مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا:

ترکیه و روسیه نقش مهمی در لیبی ایفا می‌کنند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جلسه مجمع عمومی پارلمان اروپا در شهر استراسبورگ فرانسه گفت: ترکیه و روسیه نقش مهمی در میانجیگری میان طرف‌های درگیر در لیبی ایفا می‌کنند.

ترکیه و روسیه نقش مهمی در لیبی ایفا می‌کنند

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با یادآوری اینکه خلیفه حفتر فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی (در شرق لیبی) که برای مذاکره درباره برقراری آتش‌بس به مسکو سفر کرده بود اما بدون امضای قرارداد آتش‌بس روسیه را ترک کرد، گفت: "من می‌توانم آتش‌بس در لیبی را تضمین کنم."

به گزارش خبرگزاری آناتولی،‌ او سه‌شنبه ضمن اعلام حمایت از روند برلین در مورد حل بحران لیبی تاکید کرد: "امروز اروپایی‌ها از شش ماه قبل فعال‌تر هستند، اما اکنون روس‌ها و ترک‌ها نقش بسیار محکمی در لیبی دارند. راه‌حل بحران لیبی نظامی نیست."

در حال حاضر درگیری‌های شدیدی بین نیروهای خلیفه حفتر و نیروهای دولت وفاق ملی لیبی به ریاست فائز السراج در جنوب طرابلس، پایتخت این کشور ادامه دارد. آتش‌بسی نیز که نیمه شب ۱۲ ژانویه به درخواست روسیه و ترکیه بین طرفین برقرار شد، دوام نیاورده و عقیله صالح، رئیس مجلس وابسته به خلیفه حفتر در طبرق، واقع در شرق لیبی اعلام کرد: "آتش‌بس پایان یافته و جنگ ادامه خواهد یافت."

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها