نامه وزیر کشور به سخنگوی شورای نگهبان؛

ادبیات و واژه‌های به کار رفته در توییت اخیر جنابعالی در شأن رئیس‌جمهور قانونی و منتخب مردم نیست

وزیر کشور در نامه‌ای به سخنگوی شورای نگهبان نوشت: ادبیات و واژه‌های به کار رفته در توییت اخیر جنابعالی در شأن رئیس‌جمهور قانونی و منتخب مردم نیست.

ادبیات و واژه‌های به کار رفته در توییت اخیر جنابعالی در شأن رئیس‌جمهور قانونی و منتخب مردم نیست

رحمانی فضلی وزیر کشور در نامه ای به قائم مقام شورای نگهبان، ضمن تبیین سخنان رئیس جمهور در جلسه دیروز دولت در عرصه انتخابات، بر ضرورت وحدت و انسجام و تحقق مشارکت حداکثری تاکید کرد.

بنابر این گزارش، در متن نامه دکتر رحمانی‌فضلی خطاب به دکتر کدخدایی عضو حقوقدان، سخنگو و قائم مقام دبیر شورای نگهبان آمده است:

سلام علیکم؛ توییت جنابعالی در خصوص صحبت‌های رئیس جمهور محترم در جلسه هیئت دولت را مشاهده کردم، ادبیات و واژه های به کار رفته در این متن در شأن رئیس‌جمهور قانونی و منتخب مردم و جنابعالی به عنوان یک حقوقدان با تجربه نمی باشد. لذا بر خود لازم می‌دانم نکات زیر را متذکر شوم.

با توجه به حضورم در جلسه دولت؛ فضای حاکم بر صحبت های ریاست محترم جمهور انقلابی، دلسوزانه و از سر خیرخواهی در جهت تقویت وحدت، انسجام، همگرایی و همدلی ایجاد شده پس از شهادت سردار اسلام سپهبد سلیمانی بود. در این راستا با شمردن عواملی که می تواند خدشه به این وحدت وارد نماید، از موضوع انتخابات به عنوان یک امر مهم و سرنوشت‌ساز نام بردند؛ در بیان موضوع نیز از واژه‌هایی چون "خواهش می کنم" "دقت شود" و ... استفاده نمودند، لذا در بیان نه قصد جنجال و حاشیه سازی داشتند و نه اقدام ضد ملی!

سال ۱۳۹۸ پر از فرصت ها و چالش ها است، از سیل فروردین ماه در بیش از ۲۵ استان که هنوز آثار آن تاکنون در برخی از نقاط باقی است تا سیل دی ماه که در چند استان از جمله سیستان و بلوچستان مردم را درگیر نموده، تشدید خصومت های دولت آمریکا و افزایش دامنه تحریم های غیرقانونی و اقدامات اخیر تروئیکای اروپا، حوادث آبان ماه و در نهایت اقدام نظامی آمریکا علیه فرمانده بزرگ اسلام و شهادت ایشان و همراهان و شهادت جمعی از هموطنان در دو حادثه در کرمان و سانحه هوایی و ... همگی گویای شرایط خطیر کشور می باشد.

رمز موفقیت های ملت ما در آزمون های پس از پیروزی انقلاب اسلامی وحدت، انسجام و همبستگی ملی که همواره از زبان امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (دامةبرکاته) بدان تاکید شده، بوده است؛ لذا امروز هیچ مسئله ای نبایستی وحدت و انسجام کشور را خدشه‌دار نماید.

برگزاری انتخابات در اسفند ماه سال جاری فرصت بزرگی است، آنچه اهمیت دارد تحقق مشارکت حداکثری است، که در بیانات مقام ما عظمای ولایت مکرر بدان تاکید شده و مجریان و ناظران همگی بایستی زمینه های تحقق آن را فراهم کنند، قطعاً یکی از عوامل تحقق مشارکت بالا حضور همه سلائق سیاسی درون خانواده انقلاب اسلامی می‌باشد.

انتظار می رود شورای محترم نگهبان و شخص جنابعالی به عنوان فرد موثر و فعال در خصوص انتخابات، صحبت های دلسوزانه و مشفقانه و قانونی رئیس جمهور را با نظر حسن و وسع در چارچوب قانون و تحقق ارکان چهارگانه (مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت) در انتخابات پیش رو، تلقی نموده و در فرصت باقی مانده قانونی بررسی شکایات، امکان حضور و رقابت و مشارکت بیشتر را فراهم آورید.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دولت

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • یک دوست
    0

    جناب رحمانی فضلی، شما نگران حضور مردم در انتخابات نباشید، چون مردم به شما نگاه نمی کنند، اصلا قبولتان ندارند، دولتی که کمتر از ۱۰ درصد در میان مردم محبوبیت دارد، باید هم نگران انتخابات باشد، البته همیشه از ناحیه دولت ها شورای نگهبان مورد تهمت قرار. میگیره، شما هم مثل دولت های قبلی!!! فرقی نمی کنه، مهم این هست که شورای نگهبان همه آنها را که صلاحیت ندارند را رد نموده است، چه اصلاح طلب و چه اصولگرا. آنهم به خاطر چه مسائلی، ارتشاء، سو استفاده از مقام و منصب، دزدی از بیت المال، مقابله با نظام، فساد اداری، جعل مدارک و اسناد دولتی و... !!!! جناب رحمانی فضلی باورتان می شود از نماینده گان جناح متبوع شما مدعیان اصلاح طلبی یکیشون به دلیل چاقو کشی رد شده،!!! جناب رحمانی فضلی عرض کردم چاقو کشی!!!!!!!!!!

    نظرات شما -
    • پیرو خط امام و رهبر
      0

      در مورد استفاده از واژه های صحیح و لزوم وحدت حق دارد در مورد بقیه ش ملت فهیم خودش این دفعه آگاه تر عمل میکند چه خوبست که نماینده مستقل و پیرو خط امام و رهبر هم داشته باشیم.

  • ژن معمولی
    0

    جناب به کوری چشم شماها بخصوص لاری جونت و حسن و جانگیر و سلبریتی ها هرزه و بی هنران دنبال پاسپورت و اشتراکی و نهایتا سنکوپ کن در انتخابات شرکت می کنیم . شورای نگهبان از همه طیف رد کرد . شماها نگران نباشید سنگین ترید .

    نظرات شما -
    • مرتضی بهرامی
      0

      میگم چرا اسمتو گذاشتی ژن معمولی مه شکن

  • کاووس
    0

    درودخودرئیس جمهورهم گفته حواستان باشداشتباه نکنیم درکل خداخیرنده شورای نگهبان راکه آب به آسیاب دشمن میریزه به خداقسم من اصولگراهستم رحمانی فضلی هم اصولگراست به صراحت هم گفته باباچراهمه روجداکنیم پس کی میمونه برامون مثلابگم خدایی کلاه تونوبذارین قاضی خاتمی چه کاری تواین چندسال کرده به جزکارای بزرگ برانظام البته من خیلی بهش انتقاددارم

    نظرات شما -
    • اسدی
      0

      دوست عزیز. از اتفاق در چند سال اخیر مشخص شد که باید شاخصه هایی مثل اصول گرا و اصلاح طلب را در یک طیف در نظر گرفت. طیفی که به دنبال رفاه طلبی و مصلحت جویی هستند. طیفی که خسته و ناکارآمد و تکراری هستند. حضرت آقا بیش از هر کسی به دنبال وحدت هستند ولی به قول آقا وقت سپردن امور به جوانان ارزشی و انقلابی است. البته با مشاوره سینه سوخته های انقلاب زنده باد انقلابی

  • علی
    0

    در این شرائط حاد کشور نیاز به وفاق ملی وهمگرایی بین تمامی گروههای سیاسی می باشد

    نظرات شما -
    • مرتضی بهرامی
      0

      متحد که هستن . از دهنم معلوم نیست؟ ببخشید که خوب نمیتونم حرف بزنم اخه سرویس شده مه شکن

  • حاجی
    0

    برو مردناحسابی برس به اعمالت ,,,همتون دستتون تو یه کاسه ست ...و تو ازهمه بدتری, همش حرفای مزخرف و پوچ .خودتون رو مسخره کردید ؟ خداوکیلی یکی ازشماها یا مخصوصا خود تو اقای وزیر تا حالا یک طرح برای اسایش ورفاه مردم ,دادی ؟؟'؟ همش دروغ همش دروغ همش فریبکاری لعنت خداوند به شما دروغگویان از دزد بدتر

  • فاضل
    0

    تا کی پاچه خواری رئیس جمهور

  • مرتضی
    0

    باز هم التماس و گدایی پیش این شورا

  • محمود
    0

    آیا کوتاهی عمدی شما در حفاظت از اموال مردم و بیت‌المال پس از گران کردن بنزین و اعمال گرانی و فشار بر مردم هم جهت با فشار حد اکثری دشمنان اسلام و برادر کشی و ایجاد اختلاف در کشور اعلام رابین هود گونه پرداخت آن به مردم در شأن ملت فهیم ایران است ؟. بروید برای رهبر عزیز انقلاب دعا کنید که فرمایشات ایشان شمارا از دست انتقام ملت رهانید

  • ایرانی
    0

    بابا این داماد روحانی رد شده همه عصبانی شدند ... حتی رحمانی فضلی که کاسه داغ تر شده ... خدا به شما صبر بده سخته دیگه مگه نه؟؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها