چرا رئیس دانشگاه رامین اهواز شخصاً مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه را منصوب کرد؟

مسئول بسیج اساتید خوزستان در واکنش به ممانعت رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین به فعالیت بسیج در دانشگاه گفت: بسیج یک رکن قانونی و برخواسته از ارزش‌ها است. مسئولان حق تضعیف بسیج را ندارند.

چرا رئیس دانشگاه رامین اهواز شخصاً مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه را منصوب کرد؟

سید علی مرعشی اظهار داشت: چابک سازی و اصلاح ساختار دورنی سازمان برای تحقق کیفی تر و سریع تر اهداف انقلاب از اولویت های مهم سازمان است.

وی افزود: فعال سازی دفاتر و کانون های بسیج اساتید در دانشگاه های و مراکز اموزش عالی استان در دستور کار است و به شکل منظم ارتباط گیری و فعالیت ها ارزیابی می شود.

مسئول بسیج اساتید خوزستان با اشاره به معرفی مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان ادامه داد: متاسفانه دفتر بسیج در این دانشگاه در سال های گذشته به سبب برخی کارشکنی ها عملا تعطیل و فاقد مسئول بوده، که اخیرا حسب مقررات سه نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه طی نامه ای به رئیس محترم دانشگاه به عنوان نامزد پذیرش مسئولیت کانون بسیج دانشگاه رامین معرفی شدند .

وی ادامه داد: متأسفانه رئیس دانشگاه برخلاف قانون هیچ یک از این نامزدها را حاضر به پذیرش نشدند و حسب مقررات با انجام مراحل قانونی و مکاتبات رسمی و هماهنگی با معاونت بازرسی سازمان بسیج اساتید کشور، برای یکی از اعضای هیئت علمی آن دانشگاه به عنوان سرپرست کانون بسیج اساتید حکم صادر شد.

مرعشی درباره جزئیات تخریب بسیج از سوی رئیس دانشگاه ادامه داد: در ادامه این فرایند قانونی، طی نامه‌ای رسمی از رئیس محترم دانشگاه رامین جهت شرکت در جلسه معارفه مسئول بسیج اساتید دعوت به عمل آمد. با هماهنگی‌های بعدی مقرر شد که محل جلسه معارفه در سالن جلسات ریاست دانشگاه باشد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه بیان داشت: متاسفانه دفتر رئیس دانشگاه نه تنها در جلسه شرکت نکرد بلکه در موعد مقرر سالن را در اختیار بسیج قرار نداد و مدعوین از جمله امام جمعه محترم موقت شهر رامین و امام جمعه محترم شهر ویس و دو تن از مقامات محترم محلی سپاه و جمعیت زیادی از اساتید دانشگاه با درب بسته مواجه شدند و به ناچار جلسه در مسجد دانشگاه برگزار شد که بحمداله جلسه باشکوهی بود.

مرعشی بیان داشت: بسیج اساتید یک رکن قانونی و انقلابی در دانشگاه ها است و انتظار از مسئولین دانشگاه ها داریم که به قانون و ارزش های انقلابی احترام بگذارند زیرا تقابل با ارزش‌های دینی و بد اخلاقی به حیثیت دانشگاه آسیب می زند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه با تشکر از تلاش های صادقانه و مجدانه مسئول سابق بسیج اساتید استان گفت: مسیر و حرکت بسیج همان مسیر انقلاب است و در این دوره بیشتر کیفی‌سازی فعالیت‌های بسیج و دفاع صریح و بدون تقیّه از ارزش های انقلابی در دستور کار است. اصلاح تشکیلات داخلی و بازسازی آن مطابق با اولویت‌های جدید را در حال تکمیل هستیم.

وی با اشاره به پروژه توانمندسازی اساتید دانشگاه در بخش های اعتقادی، سیاسی و فرهنگی اظهار داشت: اساتید فرماندهان جنگ نرم هستند. بسیج دوره های ویژه سیاسی و اقتصاد مقاومتی برای همه اساتید به ویژه بسیجی تدوین و طراحی کرده است. به طور مثال 25 دی ماه با حضور استاد دانشگاه امام صادق (ع) دوره تربیت مربی اقتصاد مقاومتی در دانشگاه آزاد اهواز با ظرفیت 150 استاد برگزار می شود.

مرعشی با اشاره به مأموریت بسیج اساتید در تحول علوم انسانی گفت: بسیج کارگروه های ویژه برای تحول علوم انسانی که از دغدغه ها و مطالبه های جدی مقام معظم رهبری است تشکیل داده است.بویژه در بخش روان‌شناسی اسلامی خوزستان در کشور قطب علمی محسوب می شود.

وی در این زمینه به تدوین کتاب "درسنامه روان شناسی اسلامی" اشاره و اظهار داشت: این کتاب به سیر تحول علوم روانشناسی پرداخته است که قابل الگوبرداری برای سایر علوم انسانی نیز است.

مسئول بسیج اساتید خوزستان با اشاره به اولویت بعدی بسیج در شکل گیری حقیقی وحدت حوزه و دانشگاه اشاره و گفت: وحدت حوزه و دانشگاه یکی از خواسته های انقلاب بوده و متاسفانه هنوز حقیقتاً محقق نشده و به همایشهای نمادین بسنده کردیم. برای عینیت بخشیدن به این مساله جلسات کارشناسی برای عملیاتی ساختن این وحدت ضمن استقلال دو مجموعه صورت گرفته است.

وی گفت: در این مدت اخیر جلسات کارشناسی با حضور 20 نفر از اساتید برتر حوزه و دانشگاه برای بررسی ابعاد فنی مساله تشکیل شده است. این جلسات ماهانه بوده و دنبال تعریف اهداف مشترک برای هر دو بخش هستیم. تبادل استاد و تشکیل کارگروه های مشترک در مسایل اجتماعی از دیگر خروجی های این جلسات مشترک است که ادامه دارد.

مرعشی در ادامه به حمایت قاطع بسیج اساتید از آرامش علمی و جریان تولید علم در دانشگاه ها بیان داشت: سیاست زدگی و ایجاد آشوب فکری مخالف مشی رهبری انقلاب در حوزه دانشگاه ها است. بسیج ضمن حمایت مادی و معنوی از جریان علمی، هوشیارانه با رصد جریان ها اجازه آسیب به جریان علمی را نمی دهد.

وی همچنین به تشکیل کارگروه های مساله محور در بسیج اساتید اشاره و گفت: با توجه به تاکید رهبری انقلاب برای حضور اجتماعی اساتید کارگروه های مساله محور در حوزه اشتغال، آب گرفتگی شهر اهواز، معضلات اجتماعی با حضور اساتید تشکیل شده است.

مسئول بسیج اساتید خوزستان به فعالیت 24 دفتر و کانون بسیج اساتید در دانشگاه های خوزستان اظهار داشت: این دفاتر عضو حقوقی شورای فرهنگی دانشگاه ها هستند که با حضور فعال خود اجازه آسیب به سلامت فرهنگی دانشگاه ها را نمی دهند.

وی در ادامه به اهمیت و جامعیت بیانیه گام دوم انقلاب اشاره و گفت: بیانیه گام دوم یک سند و راهبردی برای همه بخش های فرهنگی و سیاسی و اقتصادی است. بسیج اساتید اخیرا برای تببین این بیانیه همایش ملی در دانشگاه علوم پزشکی اهواز با همکاری بسیج جامعه پزشکی برگزار کردند.

مرعشی تأکید کرد: تبیین فنی و کارشناسی این بیانیه در حلقه های صالحین در دستور کار است. ابعاد مهم و کلان این بیانیه در حلقه های صالحین اساتید طرح و گفتمان سازی می شود. راهبرد بسیج تبدیل بیانیه گام دوم به گفتمان غالب و سکه رایج دانشگاه ها است.

وی با اشاره به همکاری مشترک بسیج دانشجویی و اساتید به عنوان دو بال اصلی در دانشگاه ها گفت: با بسیج دانشجویی همکاری نزدیکی داریم. امیدواریم بسیج ادارات برای توسعه و چابک سازی بسیج کارمندان دانشگاه نیز برنامه ریزی کند.

این استاد دانشگاه به حوادث اخیر اشاره گفت: سردار سلیمانی نماد یک انسان وارسته و انقلابی بود که دشمن را ستوه درآورده بود. جریان غرب گراها که روزگاری سردار را آتش افروزی متهم می کردند در مقابل دریای مردم در تشییع این شهید مرعوب شدند.

وی افزود: خلوص و افتادگی و تواضع سردار سلیمانی درس و الگوی بزرگ برای همه و بویژه اساتید است. بویژه اینکه برخی مواقع دیده می شود که افراد دچار غرور و تکبر علمی می شوند. مقابل زورگو سر تعظیم نیاوردن و مردمی بودن دیگر جلوه این شهید است.

مسئول بسیج اساتید استان به مساله انتخابات اشاره و ضمن دعوت از همه مردم برای حضور در این تکلیف الهی گفت: بسیج اساتید برای شفاف سازی انتخابات، بدون حمایت از فردی خاص دنبال تشکیل جلسات مطالبه گری از نامزدهای تایید شده است.

وی در پایان به تهیه استارتاپ انتخاباتی از سوی بسیج اساتید اشاره و افزود: بسیج اساتید با فراخوان عمومی از اساتید درخواست کرده است راه حل خود درباره مشکلات سازوکار انتخابات مانند حضور پول های کثیف، قومیت گرایی، رانت که حدود 12 مشکل استحصا شده است را ارائه دهند تا بررسی و در نهایت در اختیار مردم قرار گیرد.

گفتنی است چندی پیش رئیس دانشگاه کشاورزی رامین با اشاره به اینکه در دانشگاه نباید شعار درباره فتنه 88 داده شود مانع از قرائت بیانیه و شعار علیه فتنه گران از سوی دانشجویان در برنامه حماسه 9 دی در محل مزار شهدای گمنام دانشگاه شدند.

منبع: تسنیم

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها