بزرگترین متحد بالقوه ایران در دل واشنگتن را بشناسید/ ایران تا نفوذ در کاخ سفید فاصله‌ای ندارد

با ورود اقلیتهای نژادی، قومی و مذهبی از نسل هزاره جدید به داخل مجلس آمریکا تمایلات مدرن در بین دموکراتها بسیار زیاد شده است. در این میان شکل گیری حلقه کوچک اما مستحکم نمایندگان مسلمان بیش از پیش جلب توجه می‌کند.

بزرگترین متحد بالقوه ایران در دل واشنگتن را بشناسید/ ایران تا نفوذ در کاخ سفید فاصله‌ای ندارد

به گزارش خبر فوری ، بعد از اتفاقات اخیر در خاورمیانه، ترور سپهبد سلیمانی و بمباران پایگاه عین الاسد بسیاری در داخل خاک آمریکا، ترامپ را محکوم کردند. در راس این مخالفان کنگره قرار داشت. نانسی پلوسی یکی از کسانی بود که علاوه بر محکومیت اقدامات ترامپ، قانونی را در کنگره تصویب کرد که طبق آن، اختیارات تصمیمات نظامی ترامپ محدود شد.

بسیاری بر آنند که در دل کنگره آمریکا نمایندگان دموکراتی وجود دارند که بیشترین تاثیر را بر تصمیمات پلوسی داشته وعلاوه بر این می توانند متحد ایران هم باشند. تا پیش از این، جمهوری خواهان و دموکراتها در یک چیز مشترک بودند و آن دشمنی با ایران، تحریمها و مبارزه تمام قد در منطقه خاورمیانه بود. اکنون نطفه ای در دل کنگره شکل گرفته که این رویه را تغییر داده است.

در درون دموکراتها اتفاقی افتاده است. اکنون دموکراتها به دو گره سنتی و مدرن تقسیم شده اند. در دل گروه سنتی افرادی مثل جو بایدن، هیلاری کلینتون و وارن قرار دارند که معتقدند حزب دموکرات باید همان مشی اوباما و کلینتون را در سیاستهای به خصوص خارجی خود ادامه دهد. در مقابل، افرادی مثل سناتور برنی سندرز سوسیالیست و کامالا هریس با پرورش اندیشه های نو سعی کرده‌اند که ذات این حزب را تغییر دهند. تاکید بر رفاه طبقه کارگر توسط سندرز و اولویت دادن به اقلیتهای قومی و نژادی توسط کامالا هریس نشانه‌هایی از این تغییر سیاست در درون حزب دموکرات آمریکا است.

این دوگانه ذکر شده در دل کنگره نیز وجود دارد. با ورود اقلیت‌های نژادی، قومی و مذهبی از نسل هزاره جدید به داخل مجلس آمریکا تمایلات مدرن در بین دموکراتها بسیار زیاد شده است. در این میان شکل گیری حلقه کوچک اما مستحکم نمایندگان مسلمان بیش از پیش جلب توجه می‌کند.

کیث الیسون(او اخیرا دادستان شده و مجلس را ترک کرده)، ایلهان عمر، رشیده طلیب و اندره کارسون از جمله نمایندگان مسلمان کنگره هستند. بزرگترین شباهت این حلقه کوچک اما رو به رشد با ایران، مخالفتشان با رژیم صهیونیستی است.

مدتی پیش بود که رشیده طلیب و ایلهان عمر از ورود به فلسطین اشغالی منع شدند. این دو در پیام‌هایی که با خشم حامیان رژیم صهیونیستی در شبکه‌های اجتماعی روبرو شده بود، آرزو کردند که فلسطین هرچه زودتر آزاد شود. طلیب که اصالتی فلسطینی دارد، با اشاره به پارچه‌نوشته‌هایی که برای استقبال از او و عمر در کرانه باختری آماده شده بود، در توییتر نوشت: "یک روز من و ایلهان عمر از بیت لحم دیدن خواهیم کرد و ان‌شاءالله که آن روز [فلسطین] آزاد شده باشد. #فلسطین‌راآزادکنید."

عمر هم در پاسخ به طلیب نوشته است: "یک روز خیلی زود."

این نکته نیز قابل ذکر است که دشمنی شدید این حلقه با ترامپ بر سر مسائل نژادی و منع ورود مسلمانان باعث شده این افراد در بین دموکراتهای سنتی نیز نفوذ خاصی داشته باشند. مدتی پیش و پس از تصویب قانون منع ورود مسلمانان 5 کشور به خاک آمریکا کیث الیسون نماینده دموکرات ایالت مینه سوتای آمریکا و اولین نماینده مسلمان منتخب درکنگره فرمان جدید دونالد ترامپ را رد کرد و تاکید کرد که ترامپ تلاش می کند از ورود مسلمانان به خاطر مذهب شان جلوگیری کند.

این اتفاق و اتحاد بالقوه این نمایندگان با ایران در ماجراهای اخیر به خوبی خود را نشان داد. نمایندگان مسلمان کنگره اقدامات ضد ایرانی ترامپ و به خصوص ترور شهید سلیمانی را به شدت محکوم کردند. در این بین، ایلهان عمر بیش از سایر نمایندگان فعال بود.

عمر که سومالی‌تبار است و ۲۰ سال پیش در سن ۸ سالگی به همراه خانواده خود از سومالی به آمریکا مهاجرت کرده است در توئیتی نوشت: من در منطقه جنگ‌زده زندگی کرده‌ام و آنچه که جنگ بر سر خانواده‌ها و جوامع می‌آورد را از نزدیک دیده‌ام. ترامپ در آستانه سوق دادن ما به جنگی بی انتهاست. وی با دعوت مردم به برگزاری تظاهرات ضد جنگ علیه ایران نوشت: من از شما می‌خواهم که در کنار من باشید و این دعوتنامه را امضا کنید.

وی در توئیت دیگری به سخنرانی دونالد ترامپ اشاره کرد که گفته بود آمریکا خیلی فوری تحریم‌های اقتصادی طاقت‌فرسایی را علیه ایران وضع خواهد کرد. عمر ضمن انتقاد از این اظهارات ترامپ در پیام توئیتری خود نوشت : این سخنان عاقلانه نیست. تحریم‌، جنگ اقتصادی است. این (تحریم‌ها) پیش از این نیز موجب کمبود دارو و مرگ‌ افراد بی‌شماری در ایران شده است.

وی ادامه داد: شما نمی‌توانید مدعی شوید که خواستار تنش‌زادیی هستید و بعد بدون هدف روشن و واضح، تحریم‌های جدیدی را اعلام کنید. این یک پاسخ حساب شده نیست.

همین اقدامات ایلهان عمر باعث شد که وبگاه اورشلیم پست طی مقاله ای به شدت به او و سایر نمایندگان مسلمان کنگره حمله کند و آنها را دوست ایران بنامد. نویسنده مقاله اورشلیم پست ضمن انتقاد از آزادی بیان این نمایندگان تاکید کرد که اسرائیل باید با قدرت هر چه تمامتر در مقابل نفوذ این نمایندگان را بگیرد.

هم اکنون نفوذ و قدرت مسلمانان در بین شهروندان آمریکایی بیشتر و بیشتر شده است. اندره کارسون نماینده دموکرات کنگره از ایدیانا اخیرا در اجلاسی پیش بینی کرد که تا سال ۲۰۳۰ حداقل ۳۰- ۳۵ نماینده مسلمان در کنگره حضور داشته باشند و احتمال ریاست جمهوری یا معاونت آن برای مسلمانان وجود داشته باشد.

او خاطرنشان کرد: تمامی مسلمانان آمریکا نماینده ای برای اسلام در اینجا هستند و با وجود تمام نقض هایشان می خواهند اسلام را معرفی کنند و به جهان نشان دهند که در اینجا ماندنی هستند و اینکه مسلمانان نیز بخشی از آمریکا می باشند و قرار نیست اینجا را ترک کنند.

حالا ایران با چنین متحد بالقوه پر قدرتی در دل یکی از قوی ترین نهادهای تصمیم گیرنده در ایالات متحده مواجه است.به نظر میرسد منطقی است ایران این دوست بالقوه را به دوست و متحد بالفعل تبدیل کند.

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 22
  • کاوه
    0

    البته نگران ترامپ نباشید چون ترامپ هم متحدانی مثل شما و فائزه و پدر بدرک واصل شده اش در تهران دارد...بی دلیل برای برجام جشن نگرفتید چون می دانستید هاشمی و روحانی بزرگترین خدمت را به ترامپ کردند....

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      خداشفات بده....

    • حسن
      0

      عجب ادبیات فاخری دارید شما هایی که پشت دین قایم شده اید این از شما که حرفات هیچ تناسبی با اسم زیبایت (کاوه)ندارد اونم از حرفهای دخترک ابوطالب و سایرینی که هفته پیش افاضات فرمودند

    • مسلم
      0

      هاشمی یک لیبرال از خدا بی خبر بود که تنها به فکر ریاست ومنفعت خودش بوددوره ریاست جمهوریش با تورم 50درصدی میگفت رئیس جمهوری را مادام العمر کنید .ولی وقتی رئیس جمهور نبود میگفت رهبری چرا باید مادام العمرباشدباید دوره ای باشه.وتا توانست فتنه وآشوب درست کرد.در88اگر یک کلام میگفت مردم به حرف رهبری گوش دهید اینهمه فتنه تا به امروز درست نمیشد

  • رضا
    0

    سوالی از جناب کاوه دارم. آیا در کشور خودمان اقلیتی مذهبی و قومیتی یا مهاجر دوتابعیتی که اتفاقا طرفدار به رسمیت یافتن کشور اسرائیل یا مثلا حامی این تفکر باشند که با آمریکا روابط سیاسی برقرار باشد و..... آیا اصولا اجازه ورود به مجلس یا دولت یا سمت های حاکمیتی دارد؟ حتما جواب را میدانید اینکه عده ایی مسلمان و مهاجر خارجی در کنگره آمریکا وارد می‌شود نشانگر آزادی و دمکراسی در این کشور است که متاسفانه در اینجا دیده نمی‌شود. در مجلس هر کس بخواهد در دوره نمایندگی خود موضع گیری که با نظام زاویه داشته باشد دوره بعد به احتمال زیاد رد صلاحیت می‌شود

    نظرات شما -
    • میثم
      0

      در آمریکا تنها دوحزب حاکم در راءسند دمکرات وجمهورخواه ....وسیستم طوری طراحی شده که اصلا" اگر حزب سومی بخاد بیاد روکار نمیتونه...درایران میگن منافق باید ردصلاحیت بشه....این غیر منطقی نیست آیا شمااجازه میدهی دزد یا نامحرم وارد خانه ات بشه...آیا دوست داری هر ولگرد وهرزه ای درکنار ناموست باشه....فریب خیابانها وتکنولوژی لوکس آمریکا را که بروی خون میلیونها انسان بیگناه وغارت نفت مسلمین بوسیله عمال شیرده ومزدور بنا شده رانخورید....پشت این ظاهر زیبا چهره ای مخوف وشیطانی پنهان است...این خیابنهای لوکس نتیجه ی غارت اموال من وشماست....حاصل ریختن خون میلیونها انسان وشهید است

    • رضا
      0

      جناب میثم کمی با دقت کامنت را مطالعه بفرمایید. و بهتر بود به جای توهین و نفرت پراکنی اذعان میکردی آمریکا یا هر کشور دیگه مثل چین و فرانسه و روسیه و ژاپن و ترکیه و.... کار و تلاش در جهت منافع ملی خود کردند در عوض ما چه کردیم سالهاست وقت و سرمایه و هست و نیست خود را صرف مرگ بر این و آن، اسرائیل نابود می‌شود و کشور های حوزه خلیج فارس همگی خبیث و چه و چه هستند فقط خودمان خوبیم با کره شمالی و چین و روسیه و ونزوئلا و سوریه و حماس و حوثی ها و....اخوی تمام کنید دیگه کم کم ورزش و اقتصاد و حریم هوایی و هر آن چه که داریم همه و همه وارد لیست تحریم آمریکا و در آینده نزدیک با قطعنامه شورای امنیت تحریم جهانی می‌شویم اون وقت ببینم بازم شعار می‌دهید؟

    • کاظم
      0

      رضای عزیز میثم راست میگه ماباید فرق مشرک وطاغوت رابدانیم ماکه نمیتونیم احکام خدارا تعطیل کنیم.قران نگفته با دیگران ارتباط نداشته باشیدقران قاعده ی نفی سلطه دارد یعنی زیر بار اونکه می خواهد توگاوشیرده باشی نرو نگفته باچین وروسیه ویهودی ومشرک قطع رابطه کن.گفته به اونی که میگه میادین نفت مسلمین مال منه سواری نده اونی که عراق را اشغال میکنه ومیگه دوست دارم دلم نمیخاد برم بیرون به اون سواری نده اگه سواری دادی و ننگ راقبول کردی طاغوت سوارت میشه قرآن گفته زیر بارحرف زور اون که میگه اسرائیل 6000هزار کلاهک هسته ای داشته باش وتو هسته ای صلح آمیز هم نداشته باش نرو.اسرائیل بمب اتم داشته باشه وتوباید خلع سلاح شوی تونباید موشک داشته باشی زیر بار ظلم اونرو.به نظرتو اینها زور نیست طاغوت که نباید استخون بدهنش بگیره تا بهش بگن طاغوت . طاغوت همین کارها را میکنه بهش میگن طاغوت.

    • رضا
      0

      تشکر از نظر جناب کاظم. مالزی و ترکیه و عمان 3 نمونه کشور مسلمان آیا در حال حاظر مستعمره قدرت های بزرگ هستند؟ وقتی شروع کردند از ما خیلی عقب تر بودند. حالا اما کشور های اثر گذار و مستقلی هستند که در دنیا دارای اعتبار هستند ولی نه با بحث آمریکا ستیزی و شعار نابودی اسرائیل و نه با بحث صدور انقلاب و ایدئولوژی و نه با بالا رفتن از دیوار سفارتخانه ها.آیا قبول ندارید داستان اشغال سفارت آمریکا و به گروگان گرفتن دیپلمات ها به مدت 444 روز و سپس آزادی آنها در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا!!!! اشتباه بود. بلوکه شدن ملیارد ها دلار پول و املاک ما در آمریکا و دیگر جاهای دنیا و تحمیل جنگ با عراق که رد پای آمریکا در آن دیده می‌شود و خسارت جانی و مالی که به ما تحمیل شد خارج از مخیله است و تا کنون که دشمنی آمریکا و کشور های خلیج فارس تقریبا تمامی متحدانش را در پی داشت.متاسفانه برای مقابله با اینها رفتن به سمت چین و روسیه که این یکی در تمام طول تاریخ معاصر و جنگ تحمیلی دستش به خون ما آغشته است و همیشه چشم طمع به خاک ما داشته. این شده که تورم و اقتصاد ورشکسته و بی ارزش شدن پول ملی و در کنار فقر و بیکاری و فرار مغز ها و سرمایه ها همه و همه هزینه آمریکا و اسرائیل ستیزی است که می‌شد با حفظ استقلال و عزت کشور روابط توام با احترام با همه دنیا داشت

    • حمزه
      0

      آقا رضا کاش میدانستی که همین جوانان ترکیه نیروهای آمریکا را هرکجا می دیدند آنها را با خفت وخواری داخل گونی میکردند ووقتی میگفتند غلط کردیم آنها را آزاد میکردند.در ثانی آن سفارت نبود مرکز توطئه وجاسوسی بودثالثا" شرایطی که برای ما ایجاد شد با شرایط ترکیه یکسان نیست.رایعا" آنها لائیک هستند ولی ما جمهوری اسلامی هستیم خامسا" ما قدرت اول منطقه هستیم واگر متحدشویم انشاءالله درسایر زمینه ها ترکیه را پشت سر میگذاریم

    • کاظم
      0

      آنها هم به برکت انقلاب اسلامی رشد وتوسعه پیدا کردند.قبل ازآن هیچ نبودند.ما اعتقاد مان اینست که دین مرز نداردآنها فقط به خودشان فکر میکنند.ولی برای ما بچه ی یمنی با ترک وعراق وایران هیچ فرقی ندارد.ظلم ظلم است ووظیفه ای ما مبارزه با ظالم است....

    • رضا
      0

      به هر حال نظر شما محترم ولی بنده حرفم اینه اول منافع ملی بعد منافع ایدئولوژیک و بحث کمک به یمن و عراقی و..... اون اقتدار که از آن سخن گفتید هم هیچ سازگاری با وضع اقتصادی و تورم و نرخ بیکاری و........ که گریبان کشور را گرفته ندارد.

  • جناب‌فیلسوف
    0

    اشتباه‌در‌احزاب‌امریکا‌یعنی‌تزییع‌زمان‌یعنی‌از‌مرحله‌پرت‌شدن‌متفکرین‌اما‌معتقدم‌در‌مرکزیت‌سیاسی‌درحال‌حاضر‌حزب‌جمهوری‌خواه‌دست‌بالا‌را‌دارد.

  • احمد شیشه گر
    0

    چقد آزاد هستن، با تفکر کاملا متفاوت یه مهاجر سیاه پوست و مسلمان چطور تونسته بره کنگره آمریکا؟ اینجا نماینده مسلمان و معتقد و جانباز جنگ و خانواده شهید قسم میخوره بخدا به ولایت فقیه التزام دارم بازم به دلیل عدم التزام به نظام و ولایت رد صلاحیت میشه. انقد مسخرس که نگم بهتره

    نظرات شما -
    • صادق
      0

      اشتباه نکن اینهم از ریا کاری آنهاست درآمریکا سیاه یا سفید باید درخدمت دوحزب حاکم قدرتمند دمکرات وجمهوریخواه باشد....هرکه لاوی وپول زیاد داشته باشد برنده است چه سیاه وسفید فرقی نمیکنه.الان بحث استیضاح ترامپ مطرح است ولی چون حزبش قدرتمند تر است وپول وزورش بیشتر است بعید میدانم ترامپ برکناربشه چون زورش زیاداست.ماباید خدا راشکرکنیم که درکشوری زندگی میکنیم که اگر کسی کار نکرد راحت می تونیم بذاریمش کنار همون افرادی هم که تائید صلاحیت شدند نمره شون به زور 10میشه چون عملکردشان کاملا" مشخصه عملکرد مجلس اصلا" رضایت بخش نیست فقط بفکر بخور بخور هستن

    • نجفیان
      0

      در نجف آباد اصفهان یک نامزد با 38 سال سابقه پاسداری و 8 سال فرمانده یکی از بنام ترین لشکرهای سپاه و 4 سال معاونت یکی از قرارگاههای مرکزی ایران که سه استان را تحت پوشش دارد و با 50%جانبازی و برادر شهید و همرزم سردارسرلشکر شهید احمد کاظمی وسردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در سوریه و دهها عنوان دیگر رد صلاحیت شد با چه عنوانی با عنوان عدم التزام به اسلام . انسان نمیداند به این وقایع بخندد یا گریه کند .

  • مسعود
    0

    فقط بایدبه خودمون اعتمادکنیم این حرفا برافاطی تومون نمیشه.

  • علی
    0

    جالبه یه عده ادعا میکنند دموکراسی ما از جاهای دیگه بیشتره!!اینا یا از روی عمد میخوان روی اعصاب بقیه راه برن و یا اصلا معنی دموکراسی رو متوجه نیستند آقا من کاری به آمریکا و بقیه کشورها ندارم و نه میخوام از اونا دفاع کنم و نه اعتقادی به دشمن فرضی دیکته شده به خودمون دارم ولی تو این مملکت بودم و میبینم مثلا تو همین بحث نمایندگی برخی با کوچکترین نظر متفاوت با نظر دیکته شده حاکمیت،حتی اگه با نظر عده ای از مردم یکی باشد خیلی راحت با کلی اتهام تفهیم نشده،دوره بعد رد صلاحیت میشن که البته فقط یک مثال مرتبط زدم وگرنه خیلی مثال ها میشه زد و دید به شرطی که منصف باشیم،بنا به صلاح شخصی خودمون نظر ندید و واقعا با وجدان مسائل رو تجزیه تحلیل کنیم و البته اندک آگاهی و اطلاعات سیاسی و... داشته باشیم.

  • مهاجر
    0

    تاثیرایران براوناغیرقابل انکاره اما اوناهم دارن راه خودشونومیرن برن

  • کامران
    0

    حالا اگر ترامپ هم باستیضاح برکنار بشه چه نفعی برای ما داره شاید فکر امریکا هم مثل ایرانه تا رییس جمهور عوض شد اساس حکومت به نفع آین ان تغییر کنه خیر اقایان سیاست انها در چهار چوب مشخص در حال حرکت رو بجلو میباشد یادمان نرفته زمان برکناری جان بولتون عده ای ساده لوح خوشحالی میکردن چی بنفع ایران عوض شد فکر نان باشید که خربزه اب است

  • یوسف
    0

    دوستان وطن فروش باید به شماها یادآور شویم ایران نفوذ زیادی در آمریکا دارد حتی در مجلس سنا خداروشکر ایران اینقدر قوی است که در رده بالای کشور آمریکا نفوذ پیدا کرده است و می تواند ضربه سختی وارد کند

  • سی
    0

    به مسلم بگید قرص ها شو بخوره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها