انتقاد تند یاوری از استیلی

عضو سابق کمیته فنی فدراسیون فوتبال با ایراد از عملکرد حمید استیلی در هدایت تیم ملی گفت: ین ایراد را می‌گیرم که بعد از این تعداد اردو و بازی تدارکاتی، نتوانسته آمادگی خوبی در تیم ملی ایجاد کند.

انتقاد تند یاوری از استیلی

محمود یاوری درباره ناکامی تیم ملی امید مقابل کره‌جنوبی و کم شدن شانس صعود ایران برای راهیابی به المپیک گفت: تیمی که نمی‌تواند ببرد، مشکل دارد. همه کارشناسان هم ایرادات را مطرح کردند. هر کس دیگری به جای استیلی بود، ممکن بود سیستم بازی تیم را عوض کند. البته نمی‌توان در این مورد به استیلی ایراد گرفت چرا که او مربی تیم است اما این ایراد را می‌گیرم که بعد از این تعداد اردو و بازی تدارکاتی، نتوانسته آمادگی خوبی در تیم ملی ایجاد کند.

مربی سابق تیم ملی با بیان اینکه دست استیلی برای آماده‌سازی تیم ملی باز بود و اختیارات کافی داشت، ادامه داد: به عنوان کسی که در تمام رده‌های سنی تیم ملی مربیگری کردم، شخصا این ایراد را از استیلی می‌گیرم که برای خط دفاعی از عارف غلامی استفاده نکرد. او در استقلال و سپاهان بازی‌های خوبی به نمایش گذاشته بود و تاثیر بسیار بالایی در عملکرد خوب تیمش داشت.

وی یادآور شد: اگر عارف غلامی به تیم ملی دعوت می‌شد، امید نورافکن در خط هافبک بازی می‌کرد و در این صورت تیم ملی بازی خوبی ارائه می‌کرد. هم نورافکن در خط هافبک بازیکن قابلی است و هم نقش غلامی در خط دفاعی استقلال غیر قابل انکار است.

یاوری با اشاره به اظهارات استیلی مبنی بر این که کنار گذاشتن عارف غلامی به خاطر مسائل فنی است، افزود: ایراد من به روش کار استیلی است. مشکلی با او ندارم چرا که او دوست عزیز من است اما دلم می‌سوزد که تیم ملی ما به المپیک نرفته است. دلم برای تیم ملی و مملکتم می‌سوزد. ما سرباز تیم ملی هستیم.

مربی سابق تیم ملی درباره نقش کمیته فنی در انتخاب مربیان متعدد برای تیم ملی امید و به بار آوردن وضعیت کنونی تاکید کرد: ما کمیته فنی نداریم. بیرون از این کمیته تصمیم می‌گرفتند و در داخل کمیته مصوب می‌کردند. کمیته فنی فقط آقای محصص و یک نفر دیگر است. من به خاطر همین موضوعات از کمیته فنی استعفا دادم.

او درباره دلخوری برخی از اعضای کمیته فنی از انتخاب ویلموتس به عنوان سرمربی تیم ملی بدون پرسیدن نظر اعضای این کمیته اظهار کرد: زمانی که من در کمیته فنی بودم، کمیته فنی دو نفر بودند. بیرون از کمیته هر کسی را که می‌خواستند انتخاب و در جلسه مصوب می‌کردند و از دیگران تصویب می‌گرفتند. علت اساسی که از این کمیته رفتم، همین دلایل بود. به تاج و ساکت هم گفتم که این کمیته، کمیته فنی نیست.

یاوری ادامه داد: کمیته فنی باید اتفاق فکر باشد نه اتفاق تحمیل و خودمحوری. این گونه اقدامات نتیجه‌ای هم نداشت. در نتیجه این اقدامان، الان کمیته فنی هم ایراد دارد.

منبع: ایسنا

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها