اعمال قانون روزانه ۵ هزار خودرو فاقد معاینه فنی در اصفهان

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: از ۲۰ آذر ماه که دوربین‌های ثبت تخلف، پلاک خودروهای فاقد معاینه فنی را ثبت کردند، روزانه ۵ هزار خودرو فاقد معاینه فنی اعمال قانون شد که به زودی پیامک آن برای رانندگان ارسال می‌شود.

اعمال قانون روزانه ۵ هزار خودرو فاقد معاینه فنی در اصفهان

سرهنگ محمدی در آئین بهره برداری رسمی از سامانه های هوشمند و تجهیزات زیرساختی ترافیکی شهر اصفهان که صبح امروز یکشنبه (۲۲ دی ماه) برگزار شد، اظهارکرد: اتفاقات خوبی در حوزه ترافیک اصفهان افتاده که جای تقدیر دارد، درعین حال باید شبانه روز تلاش کنیم تا انتظاراتی که از اصفهان به عنوان یک برند و شهر مطرح وجود دارد را برآورده کنیم.

وی با بیان اینکه امروز رویکرد نیروی انتظامی در حوزه آموزش و فرهنگسازی و همچنین توسعه سیستم ها و تجهیزات هوشمند است، افزود: خوشبختانه اصفهان جزو شهرهای پیشگام در کشو در این زمینه است و قدم های بزرگی برداشته شده، به طوری که روند تصادفات در استان رو به کاهش و در شهر اصفهان روند کنترل شده است.

سرهنگ محمدی تأکید کرد: امروز باور داریم یک دوربین ثبت تخلف با قابلیت هایی که دارد مؤثرتر از چند مأمور پلیس است، البته حضور پلیس در معابر و خیابان ها را ضروری می دانیم، چون محیط کار همکاران ما کف خیابان است و به این شغل افتخار می کنیم.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم نظم و انضباط ترافیکی را در شهر ایجاد کرده و جلوی خسارات مالی و تلفات جانی را بگیریم، در این راستا امیدوارم با کمک سایر دستگاه هایی که در حوزه ترافیک مسئولیت دارند موفق شویم.

آلودگی هوای اصفهان مختص خودروها نیست

رئیس پلیس راهور استان با بیان اینکه باور دارم آلودگی هوای اصفهان مختص خودروها نیست، گفت: مگر با چند خودروی دودزا می توانیم برخورد کنیم، در عین حال که تمام وسایل نقلیه از صفر کیلومتر تا به روزترین ماشین دنیا، ایجاد آلودگی می کند، اما در سایر حوزه های صنعتی وضعیت به مراتب بدتر است و به همین خاطر شاید بخشی از آلودگی اصفهان صنعتی باشد.

وی با اشاره به کارایی سیستم های هوشمند، تصریح کرد: در مدتی که هوا آلوده بود برخورد با خودروهای دودزاد در دستور کار پلیس بود، به طوری که شاید ۴۰۰ تا ۵۰۰ خودرو را کنترل می کردیم، اما از ۲۰ آذر ماه که دوربین های ثبت تخلف، پلاک خودروهای فاقد معاینه فنی را ثبت کردند، روزانه ۵ هزار خودرو اعمال قانون شد و برخی خودرو ها در هفته ۴ تا ۵ بار اعمال قانون شدند.

وی از شهروندان خواست که مراقب دوریین ها باشند که با دقت و بدون خطا اعمال قانون می کنند و افزود: ارسال پیامک هم به زودی انجام می شود تا شهروندان از اعمال قانون مطلع شوند.

اعمال قانون ۳ هزار خودرو در محدوده زوج و فرد اصفهان

سرهنگ محمدی با اعلام اینکه در محدوده زوج و فرد اصفهان روزی ۳ هزار خودرو اعمال قانون می شوند، گفت: معتقدیم محدود زوج و فرد در اصفهان باید گسترش یابد و توسط سیستم های هوشمند کنترل شود.

وی یادآور شد: برخی شهروندان گلایه دارند که دوربین های ثبت تخلف، اشتباه ثبت تخلف کرده اند، درحالی که این دوربین ها تست های فشرده و دقیق و در شرایط مختلف می گذرانند و تا مطمئن شویم خطا ندارد اجازه فعالیت نمی دهیم، همچنین هر سه ماه یکبار تست می شوند و حواسمان به حقوق شهروندان است.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها