رئیس کمیته بین الملل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس:

ترامپ تجربه نیکسون را تکرار می کند / آمریکا از منطقه خارج خواهد شد

رئیس کمیته بین الملل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس حضور آمریکایی‌ها در منطقه را پرهزینه خواند و تاکید کرد: روند تحولات نشان از تصمیم آمریکایی ها برای خروج از منطقه دارد.

ترامپ تجربه نیکسون را تکرار می کند / آمریکا از منطقه خارج خواهد شد


جلیل رحیمی جهان آبادی رئیس کمیته بین الملل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه بعد از حوادث تلخ اخیر در پی شهادت سردار سلیمانی در عراق، مشکلاتی برای آمریکایی‌ها ایجاد شد، گفت: به نظر می‌رسد بسیاری از کشورهای منطقه از جمله عراق و سایر کشورهای عربی به این موضوع پی بردند که حضور آمریکا در منطقه ثمری جز افزایش تنش، چالش و بی احترامی به حق حاکمیت ملت ها و دولت ها نداشته است.

نماینده مردم تربت جام، تایباد، باخرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بعد از ماجرای ترور سردار سلیمانی و عملیات نظامی ایران در پایگاه عین الاسد آسیب پذیری و ضعف نظامی آمریکایی‌ها در مقابل ایران مشخص شد، ادامه داد: همین موضوع ثابت کرد که آمریکایی‌ها نه تنها نمی‌توانند حافظ امنیت کسی باشند بلکه خودشان باعث ناامنی و دردسر کشورهای منطقه هستند.

وی افزود: بر این اساس با توجه به تردیدی که دولت‌های منطقه نسبت به توان نظامی آمریکا دارند و همچنین با توجه به فشار شدید افکار عمومی در منطقه برای خروج آمریکایی ها، آنها در آینده حضور پرهزینه‌ای را در منطقه خلیج فارس خواهند داشت.

رحیمی با تاکید بر تلاش آمریکایی‎ها و ناتو برای حفظ پایگاه هایشان در منطقه ادامه داد: ولی روند تحولات به سمت و سویی است که حضور آمریکا را بسیار پرهزینه خواهد کرد که همین موضوع آسیب نیروهای آمریکا را بالا برد زیرا در کمترین حالت چالش بین نیروهای جبهه مقاومت با آمریکایی ادامه پیدا خواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با پیش بینی اینکه آمریکایی ها همانند دهه 70 میلادی اقدام به ترک خاورمیانه خواهند کرد ادامه داد: به نظر می رسد کم کم آمریکایی ها همانند دهه هفتاد یعنی زمان ریاست جمهوری نیکسون که اقدام به تخلیه نیروهای خود از مناطق مختلف جهان از جمله خلیج فارس کردند امروز هم به این نتیجه برسند که نیروهای خود را از منطقه خارج کنند.

رئیس کمیته بین الملل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی ها برای ادامه حضور در منطقه هزینه های خود را محاسبه می کنند، تاکید کرد: آمریکایی ها اگر ببینند هزینه حضور آنها چه در افکار عمومی و چه حملات جبهه مقاومت به ضرر آنها است، منطقه را مانند دهه 70 ترک می کنند.

منبع: خانه ملت

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها