قدردانی استاندار اصفهان از همراهی و همدردی ارامنه اصفهان

استاندار اصفهان در دیدار با اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران گفت: این دیدارها و نشست‌ها نشان دهنده تفاهم، برادری و اخوت است و ارامنه در کشور ما از اقلیت‌هایی هستند که در کمال صلح و آرامش زندگی می‌کنند و از همراهی و همدردی ارامنه تشکر می‌کنم.

قدردانی استاندار اصفهان از همراهی و همدردی ارامنه اصفهان

عباس رضایی صبح امروز در دیدار با اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران با عرض تبریک سال نو میلادی و آرزوی ایجاد صلح و مهربانی به‌خاطر وجود مقدس عیسی مسیح(ع) اظهار داشت: امسال در شرایطی به دیدار شما آمده‌ایم که مردم ایران در غم و اندوه شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و حادثه ناگوار پیش آمده در ازدحام جمعیت تشییع سردار سلیمانی و به دنبال آن حادثه هواپیما هستند.

وی افزود: اما وظیفه خود می‌دانم که از همراهی ارامنه و از پیام شما تشکر کنم زیرا مردم در جریان همدلی و همزبانی ما و ارامنه هستند، البته حوادث تلخ اخیر و میلاد حضرت مسیح(ع) جای خود را دارد و اگر دستورات پیامبران از جمله حضرت مسیح(ع) را سرلوحه قرار دهیم دنیا شاهد این همه ناامنی نخواهد بود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه همه پیامبران پیام‌آور صلح و همزیستی و آزادگی بودند، تصریح کرد: بی‌توجهی به دستورات پیامبران باعث شده که این چنین شاهد کشتار، جنگ و ویرانی باشیم و این جنگ‌ها با دستورات پیامبران همخوانی ندارد، دنیا باید به دستورات پیامبران باز گردد تا نوید انسانیت و آزادگی را در سراسر جهان طنین‌انداز کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این دیدارها و نشست‌ها نشان دهنده تفاهم، برادری و اخوت است و ارامنه در کشور ما از اقلیت‌هایی هستند که در کمال صلح و آرامش زندگی می‌کنند و مردمانی هنردوست، هنرمند و شریف هستند که بسیاری از صنعتگران را تشکیل می‌دهند.

رضایی یادآور شد: اسقف اعظم ارامنه اصفهان در همه مسائل و موارد اخیر مانند شهادت سپهبد سلیمانی و حوادث اظهار همدلی و همدردی کردند و این برادران در جنگ هم حتی شهدایی را تقدیم نظام جمهوری اسلامی کردند و یکی از ویژگی‌ها و خردمندی‌های جمهوری اسلامی احترام قائل شدن برای همه اقلیت‌های مذهبی است.

وی با بیان اینکه در این مدت 15 ماهه خدمت در اصفهان به عنوان نماینده دولت و ملاقات چندین باره روحیه‌ و تفکری الهی را شاهد بودم، افزود: از نگرش مثبتی که درباره مسائل و مشکلات دارید تشکر می‌کنم و معتقدیم که امکان استجابت دعا در زمان دسته جمعی و برای یکدیگر بیشتر است.

استاندار اصفهان در مورد شهادت سردار سلیمانی گفت: شهید سلیمانی چهره‌ای بزرگ و بین‌المللی بود و به عبارتی یک سیاستمداری معتدل و انسانی صلح‌دوست و آزادی‌طلب بود و تفاوتی نداشت که کدام اقلیت در سوریه در خطر است و فقط به نجات آن‌ها فکر می‌کرد.

منبع: تسنیم

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها