تاکید کانادا بر احترام به تمایل عراق برای خروج نیروهای خارجی

وزیر دفاع کانادا اعلام کرد که کشورش به هر تصمیمی که دولت عراق در خصوص خروج نیروهای خارجی از این کشور بگیرد، احترام خواهد گذاشت.

تاکید کانادا بر احترام به تمایل عراق برای خروج نیروهای خارجی

به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، هارجیت سینگ ساجان، وزیر دفاع کانادا در گفت‌وگو با خبرنگاران طی سفرش به خاورمیانه؛ جایی که با صدها سرباز کانادایی که از پنج سال پیش علیه گروه تروریستی داعش می‌جنگند، ملاقات کرد، گفت: کانادا به ادامه تلاش‌ها برای آموزش نظامی در عراق تمایل دارد.

وزیر دفاع کاناد که پیش از این به اردن و کویت سفر کرده بود، اذعان کرد: واضح است که دولت عراق نگرانی‌هایی دارد و هم‌پیمانان غربی به این نگرانی‌ها گوش می‌کنند و سعی دارند از طریق مذاکرات آنها را رفع کنند.

گزارش‌ها حاکی از آن هستند آمریکا در نظر دارد تحریم‌هایی علیه عراق اعمال و حتی کمک‌های نظامی خود به این کشور را متوقف کند.

ساجان تصریح کرد: ما به هر تصمیم که دولت عراق برای خروج نیروهای خارجی از این کشور اتخاذ کند، احترام خواهیم گذاشت.

وی همچنین عنوان کرد: ما بنا به درخواست دولت عراق اینجا هستیم و اگر آنها بخواهند این مساله را تغییر بدهند، ما باید به تصمیم آنها احترام بگذاریم.

ماموریت نیروهای کانادایی در عراق در دو بخش اصلی است حدود ۲۰۰ سرباز از طریق ناتو برای مبارزه با گروه تروریستی داعش در حال آموزش نیروهای محلی هستند و عددی مشابه نیز به صورت جداگانه با یگان‌های مبارزه با تروریسم عراق به عنوان بخشی از ائتلاف ضد داعش به سرکردگی آمریکا در این کشور حضور دارند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها