وزیر ورزش و جوانان:

با ظرفیت دیپلماسی از حق فوتبال ایران دفاع می‌کنیم

وزیر ورزش و جوانان گفت: با وزیر امور خارجه نشستی برگزار کردیم تا بتوانیم با ظرفیت دیپلماسی از حق ملت ایران و فوتبال کشور دفاع کنیم.

با ظرفیت دیپلماسی از حق فوتبال ایران دفاع می‌کنیم

«مسعود سلطانی‌فر» وزیر ورزش و جوانان امروز (دوشنبه) در پایان نشست مجمع عمومی کمیته المپیک، اظهار داشت: ورزش ایران از توسعه چشمگیری برخوردار است اگر چه تهدید می‌شود و این متاثر از تحولات سیاسی در داخل منطقه است.

وی ادامه داد: فشارهایی که امروز به ورزش کشور وارد می‌شود متاثر از شرایط سیاسی است که کشور با آن روبرو است و ما رسالت خطیری داریم. تحریم‌های ظالمانه‌ای در این چهار دهه به کشور شده است.

وزیر ورزش گفت: فشارهای سیاسی و اقتصادی زیادی وارد شده و عرصه ورزش و هنر و سایر عرصه‌ها هم به خاطر فشارهای سیاسی و اقتصادی و تحریم‌های تاریخی ناعادلانه متاثر شده اند که این جنگ تمام عیار بین ما و آمریکای جنایت‌کار است.

سلطانی‌فر خاطرنشان کرد: اما همه این فشارها توسط مردم در مراسم تشییع شهید سپهبد قاسم سلیمانی پاسخ داده شد که یک انقلاب فرهنگی بود و مردم نشان دادند فارغ از هر چیری به صحنه می‌آیند. سردار سلیمانی که یک عنصر کم‌نظیر و استثنایی بود و انقلاب و نظام نشان داده است که اگر پرچم از دست سرداری بیافتد سردار دیگری این پرچم را به دست می‌گیرد.

وزیر ورزش به سقوط هواپیمای اوکراینی اشاره کرد و آن را مصیبتی بزرگ خواند و گفت: همه فرزندان ما بودند و موظف هستیم از حقوق آنها دفاع کنیم. تعدادی محدود سعی کردند سوءاستفاده کنند و آن را به ابزاری برای مقابله با ارزشمندترین نهاد ما تبدیل کنند. نهادی که امنیت نظام و ملت را بر عهده دارد اما ملت نشان دادند که دستاوردهای این نهاد انقلابی ارزشمند است و خواهد بود.

سلطانی‌فر در بخش دیگری درباره بودجه ورزش اظهار داشت: منابع محدود شده و ما باید به عنوان مدیران ورزش با درک درست، شرایط را مدیریت کنیم.

وی به سفر خود به لوزان سوییس اشاره کرد و افزود: جلسات خوب و شفافی با مدیران ارشد ورزش جهان برگزار شد و تلاش کردیم دقیق‌ترین اطلاعات را بیان کنیم و با شفاف‌سازی تبادل نظر خوبی داشتیم و رویکرد مسوولان آی‌اوسی هم به ورزش ایران مطلوب ارزیابی شد. امیدواریم این دوره فشار خاص را پشت سر بگذاریم و با همکاری همه فدراسیون‌ها به شرایط بهتر در آینده دست یابیم.

سلطانی‌فر درباره تصمیم ای‌اف‌سی گفت: این فشارها با همکاری آمریکا و لابی صهیونیست‌ها علیه ورزش کشور صورت گرفته است. من به عنوان مسوول ورزش کشور در نامه‌ای به ای‌اف‌سی امنیت مسابقات را تضمین کردم که بلافاصله بعد از چهار ساعت خبرهایی از سوی رسانه‌های سعودی و کویتی و بحرینی مطرح شد و برگزاری بازی‌ها در زمین ثالث کلید خورد. با «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه نیز نشستی برگزار کردیم تا بتوانیم با این ظرفیت از حق ملت ایران و فوتبال کشور دفاع کنیم. ایران از امنیت و ثبات برخوردار است و خواسته ملت و هوداران این است که با استفاده از این ظرفیت از حیثیت ورزش و فوتبال و مردم کشور دفاع کنیم.

وزیر ورزش درباره سلب میزبانی گفت: فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هم اعتراص خود را به تصمیم‌ ای‌اف‌سی اعلام کردند. روز گذشته در فراکسیون ورزش حاضر شدم و بیش از ۲۰۰ نفر با انتشار بیانیه‌ای از تصمیم ملی دفاع کردند.

سلطانی‌فر گفت: طی یک‌ماه آینده میزبان هفت رویداد بین‌المللی هستیم و بیش از ۳۰ کشور خارجی اعلام آمادگی کردند.

وی درباره فعالیت ۲ساله کمیته ملی المپیک توضیح داد: شفافیت مسائل مالی، تعامل با بخش‌های مختلف ورزش و احیای کمیسیون‌های کمیته المپیک و موفقیت در رویدادهای ورزشی از نقاط قوت ۲ سال اخیر کمیته ملی المپیک محسوب می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان در پایان گفت: کمک هزینه ۶ ماهه اول به ورزشکارانی که سهمیه المپیک گرفتند طی سه روز آینده پرداخت می‌شود.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها