«علی مطهری» نسبت به رد صلاحیتش شکایت کرد ؛

باب اظهارنظر و آزادی‌بیان در کشور نباید بسته شود/ برای تایید صلاحیت التماس نخواهم کرد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که با استناد به بند معروف عدم التزام به نظام رد صلاحیت شده، ضمن ارائه‌ فرم شکایت خود به شورای نگهبان گفت: برای تایید صلاحیت التماس و پیگیری نخواهم کرد.

باب اظهارنظر و آزادی‌بیان در کشور نباید بسته شود/ برای تایید صلاحیت التماس نخواهم کرد

علی مطهری با اشاره به رد صلاحیت خود از سوی هیات نظارت بر انتخابات مجلس یازدهم اظهار کرد: من امروز به ورزشگاه تختی رفتم و نسبت به رد صلاحیت‌ام برای مجلس یازدهم اعتراض کردم و همان‌طور که گفته‌ام، التماس و پیگیری نخواهم کرد.

متن اعتراض مطهری ، بدین شرح است:

«علت رد صلاحیت این جانب عدم التزام عملی به نظام جمهوری اسلامی ایران اعلام شده است. این امر به این معنی است که اینجانب اقدام عملی علیه نظام انجام داده‌ام، مثلا اقدام مسلحانه‌ داشته‌ام یا دست به تخریب و آتش زدن اموال عمومی داشته‌ام روشن است که چنین چیزی نبوده است. ممکن است مقصود از عدم التزام عملی به نظام جمهوری اسلامی، اظهارنظر برخلاف نظر رسمی نظام باشد. این هم اشکالی ندارد، همان‌طور که مقام رهبری تصریح کرده‌اند که «ممکن است کسی نظری برخلاف نظر من داشته باشد، باید آزاد باشد که نظرش را بگوید.» البته مقام عمل و مقام نظر نباید با هم مخلوط شوند. ممکن است بنده در موضوعی نظری غیر از نظر رهبری داشته باشم ولی در مقام عمل، به خاطر مصلحت نظام و کشور تابع نظر ایشان باشم. به هرحال باب اظهارنظر و آزادی‌بیان در کشور نباید بسته شود.»

باب اظهارنظر و آزادی‌بیان در کشور نباید بسته شود/ برای تایید صلاحیت التماس نخواهم کرد

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • ناشناس
    0

    اشتباه کردی شکایت نوشتی،مردک مگرآنجا را خریدی.؟

  • بچه تهرون
    0

    مطهری جون ترو خدا برو تا حالا هر چه خدمت کردی به خودت و رفقات کافیه تا حالا هم نون بابا جونتو خوردی انشالله روزی برسه بچه های رفسنجانی هم برن مثل نواده های قاجار......

  • ..........
    0

    حتما حتما با نیامدن شما به مجلس امریکا واسرایل ناراحت میشن

  • مریم
    0

    جناب مطهری جسارتا متظورتون از آزادی بیان: قرص ضد بارداری که نیست

  • م
    0

    آقاجان شما طی حضورتان در مجلس چه آورده ای به غیر از تورم و بیکاری و کاهش ارزش پول ملی و هزاران گرفتاری برای ملت و کشور بعنوان اصلاح طلب تدبیر و امیدی داشته اید بهتر است بعوض شکایت از شورای نگهبان پاسخگوی خسارات وارده باشید از باب مسبب..

  • یک دوست
    0

    خدمت دوستان عرض کنم که دقت کنید ببینید برای رسیدن به جاه و مقام به چه رفتار و کردار دست می زنند !!!! تمام نماینده گان جناح اصلاحاتچی در این دوره با زد و بند نماینده شدند و مملکت را به فلاکت انداختند، از تصویب ۲۰۳۰ گرفته تا تصویب برجام نجس و کثیف و هزاران کثافت کاری دیگری، حالا از رهبری و نظام مایه می گذارند و خودشون را سینه چاک ولایت می دانند. همین محمود صادقی که بدترین رفتارها را علیه نظام و نمادهای ارزشی داشت، ببینید امروز چطوری از اقدام موشکی سپاه علیه پایگاه آمریکایی ها حرف می زنه. آنقدر با آب و تاب که خود فرماندهان سپاه هم در الان حرف نزده اند. خیلی جالبه محمود صادقی و دفاع از نظام !!!!!!!!!!!!!

  • احسان
    0

    اقای مطهری به نظر من شما برید یه فلافل فروشی بزنی به خدا بهتره. اونجا موفق تری . بی خیال مجلس باش.

    نظرات شما -
    • دلباز یاسوج
      0

      تا شما بدون سر و صدا به دزدی هایتان ادامه دهید، این آقای مطهری حداقل یه گاهی یه دادی میزد این را هم خاموش کنید

  • ناشناس
    0

    اگه آزادی احزاب وجود داره چه دلیلی داره چنین شخصیتی تایید نشه آدمی که هیچ گونه فعالیت حزبی نداره و سربه زیر و مطیع هست چه گرهی از مشکلات مردم

  • دلباز یاسوج
    0

    اگه مطهری ضد نظام هست باید یه فکری به حال بقیه کاندیدها کرد و مهمتر از همه یه بازنگری در شورای نگهبان

  • سعادت حسینی
    0

    تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها...تاالان شما وامثال شما که سالها ملتی را به بازی گرفته اید چه کار مفیدی به غیر از عکس گرفتن با خانم موگرینی وچرت زدن تو مجلس انجام داده اید که هنوز دودستی به این کرسی چسپیدی.کی به صلاح ونفع این ملت کار مفیدی کرده اید.البته نگران نباش اینقدر این سالها درآمد داشتی که نوه ونتیجه هاتو هم بفرستی خارج ،خودت هم از بازنشستگی تو جزایر قناری لذت ببری.برو خوش باش که این انقلاب به خیلی ها ساخت.ای کاش همون ۳۰ سال پیش میدونستم یک عدد تسبیح وده،پانزده سانت ریش وپیراهن یقه آخوندی معجزه میکنه.ایکاش...خوشا به حال کسانی که خوب موقعیت رادرک کردند وبه موقع اقدام کردن.

  • علی
    0

    همین متن داره داد میزنه که داری التماس میکنی

  • احمد
    0

    چون مصداقی قابل اندازه‌گیری برای عدم التزام وجود ندارد بنابراین شورای نگهبان با وقاحت تمام هرکسی را بخواهد رد میکند و این عین دیکتاتوری است که در زمان طاغوت هم اجرا میشد اگر ما معتقد به بصیرت مردم هستیم باید آزادی انتخابات را تضمین کنیم و مطهری وامثالهم باید تایید کنیم این مردم است که با رای خودشان تعیین می کنند چه کسی التزام دارد و چه کسی التزام ندارد

  • احمد
    0

    نظر شما با موفقیت ثبت گردید و پس از تایید مدیریت سایت به نمایش در خواهد آمد. لطفاً بفرمایید مدیریت چه نظراتی را تایید میفرمایند؟ تا اینجا که فقط توهین به مطهری تایید شده یعنی کسی نگفته انتخابات ما آزاد نیست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها