اولین معدن آهن در لرستان جواز کشف گرفت

رئیس سازمان صمت لرستان گفت: اولین معدن آهن در این استان جواز کشف گرفت.

اولین معدن آهن در لرستان جواز کشف گرفت

محمدرضا صفی‌خانی در دیدار استاندار لرستان با صاحبان واحدهای تولیدی این استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: رویکردی که در سال ۹۸ در رابطه با توسعه استان تبیین شد رویکردی جدید با توجه به برنامه‌های کلیدی در جهت تقویت تولید بود.

وی ادامه داد: این رویکرد مبنی بر این است که واحدهای تولیدی فعال که می‌توانند ایجاد انگیزه در تولید و تحول اقتصادی در استان کنند، شناسایی شده تا این واحدها نقش بهتری در اقتصاد بازی کنند.

صفی‌خانی افزود: علی‌رغم همه مشکلاتی که گریبان‌گیر تولید در این استان است، ۱۷۸ واحد تولیدی در لرستان فعالند.

رئیس سازمان صمت لرستان تصریح کرد: این واحدها طی سال‌های اخیر افزایش نیرو و سرمایه داشته و نقش فعالی در بازار دارند.

وی با تأکید بر اینکه تنوع صنعت در لرستان بالاست، اظهار کرد: این تنوع صنعت می‌تواند کمک کند که بتوانیم برنامه‌ریزی بهتری در راستای افزایش تولید و رشد اقتصادی در استان داشته باشیم.

صفی‌خانی با اشاره به اینکه لرستان در حوزه تولید دارو و زنجیره تولیدی آن حرف برای گفتن دارد و در سایر حوزه‌ها چون صنعت فولاد نیز چنین است، یادآور شد: اولین معدن آهن در این استان جواز کشف را گرفت و به نام سردار شهید سلیمانی نامگذاری شد.

رئیس سازمان صمت لرستان یادآور شد: چهار سال گذشته ۱۴ ماده معدنی در استان داشیم و در حال حاضر ۲۱ ماده معدنی پروانه کشف و بهره‌برداری گرفته‌اند.

وی گفت: مدیران لایق واحدهای صنعتی یک پتانسیل قوی برای فعال کردن هر چه بیشتر واحدهای تولیدی در لرستان است. نگاه ما ایجاد تحرک در این واحدها با توجه به ظرفیت‌های موجود است.

صفی‌خانی ادامه داد: در چند سال اخیر علیرغم اینکه فشارهای زیادی بر واحدهای تولیدی استان وارد شده اما امار تولید رشد داشته است.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها