برف نیم‌متری در آذربایجان‌شرقی/ ۵۰۰ روستا در محاصره برف

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی از بارش نیم‌متری در برخی شهرستان‌های این استان خبر داد.

برف نیم‌متری در آذربایجان‌شرقی/ ۵۰۰ روستا در محاصره برف

اروجعلی علیزاده امروز اظهار داشت: طی بارش‌های بامداد امروز، بیشترین ارتفاع برف در شهرستان‌های مراغه، هشترود و آزادراه با 60 سانتی‌متر ثبت شده است.

وی تصریح کرد: ثبت ارتفاع برف در بارش‌های مختلف را برای ارزیابی و برنامه‌ریزی دقیق و مناسب برای حوزه راهداری حیاتی و مهم است.

علیزاده از ورود دستگاه‌های برف خور از بارش اخیر به جاده‌های استان خبر داد و اضافه کرد: باتوجه به ارتفاع برف یاده شده که اتفاق افتاده، 6 دستگاه برف خور اداره کل راهداری استان در حال حاضر در سطح جاده‌های و مسیرهای ترددی درحال بازگشایی راه‌ها هستند.

علیزاده درباره آخرین وضعیت راه‌های استان اظهار داشت: هم اکنون به همت اکیپ‌ها و کارکنان مستقر در جاده‌ها، تمام راه‌های اصلی و شریانی استان باز بوده و تردد در آنها با رعایت اصول ایمنی امکان‌پذیر است.

این مقام مسئول در حوزه راه‌های آذربایجان‌شرقی با اشاره به مسدود بودن بیش از 500 راه روستایی بعد از بارش‌های بامداد امروز تاکید کرد: اکیپ‌ها و خودروهای مستقر در جاده به سمت راه‌های روستایی هدایت شده و بازگشایی مسیر 300 روستای باقی مانده در محاصره برف در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین از امدادرسانی به 132 خودروی گرفتار در برف خبر داد و تصریح کرد: امدادرسانی به بیش از 60 دستگاه از این خودروها صرفا در آزاد راه که بارش در آن همراه با کولاک شدید و برودت هوا بوده صورت گرفته است.

علیزاده بار دیگر از هموطنان خواست حدالمقدرو از مسافرت‌های بین شهری خودداری کنند اما در صورت ضروری بودن تردد در سطح جاده‌های حتما زنجیر چرخ، لباس گرم و وسائل گرمایشی حتما همراه داشته باشند و قبل از هرگونه مسافرت و تردد بین جاده‌ای از طریق سامانه سه رقمی 141 در جریان آخرین وضعیت جاده‌ها قرار گیرند.

آذربایجان‌شرقی با 14 هزار کیلومتر که 10 هزار کیلومتر آن راه روستای و 4 هزار کیلومتر باقی مانده راه‌های اصلی، فرعی، آزاد راه و بزرگراه را شامل می‌شود یکی از پر راه‌ترین استان‌های کشور محسوب می‌شود.

منبع: فارس

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • مرتضی بهرامی
    0

    از الان برم پروفالمو عوض کنم که اذربایجان تسلیت .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها