٧٠ درصد اقتصاد در دست دولت و مابقی در دست تعاون است

رئیس اتاق ایران اعلام کرد: وضعیت بخش تعاون با قانون کمی فاصله دارد و اگر توجه مختصری به آن شود می‌تواند بسیار گره‌گشا باشد.

٧٠ درصد اقتصاد در دست دولت و مابقی در دست تعاون است

بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران گفت: بخش تعاون کشور بر اساس اصل ۴۴ بعد از انقلاب اسلامی مورد توجه ویژه قرار گرفت و با سپردن آن به بخش دولتی توجه ویژه‌ای به آن شد.

او بیان کرد: در قوانین مختلف همیشه تعاون مورد توجه بوده است. آن چیزی که در سیاست اصل۴۴ مورد توجه بود، توسعه بخش تعاون بود و می‌توانست ظرفیت ویژه‌ای را تحت شعاع قرار دهد.

رئیس اتاق تعاون ایران گفت: در اجرای قانون اصل ۴۴، توسعه تعاون مورد توجه بوده است. ۲۵ درصد اقتصاد مربوط به بخش تعاون است اما اکنون بخش تعاون با رقم ۲۵ درصدی فاصله دارد و با توجه به توسعه بخش تعاون به هدف ۲۵ درصدی دست نیافت.

او افزود: ٧٠ درصد اقتصاد در دست دولت و مابقی در دست تعاون است. سال ٩٧ مقام معظم رهبری اشاره کردند که با ابلاغ اجرای اصل ۴۴ توقع داشتم انقلابی ایجاد شود اما نشد.

عبداللهی گفت: در کشور قانون خوب کم نداریم اما متأسفانه عدم اجرای قوانین باعث بروز مشکلات شده است که اگر به درستی اجرا می‌شد به هدف ۲۵ درصدی دست می‌یافتیم.

رئیس اتاق ایران بیان کرد: وضعیت بخش تعاون با قانون کمی فاصله دارد. اکنون تعاونی‌ها بیش از ۶۰ درصد اشتغال را شامل می‌شوند و ۱۴ هزار نفر عضو دارد. در تعاون ١.٧ دهم کل کشور اشتغال دارد و اگر توجه مختصری به آن شود می‌تواند بسیار گره‌گشا باشد.

او افزود: با جذب ٣٠٠ داور توانستیم وضعیت داوری را ارتقاء دهیم و در سال گذشته حدود ۵ درصد آراء ابطال شدند و توانستند رقم زیادی از تعاونی را حل و فصل کنند.

رئیس اتاق ایران گفت: در مراکز داوری، ارتباطات را افزایش دادیم. بخشنامه‌ای به مراکز داوری ارسال شد تا کمک شایانی به کار‌ها کنند. داوران با توجه به اینکه آموزش دیده‎اند خوب است کار به آن‌ها ارجاع شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها