۲۶ هزار نفر از استان فارس به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند

فرمانده قرارگاه راهیان نور و جانشین سپاه فجر استان فارس از اعزام ۲۶ هزار نفر از این استان به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس خبرداد و گفت: فارس در ارودوی راهیان نور به لحاظ کیفی و کمی رتبه نخست کشور را دارد.

۲۶ هزار نفر از استان فارس به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند

سردار سرتیپ پاسدار یداله بوعلی امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های سپاه فجر استان فارس در مورد اعزام راهیان نور با گرامیدشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید سردار سپهبد سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهانشان اظهار داشت: سفرهای راهیان نور امروزه از اهمیت و جایگاه بالایی در کشور برخوردار است و یکی از دلایل این موضوع نیز، بازدید از محل رشادت‌ها و مجاهدت‌های رزمندگان اسلام است.

وی با تأکید بر اینکه نگاه ما به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس نگاه ارزشی و معنوی است، افزود: سرزمین‌هایی که شهدا در آن شهید شدند برای ما ارزشمند و مقدس است و اگر اعزام راهیان نور را داریم به نوعی راه اسلام، قرآن و راه شهدا است که در این مسیر قدم برداشته‌اند.

جانشین سپاه فجر استان فارس بیان کرد: سال گذشته بیش از 20 هزار نفر از استان فارس که بیشتر آن را دانش آموزان و دانشجویان تشکیل می‌دادند به مناطق عملیاتی اعزام شدند که امسال بنا داریم بیش از 26 هزار نفر را به این مناطق اعزام کنیم که این مهم نیز حاصل کار جمعی قرارگاه راهیان نور با همکاری آموزش و پرورش است.

سردار بوعلی با بیان اینکه اعزام راهیان نور در سه بخش دانشجویی، دانش‌آموزی و عمومی است، گفت: در بخش دانش آموزی در فصل پاییز امسال بیش از 11 هزار دانش آموز از شهرستان‌های مختلف استان فارس به مناطق عملیاتی اعزام شدند که با استقبال رو به رو شد.

وی افزود: در مرحله دوم که ازابتدای بهمن 98 آغاز می‌شود بیش از 10 هزار نفر از دانش آموزان برادر به این مناطق اعزام و از 13 تا 22 اسفندماه نیز بیش از پنج هزار نفر به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند.

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه فجر استان فارس خاطرنشان کرد: از پنجم اسفند امسال تا پانزدهم فرودین سال آینده نیز مرحله اعزام راهیان نور عمومی را داریم که در آن خانواده‌ها از مناطق عملیاتی همچون طلاییه، شلمچه و اروندرود بازدید می‌کنند.

بوعلی با بیان اینکه اعزام به منطقه غرب کشور نیز برای سال آینده و پس از در ماه مبارک رمضان در دست اقدام است گفت: در طول سفر راهیان نور درهر اتوبوس یک راوی وجود دارد که نسبت به تببین ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس پرداخته و در این راستا نیز کارشناسان فرهنگی به اجرای برنامه می‌پردازند.

این یادگار هشت سال دفاع مقدس گفت: استان فارس در موضوع کاروان راهیان نور به عنوان استان الگو مطرح است و همواره طرح‌های ابتکاری را اجرا کرده که یکی از آن تشکیل کمیته خادم الشهدا است.

بوعلی تصریح کرد: استان فارس در موضوع فضاسازی و ارائه محتوا نیز از استان‌های پیشرو کشور است و این نیز حاصل زحمت کار جمعی است.

جانشین سپاه فجر استان فارس به موضوع اسکان کاروان راهیان نور نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مکان اسکان در اهواز است اما همانند برخی از استان‌ها برای فارس نیز در خرمشهر زمین در نظر گرفته شده که این مهم نیازمند حمایت مسئولان متولی برای ساخت یک ارودگاه است.

منبع: تسنیم

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها