکلات بربیایند. مدارس ما باید به این موضوع ورود کند. نمی‌توانیم در مدرسه و دانشگاه هیچ چیز درستی به بچه‌ها و جوانان یاد ندهیم و از آنها انتظار داشته باشیم که در زندگی عملکرد درخشانی داشته باشند. چه چیزی به آنها دادیم که انتظار پختگی داریم؟»

منبع: پارسینه

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • کاربر ناشناس
    0

    بخداقسم تاحالا به جوانان میگوییم چراازدواج نمیکنید میگویند چودانی وپرسی ماکه نه خانه نه سرمایه ای نه شقلی ونه پولی چرا دختران مردم رابدبخت کنیم اینهم دردوره چشم بر چشمی بزاریدتاازدردمان بنالیم

  • ناشناس
    0

    ازدواج و زندگی تشکیل دادن ماله قبل از چهل سال بود زندگی خوب فراوانی ارزانی بود دروغ نبود غارت نبود دوزدی نبود اختلاص نبود تحریم نبود کردن کلفتی بردنیا نبود فلسطین سوریه که نابود بشنند به امیدحق نبود مردم در آرمش بودنند الن چی بله هر خانه ای یک طلاق گرفته است یک یا دو بچه طلاق برید دادگاه های خانواده ببینید چه خبر است از مهریه به اجرا گذاشتند با سکه بالای 4 میلیون تومان خوب کاسبی خوبی شده بدون هزینه برای خانم ها ببینید چقدر طلاق اینها همه از گرانی بدبختی و وضع مملکت است وضع اقتصاد مملکت خوب کردن کلفتی کردن برای دنیا و دروغ گفتن نتیجه اش همین می شود مردم بیچاره شدنند مردم نابود شدنند از پول پیش خانه اجاره بالا گرانی اجناس همه چیز کسی مکه دلش به حال مردم سوخته اینها دلشان به حال مریضها نمی سوزه چه برسد جوانان مریضها کسانی که میخواهند زندگی تشگیل دهند دیکه تمام شد آرزو را جوانان دخترها پسره در مملکت به گور بردنند از دست وزرا ریس جمهورهای که آمدن و رفتن و هستند هیچ کسی در این مملکت امیدی به فردا ندارد مردم را فقیر کردنند مردم زندکیشان را نابود کردنند وزرا نمایندگان مجلس قبل و حال ریس جمهورهای که ا»دن و هستند ریس مجلس برادران آملی لاریجانیها اینها مردم را نابود کردنند از فقر و گرانی خدا ازشان نگذرد یک روز نوبت مردم خواهد رسید که اینها باید جواب بدنند که چه به روزکشور و مردم آوردن آقای وزیر کشور شما فراموش نخواهید شد مرک زودراس در مملکت ما جای ازدواج را گرفته است چه مملکتی داشتیم چی بود چه کردنند با این مملکت

  • کاربر ناشناس
    0

    خداراشکرجوانها امیدی به زندگی ندارند تاازدواج با این اعصاب خراب وویرانی جواب جوانهای دم بخت سیاه تیره کیباید بدهد یافاطمه زهرا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها