حزب چپ آلمان مانع از تصویب قانون ممنوعیت آتش‌زدن پرچم اسرائیل شد

حزب چپ آلمان با تصویب پیش‌نویس قانونی در پارلمان این کشور برای ممنوعیت آتش‌ زدن پرچم رژیم صهیونیستی مخالفت و تاکید کرد این قانون با اصل آزادی بیان تعارض دارد.

حزب چپ آلمان مانع از تصویب قانون ممنوعیت آتش‌زدن پرچم اسرائیل شد

روزنامه "B.Z"چاپ آلمان امروز (یکشنبه) نوشت، دی لینکه، حزب چپ این کشور به عنوان بخشی از ائتلاف حاکم مانع از تصویب پیش نویس قانونی در حمایت از رژیم صهیونیستی در بوندستاگ (پارلمان آلمان) شده و اعلام کرد: این پیش نویس با اصل آزادی بیان تعارض دارد.

یکی از اعضای این حزب به روزنامه "B.Z" گفت: هیچ حزبی در آلمان نمی‌خواهد پرچم‌های اسرائیل یا نمادهای یهودی‌ها در برلین آتش زده شوند اما اعمال ممنوعیت قانونی که حزب اتحاد دموکرات مسیحی آلمان خواستار آن شد، راهی نادرست است.

این عضو حزب دی لینکه در دفاع از موضعگیری حزب خود گفت: دادگاه آلمان پیشتر اعلام کرده بود که آتش‌ زدن پرچم‌ها در زمره اصل آزادی بیان است.

پس از آن که در تظاهرات‌هایی در برلین در اعتراض به اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان "پایتخت اسرائیل" و تصمیم برای انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی در سال ۲۰۱۷ پرچم‌های رژیم صهیونیستی به آتش کشیده شدند، حزب اتحاد دموکرات مسیحی آلمان پیش نویس این قانون را به بوندستاگ ارائه کرد.

همچنین حزب دی لینکه آلمان با ممنوعیت جامع فعالیت‌های اعضای حزب‌الله در آلمان مخالفت کرده و در مه ۲۰۱۹ نیز مخالفت خود را با طرحی برای محکومیت تحریم اسرائیل اعلام کرد.

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها