نیویورک تایمز: راهبرد ترامپ در قبال ایران ممکن است به بهای شکستش در انتخابات ۲۰۲۰ تمام شود

روزنامه نیویورک تایمز نوشت اقدامات رئیس‌جمهور آمریکا در چارچوب تنش‌آفرینی با ایران ممکن است به بهای از دست دادن آرای رای‌دهندگان در انتخابات آتی تمام شود.

نیویورک تایمز: راهبرد ترامپ در قبال ایران ممکن است به بهای شکستش در انتخابات ۲۰۲۰ تمام شود

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در تحلیلی نوشت: جنگ‌طلبی اخیر ترامپ در قبال ایران برخی از حامیانش را نگران کرده و پیروزی او را در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به خطر انداخته است.

در این تحلیل آمده است: تقریبا چهار سال پیش، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در ایالت آیووا از جنگ‌ها در خاورمیانه که موجب شده است بسیاری از خانواده‌ها دختران و پسران خود را به جنگ بفرستند، انتقاد کرد. وی در یک تجمع چند صد نفری در این ایالت گفت خواهان جنگ نیست و قول داد اگر نیروی نظامی به جایی اعزام کرد, «چنان قدرتمند باشد که کسی نتواند در کارمان مداخله کند.»

در ماه نوامبر (آبان-آذر) همان سال، شهر دوبوک در این ایالت برای اولین بار از سال ۱۹۵۶ در انتخابات ریاست جمهوری به جمهوری‌خواهان رای داد. موفقیت ترامپ در مکان‌هایی مانند دوبوک - با اکثریت سفید پوست، از طبقه کارگر و کاتولیک - به پیروزی جمهوری خواهان کمک کرد و پیروزی ترامپ برای دوره دوم به شدت به این بستگی دارد که آیا این رای‌دهندگان بار دیگر به سمت حزب دموکرات روی می‌آورند یا خیر. اما کابوس درگیری جدید در خاورمیانه - اینبار با ایران- ائتلاف سیاسی را که ترامپ در سال ۲۰۱۶ ایجاد کرده بود، تهدید می‌کند.

در حالی که سطح تنش‌ها با ایران همچنان بالاست، این خطر وجود دارد که ترامپ تبدیل به رئیس جمهور دوران جنگ شود که ادعا می‌کرد هرگز خواستار آن نیست. او در سیاست خارجی خود پر از تناقض است و برخی از رای‌دهندگان را سردرگم کرده است.

اقدامات تحریک‌آمیز وی درباره ایران، کشورش را که بسیاری از رای‌دهندگانش می‌گویند از سه سال مبارزات سیاسی مداوم خسته شده‌اند، دچار تفرقه کرده است.

نیویورک تایمز در ادامه نوشت: پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ به شدت به فریاد‌های ناسیونالیستی وی برای جلوگیری از مهاجرت، محدود کردن تجارت و بازگرداندن آمریکا به عظمت گذشته‌اش مرتبط بود. یکی از عللی که به وی کمک کرد در آیووا، میدوست، میشیگان، ویسکانسین و پنسیلوانیا از رقیب دموکرات خود پیشی بگیرد جوامعی بودند که هزینه زیادی برای تقریبا ۲۰ سال جنگ پرداخته بودند.

فرانیسس شن، استاد حقوق دانشگاه مینه سوتا، گفت علت آن که ترامپ رای آورد این بود که آن‌ها به دنبال کسی بودند که به این جنگ‌های لعنتی پایان دهد و آن‌ها در ترامپ کسی را یافتند که دست‌کم به آن‌ها گفته بود این کار را انجام می‌دهد.

اما جنگ‌طلبی اخیر وی در قبال ایران برخی از حامیانش را نگران کرده است. تهدیدی که رای‌دهندگان برای ترامپ دارند این است که دیگر به یک نامزد جمهوری‌خواه رای نمی‌دهند.

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها