نظارت بر اقدامات سودجویانه برای واردات دام زنده به خراسان جنوبی تشدید شود

معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان جنوبی گفت: به‌منظور جلوگیری از اقدامات سودجویانه برخی افراد، نظارت، بازدیدها و مراقبت‌ها برای واردات دام زنده تشدید شود.

نظارت بر اقدامات سودجویانه برای واردات دام زنده به خراسان جنوبی تشدید شود

ناصر خوش‌خبر معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان جنوبی شامگاه پنجشنبه در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت برمبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اظهار داشت: اعمال جریمه شناور ابزاری بازدارنده و تاثیرگذار به تناسب نوع قاچاق کالا و ارز است.

وی با اشاره به ضرورت تشکیل کمیته‌های کارشناسی و تجزیه و تحلیل راهکارهای مبارزه و پیشگیری از قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: آنچه در شرایط فعلی در بحث مبارزه با قاچاق کالا اولویت اول در استان است، مسئله قاچاق سوخت است که به اقتصاد کشور و استان ضربه وارد می‌کند.

وی افزود: بنابراین نیازمند این هستیم که ساز و کارهای مقابله‌ای و نظارتی را با کمک دستگاه‌های عضو کمیسیون و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود به‌ویژه آموزش و توجیه نیروی انسانی فعال در این بخش دنبال کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: اقدامات بازدارنده و نظارت و مراقبت مستمر فرصت انحراف از عرضه صحیح سوخت را از قاچاقچیان و دلالان می‌گیرد.

خوش‌خبر تصریح کرد: یکی از راهکارهای بازدارنده قاچاق کالا و ارز اعمال جریمه شناور به‌تناسب نوع قاچاق است که در صورت تایید از سوی کمیسیون مرکزی قاچاق کالا و ارز یقینا تأثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به نگرانی برخی اعضا در رابطه با قاچاق دام‌های وارداتی لازم است مورد بررسی قرار گیرد اظهار کرد: پیگیری و رایزنی‌های فشرده‌ای از سوی مجموعه استان انجام گرفت تا واردات دام زنده داشته باشیم و این اقدام ارزشمند تنها در راستای رفاه شهروندان صورت گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: لازم است که به‌منظور جلوگیری از اقدامات سودجویانه برخی افراد، نظارت و بازدیدها و مراقبت‌ها تشدید شود و دستگاه‌های نظارتی و انتظامی به این مسئله ورود و مراقبت کنند تا شاهد انحراف و سودجویی فرصت‌طلبان در این بخش نباشیم و امیدواریم عایدات آن را مردم استان ببینند.

خوش‌خبر با بیان اینکه در رابطه با قاچاق زعفران، جزو استان‌های در معرض آسیب نمی‌باشیم و پیرامون این مسئله تاکنون گزارشی نداشته‌ایم ادامه داد: این محصول جزو تولیدات اصلی و استراتژیک استان است و اقتصاد مردم استان از این طریق تامین می‌شود این نوع قاچاق در مرزهای غیر از استان و جایی دیگر انجام می‌گیرد.

وی با تاکید براینکه ورود زعفران قاچاق به کشور به محصول زعفران داخلی ضربه جدی می‌زند گفت: به‌منظور جلوگیری از این پدیده لازم است سازمان‌های تخصصی از جمله جهاد کشاورزی با همکاری دستگاه‌های امنیتی، انتظامی اقدامات بازدارنده را در این مورد اعمال کنند.

در ادامه جلسه اعضای کمیسیون ضمن ارائه گزارش اقدامات مجموعه تحت مدیریت خود در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، راهکارهای تخصصی و بازدارنده در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز را بیان و در پایان نیز، مصوباتی جهت اجرا و ابلاغ اتخاذ شد.

منبع: تسنیم

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها