فعال بودن یا نبودن مکانیزم ماشه تفاوتی برای ایران ندارد

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که در موضوع برجام اروپایی‌ها هیچ کاره بودند، گفت: اکنون هم با قاطعیت می‌گویم که اجرای مکانیزم ماشه تفاوتی برای ما ایجاد نمی‌کند.

فعال بودن یا نبودن مکانیزم ماشه تفاوتی برای ایران ندارد

علی ساری با اشاره به اقدام اروپایی‌ها در فعال کردن مکانیزم ماشه در ارتباط با برجام گفت: با قاطعیت می گویم مکانیزم ماشه تفاوتی را برای ما رقم نمی‌زند، ایران از سخت کردن شرایط توسط اروپا در آینده هراسی ندارد چرا که عملا کشورهای اروپایی کاره‌ای نیستند.

نماینده مردم اهواز در مجلس افزود: ما به ظاهر فقط توسط آمریکا تحریم شدیم ولی در اجرا شاهد این بودیم که تمام اروپایی‌ها به این تحریم‌ها پایبند بودند. بنابراین بی خاصیتی حضور کشورهایی که گفتند مکانیزم ماشه را دنبال می کنند در برجام برای همه جهان ثابت شده است. با خروج آمریکا به شکل یک طرفه از برجام علیرغم حضور ایران در این قرارداد و در نظر گرفتن فرصت‌های متوالی طی گام‌های پنج گانه عملا شاهد آن بودیم که اروپایی‌ها کاره‌ای نبودند در واقعیت یک سوی موضوع آمریکا و سوی دیگر ایران است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اجرای مکانیزم ماشه تفاوتی نخواهد داشت در واقع آب که از سر گذاشت چه یک وجب چه صد وجب.

ساری اظهار کرد: ما در واقع علیرغم فشار تحریم‌ها مسیر خود را در جهت قوانین بین المللی دنبال کردیم ولی این کار اروپایی ها خلاف منشور سازمان ملل و خلاف قوانین بین المللی است که با این کار خود تداعی کردند که مطیع اوامر آمریکا هستند.

وی در پایان اضافه کرد: در تحریم شخصیت‌های کشورمان، در تحریم اقلام و در تحریم حوزه بانکی و ارتباط سامانه سوئیفت بانک مرکزی هر اقدامی که بوده انجام دادند. اما در این شرایط باید به موضوع دخالت در شرایط داخلی کشورمان از سوی آنها توجه کنیم که لازم است هوشیارانه کنار هم ایستاده و در برابر هر اقدامی که بخواهد علیه ایران انجام شود بایستیم.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها