منع مکاتبه مستقیم شورایاری‌ها با مدیران شهرداری غیرقانونی است / شهردار تهران کارت زرد گرفت

اقدام ستاد مدیریت محلات در منع مکاتبه مستقیم شورایاری ها با مدیران شهرداری موجب شد که حناچی کارت زرد بگیرد.

منع مکاتبه مستقیم شورایاری‌ها با مدیران شهرداری غیرقانونی است / شهردار تهران کارت زرد گرفت

مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران، صبح امروز در صد و نود و یکمین جلسه شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به لزوم اصلاح رویه‌های شخصی و سلیقه‌ای در مواجهه با اعضای شورایاری به ویژه در ستاد مدیریت محله به شهردار تهران و معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تذکر داد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه عدم تدبیر در مدیریت زمینه ساز ایجاد نارضایتی، ترسیم مسیر حرکت غلط و از بین برنده دستاورد‌ها و اقدامات اثربخش است، گفت: برای حل این موضوع باید به انسجام و هماهنگی سازمانی پناه برد.

او افزود: متأسفانه در حالی که شورای پنجم برای برگزاری انتخابات شورایار‌ی ها انتشار و در دسترس قرار دادن اطلاعات عملکردی شهرداری از طریق سامانه شفافیت با انواع مشکلات، کارشکنی‌ها و تفسیر‌های مختلف از قانون مواجه بود، بالاخره توانست این اقدامات را به سرانجام برساند، اما جالب این است که این روز‌ها شاهد مکاتبات بهت‌آور و سلیقه‌ای محور بر خلاف این مسیر در شهرداری هستیم.

فراهانی با اشاره به نامه‌ای که از ستاد مدیریت محله به اعضای شورایاری نوشته شده بود، گفت: در این نامه مکاتبات مستقیم اعضای شورایاری با مدیران شهرداری منع شده است و تأکید بر عدم ارائه اطلاعات در مورد پرسنل، املاک و قرارداد‌های مربوط به سرای محله شده است.

عضو شورای شهر تهران افزود: این امور نه تنها مبنای قانونی ندارد بلکه مغایر با رویه شورای پنجم است و تنها مبنای آن سلیقه شخصی افراد است.

او با بیان اینکه ابتدا چند نفر از اعضای شورایاری این موارد را تلفنی بازگو کردند گفت: برای من در ابتدا این موضوع باور نکردنی بود، اما با دیدن تصویر نامه متأثر شدم.

فراهانی خاطرنشان کرد: این نامه نه تنها با رویه شورا در مورد شورایاری ها بیگانه است بلکه نگارنده آن یک بار هم ۱۷ بند وظایف شورایاری ها را در مصوبه مطالعه نکرده است.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: با عنایت به اهمیت این موضوع به عنوان نماینده مردم تهران و در دفاع از حق مشارکت شورایاری ها درباره لزوم اصلاح رویه‌های شخصی و سلیقه‌ای در مواجهه با اعضای شورایاری به ویژه در ستاد مدیریت محله به شهرداری تذکر می‌دهم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها