رئیس سابق کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در گفت و گو با خبرفوری مطرح کرد؛

تبلیغات کاغذی هزینه‌های شهرداری را افزایش می‌دهد

رئیس سابق کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران گفت: پیمانکاران قرارداد خود با شهرداری برای پاکسازی شهر را افزایش قیمت می دهند.

تبلیغات کاغذی هزینه‌های شهرداری را افزایش می‌دهد

رحمت اله حافظی رئیس سابق کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در گفت و گو با خبر فوری در خصوص اثرات مخرب تبلیغات کاغذی و پوستری بر فضای شهرها اظهار داشت: بهتر است کاندیداهای انتخابات روش های موثرتر و کم هزینه تری برای تبلیغات برگزینند.
رحمت اله حافظی ادامه داد:طی چند سال گذشته با پوشش خوب فضای مجازی بین مردم محیط خوبی برای ارتباط با شهروندان ایجاد شده است.
وی با بیان این که در گذشته تبلیغات کاغذی و پوستری مرسوم تر بوده است بیان کرد: اما این شیوه هم اکنون اثربخشی مشابه فضای مجازی را ندارد.
وی ضمن اشاره به هزینه های بالای تبلیغات کاغذی از قبیل رنگ، چاپ و توزیع عنوان کرد: این روش علاوه بر این که هزینه های سنگینی را به متقاضیان خود تحمیل می کند بار منفی ای برای اقتصاد کشور به همراه دارد و از قدرت و اثربخشی فضای مجازی نیز برخوردار نیست.
وی افزود: از سوی دیگر جمع آوری کاغذ پاره های تبلیغاتی از خیابان های سطح شهر هزینه های مضاعفی بر دوش شهرداری ها می گذارد و منجر به آسیب روحی و روانی برای شهروندان می شود.
وی با اعلام اینکه چهره ناخوشایند برای شهرها و آسیب های بصری و زشت شدن چهره شهر تنها ارمغان تبلیغات کاغذی و پوستری است گفت: طبق برآوردی که در زمان مسئولیت خود در شهرداری انجام دادیم پاکسازی شهرها از تبلیغات کاغذی، 20 درصد هزنیه پیمانکاران را افزایش می دهد.
وی ادامه داد: به این معنا که پیمانکاران قرارداد خود با شهرداری برای پاکسازی شهر را 20 درصد افزایش قیمت می دادند؛ البته با تغییر شرایط شهرها و اقتصاد کنونی کشور این رقم در سال های اخیر باید محاسبه شود.

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها