لاریجانی: علت رد صلاحیت بسیاری از نمایندگان فعلی و ادوار مجلس اقتصادی نیست

رییس مجلس شورای اسلامی در انتقاد از علت‌های بیان شده در مورد رد صلاحیت نامزدهای انتخاباتی از جانب شورای نگهبان گفت: مطلبی از جانب سخنگوی شورای نگهبان از سوی رسانه‌ها منتشر شد که علت رد صلاحیت را سوء‌استفاده اقتصادی بیان می‌کرد. این مطلب درست نیست.

لاریجانی: علت رد صلاحیت بسیاری از نمایندگان فعلی و ادوار مجلس اقتصادی نیست

علی لاریجانی در نطق پیش از دستورش در جلسه علنی امروز مجلس گفت: پس از حوادث پرهیجان و پرماجرای دو هفته اخیر کشور و از یک طرف حضور باشکوه و عزتمندانه ملت عزیز ایران در مراسم تشییع سردار سلحشور اسلام حاج قاسم سلیمانی و همراهانش و همچنین حضور عظیم مردم تهران در نماز جمعه اخیر می‌طلبید که رهبری معظم تحلیل جامعی را از وقایع پرفراز و نشیب برای ملت ارائه کند که روز جمعه همگان از بیانات عمیق و ارزشمند ایشان بهره‌مند شدند.

وی افزود: دست خدا را می‌توان در این مسئله مشاهده کرد که با وجود تلخی بعضی از این وقایع، آگاهی بالای ملت چگونه این ستم آمریکایی را به اراده قدرتمند ملی و انقلابی بدل کرد و باید قدر این همت بلند ملت و رهبری خردمندانه کشور را دانست.

رئیس مجلس در ادامه به ردصلاحیت برخی نمایندگان اشاره کرد و گفت: در رد صلاحیت بعضی نمایندگان فعلی و نمایندگان ادوار از جانب سخنگوی شورای نگهبان مطلبی در رسانه‌ها منتشر شد که علت رد صلاحیت‌ها را عمدتا مربوط به سوء‌استفاده‌های اقتصادی می‌دانست.

وی با تاکید براینکه این مطلب درست نیست، خاطرنشان گفت: چرا که نامه‌های هیات نظارت به نمایندگان و علت‌های ذکر شده در این نامه‌ها به بندهایی اشاره دارد که مربوط به بحث اقتصادی نیست. البته بعضی اینگونه بوده است، چرا باید مطلب درست منعکس نشود که بیگانگان از آن سوء‌استفاده کرده و نظام متهم به فساد شود.

اهم اظهارات رئیس مجلس را بخوانید؛

*حرکت سه کشور اروپایی در مساله هسته ای ایران و تلاش در جهت راه انداختن سازوکار ماده ۳۶ توافقنامه هسته ای است تاسف آور است که یکی از وزرای کشورهای اروپایی با صراحت اعلام کرده است که آمریکا ما را تهدید کرده که اگر از ماشه استفاده کنیم تعرفه واردات خودرو را ۲۵ درصد افزایش می دهد.

*مشکل در رفتار ایران نیست که بارها خودتان خروج آمریکا را سرزنش کردید، مشکل در تهدید آمریکا است که یک کشور قدرتمند اروپا را به رفتاری حقارت آمیز و غیر عادلانه وادار کرده است.

*ایران اهل تهدید نیست بیش از یکسال و اندی از رفتار خصم آمیز آمریکا در مساله هسته ای می گذرد اروپا صرفا بیانیه سیاسی داده است، مدت ها جمهوری اسلامی ایران مدارا کرده است.

*ما با صراحت اعلام می کنیم اگر اروپا به هر دلیلی رفتاری غیرعادلانه در استفاده از ماده ۳۷ توافقنامه هسته ای داشته باشد آنگاه جمهوری اسلامی ایران نیز تصمیم جدی در همکاری با آژانس خواهد گرفت و طرح آن در مجلس آماده است، ما شروع کننده این امر نخواهیم بود بلکه متناسب با اقدام شما اقدام خواهیم کرد بهتر است عادلانه رفتار کنید.

این خبر درحال تکمیل است..

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • کمند
    0

    گیرم که مشکلشون اقتصادی باشه کی چیکار داره بهشون؟ نهایتا تایید صلاحیت نمی شند دیگه

  • كاظمي
    0

    علي آقا !راست ميگه !!! اينكه نماينده هاي مجلس با ٧يا٨ ميليون حقوق و دستمزد كه طول دوره ٤ ساله به ٤٠٠ ميليون نميرسه چه جوري واز كجا چند ميليارد!!!! فقط در انتخابات هزينه تبليغات كرده اند جاي يه كمي!!! شك و ترديد است !!!!نيس؟!

  • معراج
    0

    خوب اگر بر حسب نظر جناب رییس مجلس مسایل اقتصادی نیست !چرا ایشان شفاف سازی نمی کنند؟علت چه بوده ؟به نظر ام تمام مسایل و تخلفات نمایندگان و مواردی دیگر از جمله شفاف سازی آراء، شفاف سازی هزینه تبلغیاتی،لیست اموال ، تابعیت دوگانه /چرا به نظر عموم مردم نمی رسد .از چه چیزی واهمه دارند .اگر دلیل رد صلاحیت و تخلف هر مسئولی علنی وبرخورد قضایی گردد دیگر کسی جرات فکر تخلف به ذهنش خطورنمی کند .# شفاف ساز ی-#برخورد با متخلفان

  • علی
    0

    اقتصادی نیست .ولی دزدی و.رشوه است

  • ناشناس
    0

    آقای لاریجالنی خوده شما اصلان از نضر مردم صلاحیت به هیچ عنوان ندارید یک قرن ماندی ریس مجلس و بردرانت جا خوش کردید خیلی میچسبه بهتان شماها معرف به گرانی و نابودکننده مردم هستید نه شماها ریس مجلس بعدی نمایندگان بعدی هم صلاحیت ندارنند و همچنین نمایندگان حال همتان به فکره خودتان بودید و هستید قدمی برای زندگی مردم برنداشتید خودتان هم می دانید شماها بمیرید سگ هم زیر تابوت شماها نمیره فقط میگویم خدا لعنت کند همتان را اگر شهید حاج قاسم سلیمانی عزیزرا دید او به مردم و منطقه خیلی خدمت کرد دروغگو نبود این مردم فقط به خاطره وجود و عزمت حاج قاسم سلیمانی امدنند نه به خاطره شماه دولت روحانی تو و بردرانت و نمایندگان مجلس ووووو شماها هیچ خاطری پیش مردمم ندارید و این جمعیتی که برای شهید حاج قاسم آمدنند دیگر دکرارنخواهد شد دلتان را خوش نکنید حاج قاسم یکی بود روحش شاد

  • علی
    0

    باز هم تهدید. با با جون دنیا را تهدید نکنید و بهانه به دست انها ندهید. با اژانس همکاری نمی کنیم میدانید مفهومش چی است؟ ترامپ این را می خواهد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها