ستون پنجم در نماز جمعه! / فیلم

یک روزنامه‌نگار مطلبی در واکنش‌ به سخنان امام جمعه مشهد درباره عبور نکردن دانشجویان از روی پرچم آمریکا و ستون پنج خواندن آنها، نوشت.

ستون پنجم در نماز جمعه! / فیلم

مصطفی داننده روزنامه‌نگار مطلبی در واکنش‌ به سخنان امام جمعه مشهد درباره عبور نکردن دانشجویان از روی پرچم آمریکا و ستون پنج خواندن آنها، نوشت:

مرد میانسال در حال عبور از خیابان برای رسیدن به نماز جمعه تهران بود. چشم‌هایش ناگهان به پرچم آمریکا که به روی زمین کشیده شده بود افتاد. راهش را کج کرد و از روی پرچم آمریکا عبور نکرد. این تصویر و این تصمیم در قاب تلویزیون به نمایش درآمد.

آیت‌الله علم الهدی امام جمعه مشهد در مورد کسانی که از روی پرچم آمریکا رد نمی‌شود گفت:« اینهایی که از روی پرچم آمریکا و اسراییل رد نمی شوند ستون پنجم دشمن اند»

امروز تلویزیون یک ستون پنجم را نشان داد. ستون پنجمی که در حال رفتن به نماز جمعه بود. شاید این مرد میانسال ازآنهایی است که هر هفته به نماز جمعه می‌رود. از آنهایی که شاید جنگ هم رفته باشد. شاید در خیابان علیه شاه شعار هم داده باشد. شاید زندان هم کشیده باشد. شاید روزهای سخت افتصادی را هم تجربه کرده باشد.

همه این تجربه‌ها را دارد اما ستون پنجم دشمن است.

چقدر خوب می‌شد آنهایی که تریبون دارند، مواظب آنچه می‌گویند باشند. البته این اولین بار نیست که آیت‌الله علم‌الهدی، مردم را با واژه‌هایی عجیب و غریب خطاب قرار می‌دهد.

به خدا ما مردم هستیم نه دشمن نه ستون پنجم. ما درد ایران داریم. ما نگران وضعیت این کشور هستیم. این نگرانی این دوست داشتن را به حساب دشمن و ستون پنجم بودن نگذارید.

مردم آمریکا که ما آنها را دوست داریم و هیچ دشمنی با آنها نداریم، پرچم کشورشان را دوست دارند همانگونه که ما دوست داریم. آنها از اینکه پرچم کشورشان زیر لگدهای ما له می‌شود، ناراحت می‌شوند. همانگونه که آتش زدن پرجم ایران در عراق ما را ناراحت کرد.

این ناراحتی را زمانی دیدم که با یک دانشجوی آمریکایی حرف می‌زدم. او از رفتار دولت‌مردانشان شاکی بود اما آتش زدن و زیر پا گذاشتن پرچم‌شان را دوست نداشت و حسابی از ما ایرانی‌ها به خاطر این کار دلخور بود.

ما ایران را دوست داریم و ستون پنجم و نفوذی هیچ کشوری نیستیم. فقط نسبت به آیت‌الله علم الهدی متفاوت فکر می‌کنیم. البته شاید خلاف آیت‌الله علم الهدی فکر کردن نشان ستون پنجم بودن است.

منبع: کانال اصلاحات

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 19
  • کاربر ناشناس
    0

    ستون پنجم نیستندبی بصیرتند

    نظرات شما -
    • ک
      0

      تو الآن بصیرت سنجتو کجا نصب کردی با بصیرت ...پرچم خودتو تو عراق آتیش زدن چه حسی داشتی ؟؟اینا نتیجه بصیرت امثال شماست

  • کاربر ناشناس
    0

    این جو چیزا بصیرت میخواهد، ستون پنجم بودن میتواند نا آگاهانه باشد. ما با همه مردم آمریکا دشمنی نداریم. این نظام آمریکا است که با ما دشمنی میکند و ما هم مقاومت میکنیم.

  • ناشناس
    0

    نه ستون پنجمند و نه بی بصیرت ما با ملت امریکا که مشکل نداریم با یک مشت سرمایه دار که عمله رژِیم صهیونیستی هستند و کاخ سفید و مراکز تصمیم گیری امریکا رو اشغال کردند مشکل داریم مگر پرچم امریکا رو بوش و کلینتون و ترامپ خلق کرده اند که ما ان را لگد کنیم بهتر بود عکس ترامپ رو میکشیدید تو خیابون تا ببینید همه مردم چه جوری لگد مالش میکنند توهین به پرچم یک کشور یعنی توهین به کل یک ملت

  • ساربان
    0

    نه ستون پنجم نیستند ،،شما آقایان میدانید چه بلایی به سر مردم ایران آورده اید

  • seyed
    0

    اولا، این آقا نمازجمعه برو نبوده. اتفاقی از خیابان انقلاب تهران رد شده است. صرف اینکه جلو دوربین افتاده اثبات نمی کند که نمازجمعه رفته. دوما، کدام ادم عاقل است که نمی داند فلسفه نمازجمعه همین کارهاست. سوما، با یک و دو نفر و هزار نفر که نمیشود موضع ملت ایران را تعیین کرد. .... البته و البته، حرف خبرنگارمنطقی است؛ ولی با مغالطه حرف خود را مطرح کرده است.باید می گفت: وقت آن است که بعضی روشهای ابراز مخالفت با استعمار و استکبار را متعادل و با منطق امروزی دنیا سازگار کنیم.

  • کورد
    0

    چرا نباید بخشی ازمردم ایران که نتنها با آمریکا دشمن نیستند بلکه آمریکا را دوست دارند در بیان عقیده خود آزاد نباشند. چرا باید همه مثل سران مملکت فکر کنند؟ این با آن آزادی بیان که برایش انقلاب کردیم منافات دارد.

  • احسان
    0

    به نظرمن این آقا چون یه هویی با پرچم روی زمین مواجه شد حول کرد. به یک باره متوجه موضوع شد وبا خیال راحت یک پای خود را روپرچم گذاشت و رد شد.

  • رضا
    0

    ا متاسفم از اینکه مملکت دست کیاست

  • امیر حسین رضایی
    0

    این خبرگزاری هم در واقع همان ستون پنجم وجاده صاف کن امریکا است . شما نفاق دارید صداقت ندارید وشما مثل کف روی اب هستید دوام ندارید.والعاقبته للمتقین شما در فردای این مملکت هیچ جایگاهی ندارید.

  • ناشناس
    0

    چرا الکی شلوغش می کنین بنده خدا یهویی دیدش بعدش فکرکرده برا کسیه اینجا گذاشته شده یا جاش گذاشته میاد میبرش

  • فرزند ایرانم
    0

    سلام ما که از اول گفتیم باسیاست آمریکا مشکل داریم نه پرچم . پس آقازاده هایی که در آمریکا از زیر پرچمش رد می شن ستون چندم هستن

  • مجتبی
    0

    واقعا اگه یه روزی داعش بیاد داخل ایران علم الهدی میشه فرمانده شون

  • رضا
    0

    آیت الله علم الهدباید با علم سیاسیت حرف بزنه.در ضمن در مورد بر خورد با دشمنانمان با کل دنیا فرق میکنه.کجای دنیا این کارها انجام میدن با این کارها کل مردم دنیا را از خودمان می رنجانیم.بیاییم با علم و ادب سیاست دشمنانمان را مغلوب کنیم

  • کیوان
    0

    جناب علم الهدی پرچم یعنی شان وهویت یک ملت میباشد ،،،،،پس چرا توهین به یک ملت،،،،واقعا شرمنده شمابرای سیاست اشتباه خودت حاضریت دست به هرکاری بزنید،،،،بله درسته تریبون دست شماست ،،،قدرت دست شماست ،،،بله دیگه،،،،،،،،،،،،،،،،،

  • محسن
    0

    اقای علم الهدی همه چیزش برای اونایی که یکم از سیاست میدونن رو شدست هنوز فایل صوتی و حتی تصویری این اقا وجود داره که موقع تشریف فرمایی شاه به مرقد امام رضا داره تملق شاه رو اونم شدید و با آب و تاب میکنه برید سرچ کنید ببینید

  • ناشناس
    0

    احسنت به این خبرنگار فهمیده .

  • ستون
    0

    اگر مردم ستون پنجم هستند .حضرتعالی ستون چندم هستی

  • کله مغز پسته ای
    0

    از وقتی سردار قاسم سلیمانی توسط ترامپ ملعون ب شهادت رسید شخصا با صدای بلند تر و از عمق جان ؛ فریاد مرگ بر امریکا سر میدم .... این داغ دلمون رو سوزوند ....تا دلی هم نسوزه ، اشکی جاری نمیشه ...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها