یک مسوول سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سخنان فتاح:

کسی به زور وارد ساختمان مرمر نشد / کاخ پیش از مجمع در اختیار آیت الله یزدی بود

یک مسوول سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همه صحبت های فتاح مورد تایید نیست. در آن دوره کسی به زور وارد ساختمان مرمر نشد مجمع با مصوبه جلسه شورا در آن محل تشکیل جلسه می داد.

کسی به زور وارد ساختمان مرمر نشد / کاخ پیش از مجمع در اختیار آیت الله یزدی بود

«سید پرویز میرفتاح» رییس بنیاد مستضعفین در مورد استقرار مرحوم هاشمی رفسنجانی در کاخ مرمر و بازپس گیری کاخ مرمر از مجمع تشخیص مصلحت نظام در برنامه نگاه یک صحبت کرد و مدعی شد که این کاخ به درخواست مرحوم هاشمی در اختیار مجمع قرار گرفته بود.
"غلامرضا جوادی قم" قائم مقام سابق و مدیرکل حوزه ریاست دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام در زمان ریاست مرحوم هاشمی در گفت و گویی در ارتباط با این صحبت های پرویز فتاح مبنی بر باز پس گیری کاخ مرمر از مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بعد از سازمان جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال ۱۳۷۶ و تفکیک مسئولیت مجمع تشخیص از مسئولیت های ریاست جمهوری در زمان مرحوم هاشمی، در یکی از جلسات شورای مجمع تشخیص موضوع مورد بحث، مکان جلسات بود. ساختمان فعلی مرکز ارتباطات در بالای بزرگراه رسالت، ساختمان فعلی شورای شهر، ساختمان دبیرخانه شورای امنیت از مکان های مورد نظر برای برگزاری جلسات مجمع تشخیص به شمار می رفت.

او ادامه داد: به مرحوم دکتر حبیبی و بنده ماموریت داده شد تا پیشنهادات را بررسی کنیم. از سه محل مورد نظر بازدید کردیم و نهایتا طی پیشنهادی به شورای مجمع، قرار بر این شد محل ساختمان فعلی شورای شهر و ساختمان دبیرخانه شورای امنیت برای جلسات مجمع تشخیص انتخاب شود که به علت دور بودن انها از بافت اصلی پردیس حکومتی ( از تقاطع پاستور و خیابان فلسطین ) مورد تایید قرار نگرفتند و طبق تفسیر و مصوبه اعضای مجمع قرار شد کاخ مرمر در خیابان قدس محل جلسات باشد، آقای هاشمی اصراری بر این امر نداشتند.

جوادی گفت: ساختمان مرمر بعد از انقلاب محل تشکیلات قضایی قرار گرفت و قوه قضاییه جدید با مسئولیت آیت الله یزدی در محل فعلی کاخ مرمر فعالیت کرد که در مدتی که در انجا بودند آسیب جدی به قسمت گنبد ساختمان وارد شد و در نهایت طی توافقی بین ریاست جمهوری وقت، میراث فرهنگی و قوه قضاییه ساختمانی در ضلع شمالی کاخ مرمر به قوه قضاییه سپرده شد وساختمان مرمر تخلیه و مورد بازسازی قرار گرفت.

او گفت: ساختمان مرمر حدود دوسال مورد بازسازی من و یک مهندس دیگر قرار گرفت، آسیب های جدی به ساختمان وارد شده بود. طی مدتی که ساختمان مرمر مورد بهره برداری مجمع تشخیص قرار گرفته بود از آن مراقبت میشد. اگر این ساختمان مورد استفاده قرار نمی گرفت تخریب های بیشتری متوجه اش بود.

جوادی گفت: ضلع جنوبی طبقه دوم ساختمان استفاده اداری نمی شد و درتمام مدت به عنوان موزه هدایای ریاست جمهوری استفاده می شد. فرمایشات فتاح در همه بخش ها مورد تایید نیست. در آن دوره کسی به زور به وارد ساختمان مرمر نشد، مجمع با مصوبه جلسه شورا در آن محل تشکیل جلسه می داد.

او با بیان این‌جمله که از بودجه میراث فرهنگی مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان هزینه بازسازی گنبد ساختمان شد گفت: حمله سازمان منافقین به ساختمان مرمر باعث ایجاد آسیب هابی به کاخ شده بود، استفاده های ناصحیح خصوصا در ضلع شرقی ساختمان در طبقه بالا که قبل از مجمع صورت گرفته بود آسیب هایی را به ساختمان وارد کرده بود‌.

وی در پایان تصریح کرد: مجموعه کاخ مرمر تا زمان تخلیه مجمع به صورت علمی مراقبت و توجه ویژه ای به آن‌ می شد.

منبع: برنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • احمدی
    0

    اقای فتاح هم دیده که هر کس در این زمانه توهینی به مرحوم هاشمی بکند به نان ونوایی می رسد گفته چرا ما که ارزو ونقشه وبرنامه رسیدن به پاستور را داریم چرا این کار را نکنیم هاشمی هم نیست که بخواهد از خودش دفاع کند . حساب وجواب قیامت هم که فعلا در جامعه سیاسی ما کاملابه فراموشی سپرده شده است .

    نظرات شما -
    • داعی
      0

      عزیز دل این قبری بالاش سینه میزنی تو تابوتش به جا جسد سنگ و چوب تشیع کردن ... اون خدا بیامرز پروندش زیادی خالخالیه نمیشه با هیچ صابونی شست ... بعد از اون این بدعت کاخ نشینی سران مجمع تشخیص با ایده و لابی ایشون ایجاد شده تا بودن هم که احدی نتونست بگیره بعد از اون کم کم شل کردن که برگرده

    • حسام
      0

      افرین لپ مطلب رو گفتی

  • علیرضا
    0

    خوب پس اینجوری بود.ولی من خوندم امام گفته بود شما کوخ نشینان برا آنهایی که کاخ نشین هستندشرافت دارید .

  • محمد
    0

    دشمن اقتصادکشوررا نابودکرده شماها بخاطرارث پدرتان باهم جنگ داریدقدری هم بفکرکشورومردم باشید

  • مرمر
    0

    وقتی هر آیت الله یک کاخ مرمر داشته باشد ،،انوقت این آیت الله ها به فکر جمع کردن ذکات .خمس .سهم امام هستند ...یا به فکر فقرا هستند

  • اصفهان
    0

    هم اونا اشتباه کردن هم اینا آقای فتاح درست گفته حرف حق تلخه گلوگیر برا همین دست وپا میزنید .شما که خیلی به زور رفتید برا چی اونجا استخر ساختید که گفتند ا این استخر فرح نیست اینا بعدا ساختیم ..اونی که فکرمیکنیدمخاطب هست خودتون هستید..اگر درهمه امور جانب خدمت و عدالت می‌رفتید و دلسوز مردم بودید به خودتان اجازه نمی‌دادید در چنین جای به امورات کشور و مردم برسید.می‌رفتید اونجا که از آقای فیروز آبادی گرفتند اونم وقتی گرفتند همین حرفا را میزد...تشت رسوایی از پشت بوم افتاده صداشم همه فهمیدیم...اگه دوست داشتیدخاطراتی از اول دهه هفتاد در جزیره کیش بگم بیشتر روشن بشید...واله قسم ما از حقوق از دست رفتمون تو این سالهاسر سوزنی نمیگدریم و حلال نمیکنیم تا روزقیامت....

  • گیلدهی
    0

    همه ی شما کاخ نشین هستین، فقط برای مردم، خدا شاه را میامرزه که این کاخ هارا برای شما ها گذاشت که هم پول در بیارین، هم استفاده شخصی بکنن، عروسی آقا زاده ها را هم تو همون باغ های و کاخ ها هم میگیرین، خوش بگذره به همه ی شما، یه روزی خدا به داد ما کوخ نشین ها هم میرسه

  • رضا
    0

    همه خانه های 2 هزار متری شمال تهران که متعلق به نظامیان ارشد و سیاسیون و افراد متمول قبل از انقلاب چی شد؟ مگر نه اینکه همه مصادره و حاتم بخشی شد. پس اینقدر جوش نزنید همه با هم بردند و خوردند و استفاده کردند. حالا این یکی را بولد کردید؟ یزدی و لاریجانی ها و جنتی و بقیه رده بالا ها به جز معدود افراد همه استفاده کردند و خدا می‌داند صفر های حسابشان حالا چقدر است؟

  • کاربر ناشناس
    0

    روح هاشمی شاد که بعداز فوت هم به او تهمت ناروا میزنند

  • علی
    0

    بنام محمد رضا و به کام اکبر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها