دربی شمال بدون گل، بدون جذابیت

دربی گیلان بین دو تیم داماش و ملوان در شرایطی که با نمایش برتری از سوی رشتی‌ها همراه بود در نهایت با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

دربی شمال بدون گل، بدون جذابیت

داماش گیلان که در این فصل راهی لیگ آزادگان شده، یکی از سه ضلع جذاب تقابل تیم‌های گیلانی را در کنار ملوان و سپیدرود شکل داده است. فینالیست فصل گذشته جام حذفی بعد از اتفاقات عجیبی که در پلی آف رخ داد در نهایت توانست جواز حضور در لیگ آزادگان را به دست بیاورد و تا به اینجای فصل نیز توانسته به نتایج خوبی دست یابد و این در حالی بود که تا روزهای پایانی نیم فصل نیز با توجه به بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی شرایط سختی را دنبال می‌کرد.


شاگردان مازیار ربیعی فر که فصل را خوب آغاز کرده بودند، در هفته‌های پایانی نیم فصل اما در مسیر ناکامی قرار گرفتند تا در نهایت سیامک فراهانی نیز جای خود را به مازیار ربیعی فر، بازیکن نام آشنای سابق گیلانی‌ها بدهد. ربیعی فر علیرغم مشکلات مالی و خصوصا بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی توانسته طی هفته‌های اخیر نمایش خوبی را با این تیم به اجرا بگذارد، در دربی گیلان و در شرایط جوی بارانی رشت از امیدواری زیادی با حضور هفت هزار هوادار برخوردار بود که بتواند به پیروزی ارزشمندی در این جدال دست یابد. تیم او علیرغم حملات پردامنه و دستیابی به فرصت‌های مناسب در نهایت ناکام بود و با تساوی بدون گل به کار پایان داد.

در سمت مقابل هم نیمکت جذابی را برای تیم ملوان شاهد بودیم؛ جایی که محمد احمدزاده و مازیار زارع بار دیگر پا به رشت گذاشته بودند و بعد از اینکه طی هفته‌های اخیر به شرایط این تیم محبوب سر و سامان بخشیده بودند، نمی‌خواستند دست خالی رشت را ترک کنند.

هواداران داماشی هم همانند دیدارهای قبلی چهره‌های ویژه این بازی لقب گرفتند و علیرغم بارش شدید باران و برودت هوا، با حضور خود به سکوهای سردار جنگل گرما بخشیدند و 90 دقیقه به تشویق تیم پرداختند و البته از کری‌های رایج بین دربی دو تیم نیز غافل نماندند.


هواداران حاضر روی سکوها با این پیراهن و نمایش نام سیروس قایقران، یاد و خاطره اسطوره فوتبال گیلان و باشگاه ملوان را زنده نگه داشتند و به تشویق هافبک فقید تیم ملی پرداختند.


در ابتدای این بازی نیز از حسین اختیاری، کاپیتان تیم ناشنوایان تجلیل شد تا او بعد از دور افتخار در استادیوم سردار جنگل به طور رسمی از دنیای فوتبال خداحافظی کند.


دیگر حاشیه دربی گیلان هم به مصدومیت شدید بازیکن داماش اختصاص داشت که سینا شاه عباسی با شکستگی از ناحیه ترقوه مواجه شد و این مساله باعث خروج او از استادیوم با آمبولانس و انتقال به بیمارستان همراه بود.

منبع: ورزش سه

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها